  • 1. Data: 2023-01-25 20:12:41
    Temat: Re: Jak wyciagnac z NOWEGO powerbank 20V przez USB-C?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/01/2023 23:28, Yerine Ictimai wrote:
    > Jak skorzystac z tego zeby z NOWOCZESNEGO powerbank'a wyciagnac
    > 20V ktore jest potrzebne do zasilania laptopa Lenovo IdeaPad
    > 330-17ikb

    Zerknąc na ofertę YZXSTUDIO na aliexpress.

    Na przykład "zy12PDN".

    Albo to:

    https://pl.aliexpress.com/item/1005004562162538.html

    Osobiście z solidnego power banku xiaomi (60W), dzięki podobnemu
    modułowi (nie ma go już w sprzedaży), mogę zasilać mojego małego,
    starego laptopa, X230, wyciągając 3A@20V z USB-C.

    Niestety mojego modułu nie ma, widze tylko te dwa powyżej, nie wiem więc
    na ile to dobre jest. Ale brałbym tego drugi - można na stałe ustawić
    napiecie negocjacji, co jest bezpieczniejsze niż przypadkowa zmiana
    przyciskiem.

    Jesli powerbank nie ma ustalonego napiecia, to ustawi najwyższe jakie
    może, niższe od ustalonego.

  • 2. Data: 2023-02-02 23:44:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 25 January 2023 at 20:12:49 UTC+1, heby wrote:
> [...]
    > przyciskiem.
    >
    > Jesli powerbank nie ma ustalonego napiecia, to ustawi najwyższe jakie
    jak znam życie, za c hwile pojawią się oferty zasilania żarowki 230V kabelkiem USB-C

  • 3. Data: 2023-02-03 09:11:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/02/2023 23:44, a a wrote:
    > jak znam życie, za c hwile pojawią się oferty zasilania żarowki 230V kabelkiem
    USB-C

    Bez problemu. Wyzwalacz USB-C>12V->przetwornica 230V->Żarówka. Całośc,
    przy mocy kilkudziesięciu W da się zmieścić w pudełku od zapałek.

    Porządne powerbanki potrafią wygenerować 100W na USB-C (5A@20V), mniej
    porządne ~60W.

  • 4. Data: 2023-02-03 14:23:33
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 3 February 2023 at 09:11:56 UTC+1, heby wrote:
> [...]
    > Bez problemu. Wyzwalacz USB-C>12V->przetwornica 230V->Żarówka. Całośc,
    > przy mocy kilkudziesięciu W da się zmieścić w pudełku od zapałek.

    ok, ale bez przetwornicy, 230V na kabelku USB-C - o tym pisałem.

    A potem zasilanie pralki automatycznej, grilla, kuchenki mikrofalowej, indukcyjnej -
    kabelkiem USB-C z powerbanka

    Bylem u Orendża a tam zasilacze, ladowarki do smartfonów po 300 zl

    I co, da się zrobic biznes na goownie, da się jak się chce i ma się monopol

    Smarkfony za frico, a kabel z ladowarką za 500 zł i da się żyć

    Niech żyje Łunia
    Niech żyje brókselski monopol;

  • 5. Data: 2023-02-03 14:40:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/02/2023 14:23, a a wrote:
    > ok, ale bez przetwornicy, 230V na kabelku USB-C - o tym pisałem.

    Nie ma zastosowania, jest to niebezpieczne.

    Są powerbanki, choć większe, majace wbudowane 230V, na prawidłowych
    gniazdach i zabezpieczeniach.

    > A potem zasilanie pralki automatycznej, grilla, kuchenki mikrofalowej, indukcyjnej
    - kabelkiem USB-C z powerbanka

    To mowa o duzych powerbankach, z wyjściem 230V. Nie nadają się one do
    tego jednak, bo ilośc energii w środku nie wystarczy na 1 cykl prania z
    grzaniem wody.

    > Bylem u Orendża a tam zasilacze, ladowarki do smartfonów po 300 zl

    Smarfony nie są grupą docelową urządzeń do USB-C 100W.

    > Smarkfony za frico, a kabel z ladowarką za 500 zł i da się żyć

    Ładowarka, o mocy ~30W, to wydatek w zalezności od jakości od 40zł do
    100zł. Za 100zł mogę kupić niezła ładowarkę Baseusa, co do której mam
    dobre doświadczenia.

    https://allegro.pl/oferta/ladowarka-sieciowa-30w-kab
    el-wzmocniony-usb-c-13198632354

    > Niech żyje Łunia
    > Niech żyje brókselski monopol;

    Trafiłeś pod kompletnie zły adres nie robiąc wczesniej rozeznania rynku.
    Ładowarki nie kosztują 300zł, a to że kostują w jakimś salonie, to wina
    salonu. A nawet nie salonu: to wina planktonu, ktory tam kupuje.

  • 6. Data: 2023-02-03 14:53:50
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > A potem zasilanie pralki automatycznej, grilla, kuchenki mikrofalowej, indukcyjnej
    - kabelkiem USB-C z powerbanka

    Rozruch samochodu z USB-C byłby ciekawy ;) Może w USB-42 ;) Bo jak
    wiadomo 42 jest odpowiedzią ;)

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 7. Data: 2023-02-03 14:55:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/02/2023 14:53, Adam Górski wrote:
    > Rozruch samochodu z USB-C byłby ciekawy ;)

    1) Wyzwalacz 12/15V
    2) Poczekać
    3) Odpalić

  • 8. Data: 2023-02-03 21:24:50
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-02-03 o 09:11, heby pisze:

    > Porządne powerbanki potrafią wygenerować 100W na USB-C (5A@20V), mniej
    > porządne ~60W.

    Z "porządnego" powerbanka to ja zasilam zgrzewarke
    a bywało że i odpalałem auto ;)

    Pozdro

  • 9. Data: 2023-02-03 22:05:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/02/2023 21:24, Waldek wrote:
    > Z "porządnego" powerbanka to ja zasilam zgrzewarke
    > a bywało że i odpalałem auto ;)

    Ale 100W na USB-C zazwyczaj nie dają rady :)