  • 11. Data: 2009-02-18 13:06:26
    Temat: Re: Jak zasilić grzałkę na 40 V
    Od: "h" <h...@h...he>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gnh0lb$r2m$1@inews.gazeta.pl...
    > W takim razie zastosuję regulator na triaku :-)

    Grzecznie ci sugerują prawidłowe rozwiązania a ty brniesz w kłopoty.
    Zastosuj co tam chcesz, przeżyj kłopoty, ponieś straty, potem zrobisz jak Ci
    sugerowali na początku
    Jakżeś leniwy, kup sobie dwa pospolite, małe transformatory 230V/24V i
    połącz wtórne szeregowo - mały wysiłek i prawie sukces.

  • 12. Data: 2009-02-18 13:16:22
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    > Nie takie rzeczy przeżyłem :-)

    ...to świadczy tylko i wyłącznie o Twojej głupocie, braku wiedzy i
    świadomości w tym temacie. Lepiej tego nie ruszaj...

  • 13. Data: 2009-02-18 14:45:58
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > ...to świadczy tylko i wyłącznie o Twojej głupocie, braku wiedzy i
    świadomości w tym temacie. Lepiej tego nie ruszaj...

    I co? Mam siedzieć w domu i oglądać TV?

    Głupi nie jestem, wiedzi z różnych dziedzin trochę mam, różne rzeczy już
    zrobiłem i działają, a o inne muszę dopytać.

    Wybudowałem już dom, barierki różne spawałem sam, 2 traktorki zbudowałem,
    kupę mniejszych rzeczy zreperowałem, teraz robię tokarkę.

    A Ty co zrobiłeś?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 14. Data: 2009-02-18 15:17:17
    Od: PawelM <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > Wybudowałem już dom, barierki różne spawałem sam, 2 traktorki zbudowałem,
    > kupę mniejszych rzeczy zreperowałem, teraz robię tokarkę.

    ...i czego ma to dowodzić? tego, że skoro dotej pory Cię nic nie
    zabiło to napewno nadal tak będzie?...
    wiesz jak się tłumaczą elektrycy po porażeniach prądem i innych
    wypadkach przy prądzie (oczywiście ci którzy przeżyli) ?... każdy jak
    jeden
    tłumaczy się tak... "PRZECIEŻ JA CAŁY CZAS,CAŁE ŻYCIE TAK ROBIŁEM I
    NIC SIĘ NIE DZIAŁO !!! "... do czasu wypadku/porażenia...
    i właśnie po to są te wszystkie przepisy, normy, zakazy, nakazy itd
    itp...bo jak się człowiek nauczy, tak przypadkowo nieświadomie
    uciekać od wypadku to potem myśli, że wszystko bardzo dobrze robi i że
    kompletnie nic mu nie grozi i napewno będzie dobrze i nic się nie
    stanie i tym razem...oczywiście do czasu...wypadku/porażenia, który
    będzie nieunikniony jeśli nie będzie się stosować zasad bezpieczeństwa
    i zdrowego rozsądku.

    > A Ty co zrobiłeś?
    ...sporo, jednak staram się uważać, żeby mnie to nie zabiło ani
    przypadkiem innych...

    Pzdr.

  • 15. Data: 2009-02-18 15:20:48
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 18, 12:17 pm, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

    > A nie można zasilić z gniazdka przez jakiś opornik?

    nie, nie mozna, bo grzalka na 40V nie ma izolacji obliczonej na 220V.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 16. Data: 2009-02-18 16:07:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 13:47:58 +0100, Robert_J napisał(a):

    > A skąd Ci wyszło że 22 omy? Dla tej grzałki trzeba "zbić" 190 V, co przy
    > prądzie 0,8 A potrzebnym nominalnie dla grzałki daje ok. 240 Om ;-)

    Aaa... zero zgubiłem :) no i sieć dla mnie ma 220V :)
    --
    Jacek

  • 17. Data: 2009-02-18 21:40:06
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Agent 0700 wrote:

    > W takim razie zastosuję regulator na triaku :-)

    glupi pomysl . migomat to urzadzenie w ruchu, urwie ci sie zero od grzalki i
    latwo zlapiesz faze.

    a regulator na triaku ma poza tym jeszcze jedna powazna wade, potencjometry
    w nim uzywane czesto potrafia nie kontaktowac. nie mowiac o przypadkowym
    pokreceniu takowym. chwila nieuwagi i szukasz grzalki do wymiany..

    nie rozumiem czemu nie podoba ci sie transformator.
    w oswietleniowym dostaniesz od reki, dowinac kilka zwojow i po klopocie,

  • 18. Data: 2009-02-18 23:08:01
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Wczoraj podłączyłem ją przez żarówkę 40 W. Spiralka się nagrzała, ale za
    > słabo.
    >
    > Na grzałce było 12V na żarówce 220 V, żarówka świeciła praktycznie pełną
    > mocą.
    >
    > Wiem, że mogę podłączyć grzałkę przez kilka żarówej równolegle, ale po co
    > mam świecić w dzień.
    >
    > Może zasilić toto przez jakiś opornik?
    >
    > Potrzeba mi prostego sposobu. Żebym dał radę zrobić samemu.

    Oporniki trzeba sobie zrobić z drutu oporowego, albo wyjąć z lampy do
    opalania. Najłatwiej będzie użyć dławik zamiast opornika.

  • 19. Data: 2009-02-19 16:03:56
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Wybudowałem już dom, barierki różne spawałem sam, 2 traktorki zbudowałem,
    > kupę mniejszych rzeczy zreperowałem, teraz robię tokarkę.

    Zupełnie jak mój Ś.P. kolega, który też bardzo dużo rzeczy robił a na moje
    uwagi dotyczące zwisających wszędzie kabli, rozbabranych puszek i
    rozdzielnic odpowiadał swojskim "nie p..ol".

    e.

  • 20. Data: 2009-02-19 18:38:10
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    entroper <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > uwagi dotyczące zwisających wszędzie kabli, rozbabranych puszek i
    > rozdzielnic odpowiadał swojskim "nie p..ol".

    Znalem go. Szkoda że go ciężarówka, w której się koło urwało, rozmaśliła.