  • 1. Data: 2014-02-01 10:34:00
    Temat: Odp: Jak zmierzyć energię/ładunek
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Prawdopodobnie zacznę od superkondensatorów; wydaje mi się to najprostszew
    > realizacji.
    Wydaje mi się, że mniej miejsca, taniej i prościej zastosować typowy
    element, który
    jest montowany w akumulatorach:
    DS2740 High-Precision Coulomb Counter
    $1.79 @1k
    Podłączamy to do 1-Wire.
    Właśnie doskonalę metodę wyszukiwania i wymiany 10 termometrów w sieci
    1-Wire i natchnąłem się na ten chip.
    -- .
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl Systemy elektroniczne.
    i projektowania PCB.

  • 2. Data: 2014-02-01 12:22:15
    Temat: Jak zmierzyć energię/ładunek
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Dzień dobry

    Może ktoś mógłby pomóc.
    Mam potrzebę pomiaru ilości energii pobieranej przez układ.
    Prąd jest pobierany impulsowo przez modem GSM.
    Potrzebuję wyznaczyć ilość energi np. w ciągu minuty, max do kilku minut.
    Proste metody pomiaru multimetrem się nie sprawdzają ponieważ zbyt duża
    dynamika zmian prądu; 10mA..4A.
    Potrzebuję jakąś metodę/przyrząd/schemat.
    Dokładność na poziomie 10..15 % spokojnie mi wystarczy.

    Pozdrawiam

    jacek Poźniak

  • 3. Data: 2014-02-01 12:57:59
    Temat: Re: Jak zmierzyć energię/ładunek
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 01 Feb 2014 12:22:15 +0100, jacek pozniak napisał(a):

    > Potrzebuję jakąś metodę/przyrząd/schemat.
    > Dokładność na poziomie 10..15 % spokojnie mi wystarczy.

    Bez rejestratora prądu się nie obejdzie. Może być dowolny, od takiego na
    taśmę papierową do komputerowego gadżetu. A jak masz już prąd
    zarejestrowany to dalej prosto, odcinkami sobie policzysz.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2014-02-01 14:31:14
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-02-01 12:22, jacek pozniak pisze:
> [...]
    > dynamika zmian prądu; 10mA..4A.
    > Potrzebuję jakąś metodę/przyrząd/schemat.
    > Dokładność na poziomie 10..15 % spokojnie mi wystarczy.

    Może coś takiego:
    http://electronicdesign.com/analog/make-your-own-bid
    irectional-current-frequency-converter

    plus licznik.

    JK

  • 5. Data: 2014-02-01 14:40:17
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    jacek pozniak wrote:
    Uzupełaniam info: Modem GSM pobiera prąd impulsami, dość krótkimi,
    więc nie jestem pewien czy metody oparte o przetwarzanie A/C dadzą
    efekt, myślę o jakichś analogowych całkowaniach czy coś.

    jp

  • 6. Data: 2014-02-01 14:57:44
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-02-01 14:40, jacek pozniak pisze:
> [...]
    > więc nie jestem pewien czy metody oparte o przetwarzanie A/C dadzą
    > efekt, myślę o jakichś analogowych całkowaniach czy coś.

    Konwersja prąd napięcie, filtr RC, próbkowanie z częstotliwością
    znacznie (np 20 razy) większą niż stała filtra. Nie napisałeś czy to ma
    być gotowy przyrząd czy potrzebujesz pomysłu na wykonanie własnej płytki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2014-02-01 14:58:59
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 01.02.2014 12:22, jacek pozniak pisze:
> [...]
    > dynamika zmian prądu; 10mA..4A.
    > Potrzebuję jakąś metodę/przyrząd/schemat.
    > Dokładność na poziomie 10..15 % spokojnie mi wystarczy.
    jeżeli to jest zasilane z 230v, puść to przez stary licznik energii
    elektrycznej, albo taki nowoczesny licznik cyfrowy z lidla

    ToMasz

  • 8. Data: 2014-02-01 14:59:28
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 1 lutego 2014 12:22:15 UTC+1 użytkownik jacek pozniak napisał:
> [...]
    >
    > dynamika zmian prądu; 10mA..4A.
    >
    > Potrzebuję jakąś metodę/przyrząd/schemat.
    >
    > Dokładność na poziomie 10..15 % spokojnie mi wystarczy.

    Zrobić małą wannę galwaniczną i podłączyć szeregowo jak amperomierz. Włączyć i zważyć
    ile metalu z jednej elektrody na drugą przeszło w jakimś określonym czasie. Z tego
    można wyznaczyć ilość energii jaka przepłynęło w obwodzie.

  • 9. Data: 2014-02-01 15:12:24
    Od: JK <j...@i...pl>

> [...]
    > dynamika zmian prądu; 10mA..4A.
    > Potrzebuję jakąś metodę/przyrząd/schemat.
    > Dokładność na poziomie 10..15 % spokojnie mi wystarczy.

    Ewentualnie jeżeli masz dostęp do wagi analitycznej (dokładność minimum
    1 mg), to najprostszym rozwiązaniem jest to:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Copper_coulometer

    JK

  • 10. Data: 2014-02-01 16:32:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jacek pozniak napisał:

    > Proste metody pomiaru multimetrem się nie sprawdzają ponieważ
    > zbyt duża dynamika zmian prądu; 10mA..4A.

    Czy pomiar multimetrem przed kondensatorem, który będzie całkował
    pobierany prąd, to są jeszcze "proste metody", czy już nie? Tak
    duże prądy sugerują użycie dużej pojemności, ale są suprkondensatory
    o pojemności kilku faradów na napięcie 5,5V.

    --
    Jarek