    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Jak zrobić wała
    Date: Wed, 28 Jul 2021 23:49:40 GMT

    On 2021-07-28, Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> wrote:

    > Powitanko,
    >
    > No dobra, nie wała, tylko wałek, a dokładniej fuser. Fuser oczywiście
    > kupiłem nowy i zmieniłem, ale stary wystrzępiony skłonił mnie do
    > rozmyślań inżynierskich. No bo jest to metalowa rurka powleczona
    > równomiernie silikonem wysokotemperaturowym. I właśnie to jest ciekawe,
    > jak się to robi? Pomyślałem - forma. Ale to by pozostawiło ślad na
    > łaczeniu, a tu nic, idealnie gładki. Warstwa ma jakieś 1,5 mm.

    Obstawiam, że w formie cylindrycznej i wypychane. To są dość krótkie
    jednak wałki i przy odrobinie czynnika oddzielającego powinno się dać to
    spokojnie wypchnąć. Poza tym, silikon, jak większość tworzyw w czasie
    sieciowania pewnie się odrobinę kurczy, więc jeśli cykl polega na
    wtryskiwaniu najpierw zimnej mieszanki, podgrzaniu formy itd, to może
    nawet nie być potrzebne smarowanie.

    Aletnatywnie są maczane, ale trochę wątpię bo wiele z nich ma silikon
    równiez po bokach.

    --
    Marcin