  • 1. Data: 2021-07-28 20:59:26
    Temat: Jak zrobić wała
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    No dobra, nie wała, tylko wałek, a dokładniej fuser. Fuser oczywiście
    kupiłem nowy i zmieniłem, ale stary wystrzępiony skłonił mnie do
    rozmyślań inżynierskich. No bo jest to metalowa rurka powleczona
    równomiernie silikonem wysokotemperaturowym. I właśnie to jest ciekawe,
    jak się to robi? Pomyślałem - forma. Ale to by pozostawiło ślad na
    łaczeniu, a tu nic, idealnie gładki. Warstwa ma jakieś 1,5 mm.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2021-07-29 01:49:40
    Temat: Re: Jak zrobić wała
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-28, Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> wrote:

> [...]
    > jak się to robi? Pomyślałem - forma. Ale to by pozostawiło ślad na
    > łaczeniu, a tu nic, idealnie gładki. Warstwa ma jakieś 1,5 mm.

    Obstawiam, że w formie cylindrycznej i wypychane. To są dość krótkie
    jednak wałki i przy odrobinie czynnika oddzielającego powinno się dać to
    spokojnie wypchnąć. Poza tym, silikon, jak większość tworzyw w czasie
    sieciowania pewnie się odrobinę kurczy, więc jeśli cykl polega na
    wtryskiwaniu najpierw zimnej mieszanki, podgrzaniu formy itd, to może
    nawet nie być potrzebne smarowanie.

    Aletnatywnie są maczane, ale trochę wątpię bo wiele z nich ma silikon
    równiez po bokach.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-07-29 07:52:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-07-28 o 20:59, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > jak się to robi? Pomyślałem - forma. Ale to by pozostawiło ślad na
    > łaczeniu, a tu nic, idealnie gładki. Warstwa ma jakieś 1,5 mm.

    Dlaczego myślisz, że silikonu nie da się obrabiać?

  • 4. Data: 2021-07-29 10:53:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >rozmyślań inżynierskich. No bo jest to metalowa rurka powleczona
    >równomiernie silikonem wysokotemperaturowym.

    Teflonem?

    Jest tez wersja z walkiem i luznym pasem/obrecza folii.
    https://drukparts.pl/p4283,folia-do-regeneracji-fuse
    ra-drukarek-brother-hl-5440-5450-5470-6180-dcp-8110-
    8150-8152-8155-8157.html

    I tajemniczy smar ...

    To tez folia, czy rurka metalowa ?
    https://www.morele.net/thi-folia-fusera-japan-fuser-
    film-japan-zawiera-smar-hp-4250-4300-4350-4345-rm1-1
    044-film-rm1-0101-film-6393645/

    >I właśnie to jest ciekawe, jak się to robi? Pomyślałem - forma. Ale
    >to by pozostawiło ślad na łaczeniu, a tu nic, idealnie gładki.
    >Warstwa ma jakieś 1,5 mm.

    Byc moze bez formy - nalozyc plynne, odwirowac.

    J.

  • 5. Data: 2021-07-29 11:09:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 28 lipca 2021 o 20:59:33 UTC+2 Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> [...]
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
    Mnie stare i popsute części, jeśli można kupić nowe, skłaniają do ich wyrzucenia. W
    życiu kilka, dosłownie kilka, wałków powleczonych silikonem zrobiłem sam. Ale to były
    walki do urządzeń jakie w przeszłości wytworzylem. Nic trudnego jak się ma pomysla.
    Kilka wałków jak w Łodzi był Stomil co oblewał guma walki dałem im do zrobienia.

  • 6. Data: 2021-07-29 11:24:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >środa, 28 lipca 2021 o 20:59:33 UTC+2 Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    [...]
    >Mnie stare i popsute części, jeśli można kupić nowe, skłaniają do ich
    >wyrzucenia.

    Cena bywa ... zachecajaca do myslenia :-)
    Lub zakupu nowej drukarki, najlepsza tania, z 3 letnia gwarancja :-)

> [...]
    >wytworzylem. Nic trudnego jak się ma pomysla. Kilka wałków jak w
    >Łodzi był Stomil co oblewał guma walki dałem im do zrobienia.

    Pomysl bywa kluczowy, a i tak zostaja szczegoly technologiczne.
    Jak Stomilu juz nie ma, albo nie potrafi wyjsc poza swoja gume, to
    trzeba kombinowac :-)

    Mnie sie kiedys przyssawka zepsula.
    Okazalo sie, ze to nie tak latwo zrobic krazek gumopodobny z zatopiona
    sruba domowym sposobem.
    Moze nie mialem dobrego pomyslu, a moze urzadzene bylo za tanie.

    J.

  • 7. Data: 2021-07-29 11:34:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Dlaczego myślisz, że silikonu nie da się obrabiać?

    A da sie?
    Chyba wrednie, skrawa sie zle, tnie nieprecyjnie, szlifuje ...
    nieladnie.

    J.

  • 8. Data: 2021-07-29 13:28:25
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-07-29 o 07:52, cef pisze:
    > Dlaczego myślisz, że silikonu nie da się obrabiać?

    Próbowałem twardą gumę, efekt beznadziejny. Tzn. wymiary OK, ale
    powierzchnia taka sobie. Stal,mosiądz, mogę zrobic na lustro, ale na
    pewno nie silikon. To na pewno jest odlewane, tylko jak.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2021-07-29 13:52:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup

    >Próbowałem twardą gumę, efekt beznadziejny. Tzn. wymiary OK, ale
    >powierzchnia taka sobie. Stal,mosiądz, mogę zrobic na lustro, ale na
    >pewno nie silikon. To na pewno jest odlewane, tylko jak.

    No coz, formy coraz doklaniej potrafimy robic, moze nie bedzie widac
    "styku".

    Pytanie tylko, czy to w formie odlewane.
    A moze w rurowej formie, tylko tak dobranej, ze nie przywiera i daje
    sie wypchnac bokiem..

    J.

  • 10. Data: 2021-07-29 14:13:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-07-29 o 13:28, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Próbowałem twardą gumę, efekt beznadziejny. Tzn. wymiary OK, ale
    > powierzchnia taka sobie. Stal,mosiądz, mogę zrobic na lustro, ale na
    > pewno nie silikon. To na pewno jest odlewane, tylko jak.

    Twoje próby a dostępne technologie, to dwa inne światy.
    Większość znanych mi wałków powlekanych tworzywami
    do maszyn poligraficznych była obrabiana.
    Specjalne nożyki, środki smarne, dopracowane technologie itd.
    W zakładzie, w którym kiedyś pracowałem szlifowano
    membrany gumowe - powierzchnia lustro a technologia zwykła,
    więc sądzę, że i silikon da się obrabiać, tylko trzeba
    wiedzieć jak i czym.