-
Data: 2018-10-30 19:38:12
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pra1uh$26p$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2018-10-30 o 11:50, J.F. pisze:
>>> Jakie cięższe obiekty miałby sterownik turbiny podnosić?
>> sterownik turbiny to nie, ale rozne napedy bywaja.
>> O takie np otwieranie bagaznika.
>Ale tu szybkości nie trzeba przecież. A wręcz przeciwnie. Nie bardzo
>łapię do czego zmierzasz. Miałeś wykazać, że pneumatyczne rozwiązania
>do sterowania silnikiem czy urządzeniami "komfortowymi" są lepsze.
>Więc pogubiłem się teraz :-)
To inaczej - takie mieszane napedy byly w przeszlosci uzywane do
bardziej wymagajacych zadan ... bo szybsze.
Teraz elektronika zrobiła postep i juz taki pewny bym nie byl.
>> Ale rozroznijmy pare rzeczy:
>> -np przestawianie klapki w nawiewie, dwustanowe,
>Nie - ono jest wielostanowe i to każdej, nawet zachowującej się
>dwustanowo. U mnie ponad 2000 stanów. Pewnie i tak klapka nie ma
>takiej rozdzielczości ruchu więc załóżmy, że 100.
Ale do uruchomienia nadmuchu na szybe nie trzeba 100 stanow, wystarcza
dwa :-)
We wspomnianym mondeo klapka do dawkowania cieplego powietrza z
nagrzewnicy byla sterowana elektrycznie.
Ale wspomaganie kierownicy przez lata bylo hydrauliczne i nikt na
predkosc nie narzekal :-)
>> -ustawianie tejze klapki na potrzebny
>> -stabilizacja temperatury w pojezdzie.
>> Pierwsze sie robi pneumatyka prosto i dobrze.
>Serio ciągnięcie węży pneumatycznych po kabinie jest lepsze zamiast 3
>przewodów elektrycznych (zasilanie + magistrala), do których są
>wszystkie klapki podłączone?
Eee tam wezy. Widziales fotki - rurka ze 4 mm srednicy.
Niewiele grubsze niz kabel elektryczny.
I wcale nie "po kabinie", jesli galka sterujaca gdzies na srodkowej
konsoli, a klapki gdzies za ta konsola.
Fakt - zbyt szybko to nie dzialalo.
Ale tez nie musialo szybko dzialac.
A sam rozumiesz, ze taki silownik pneumatyczny ma znacznie prostsza i
tansza konstrukcje niz silnik elektryczny z enkoderem i
mikroprocesorem.
Ktory wymaga dostarczenia zasilania i sterowania, wiec kabli jest
wiecej wiecej :-)
>Załóżmy nawet, że z jakiegoś powodu lepiej ciągnąć kupę rurek, to jak
>to diagnozować bez rozbierania połowy auta i wizualnej weryfikacji? A
>jak nie działa, to ciśnieniomierzem sprawdzać czy jest "zasilanie"?
>Czy na ucho czy syczy?
Na ucho, na palec ...
Skoro nie dmucha tam gdzie trzeba, to i tak wiadomo, ze jest
uszkodzone, i trzeba rozebrac.
Diagnostyka bylaby prosta ... tylko niestety - nie mialem dokladnego
opisu, reverse engineerig okazal sie mylacy, a byc moze zawor był
uszkodzony i mylil dodatkowo - bo funkcjonalnosc okazala sie dosc
skomplikowana.
Ale komputerami producent rownie chetny do dzielenia sie jak opisami,
wiec komputery zdiagnozowac IMO jeszcze trudniej :-)
>> A krok nastepny - zaciski elektryczne ... bo po co jakas pompa ...
>To już się robi od dawna choć nieco inaczej. Hamulce
>elektrodynamiczne to się nazywa :-) W elektryku używałem ich. Klocki
>też są ale prawie nie używane, pajęczyną porosły :-D Pewnie
>wytrzymają tyle co samochód bez wymiany :-)
Byc moze, choc glowy nie dam jak z potrzebna sila ... choc jesli Tesla
potrafi 200kW napedzac kola, to i hamowac silnikiem powinna dobrze.
Ale ja o zwyklych samochodach - pomysl elektrycznego zacisku sie
pojawil wiele lat temu, o prosze, jeden patent juz pewnie wygasl
http://www.freepatentsonline.com/6412610.pdf
a jakos sie nie przebil. A moze i przebil - na razie w parkingowych
hamulcach.
Przy calym narzekaniu na hydraulike, cos producenci z niej nie
zrezygnowali.
No i sam zobacz - sterownik ABS dosc szybki jest, a nikt nie narzeka,
ze hydraulika nie wyrabia :-)
P.S. pierwsze ABS byly zdaje sie czysto hydrauliczno-mechaniczne. Ale
tez sie nie przyjely.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.18 20:49 Marek S
- 30.10.18 23:53 J.F.
- 31.10.18 02:04 PiteR
- 31.10.18 02:07 PiteR
- 31.10.18 08:04 J.F.
- 31.10.18 22:40 Marek S
- 31.10.18 23:24 Cavallino
- 01.11.18 21:57 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
- Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
- Taką elektromobilność należy promować i wspomagać
- #motodziennik 356 - 3.0TDI wraca, Tesla z PRZYCISKAMI, Fiat 500 z ceną, OPŁATA DROGOWA od ELEKTRYKÓW
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
Najnowsze wątki
- 2025-12-12 Cyna dylemat
- 2025-12-12 Warszawa => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-12-12 Warszawa => Architekt rozwiązań (Workday) - Legal Systems <=
- 2025-12-12 Warszawa => Dynamics 365 Commerce/POS Developer <=
- 2025-12-12 Wrocław => React Developer with knowledge of C++ <=
- 2025-12-12 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-12-12 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność