  • 1. Data: 2023-04-23 13:40:09
    Temat: Jaka ladowarka do ogniw (baterii) R14 (C)?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Padła mi ładowarka Ansmann na 6 ogniw C/D.
    Polecicie coś podobnego?
    Używam baterii R14 (NiMH) w latarkach (ładowanie 6 sztuk na raz było przydatne) i
    zegarku-budziku (tu mogę wpakować alkaliczną na 4
    lata).
    A może odpuścić i kupić mechaniczny adapter baterii R14 (C), aby zmieściła się w
    ładowarce paluszków R6 (AA)?

  • 2. Data: 2023-04-23 15:47:27
    Temat: Re: Jaka ladowarka do ogniw (baterii) R14 (C)?
    Od: pytający <r...@p...fm>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 13:40:35 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > lata).
    > A może odpuścić i kupić mechaniczny adapter baterii R14 (C), aby zmieściła się w

    Polecam ładowarkę z Lidl-a, widzę że mają w sklepie online.
    Mam poprzednią wersję bez wyświetlacza i spełnia swoje zadanie.

    pytajacy

  • 3. Data: 2023-04-23 17:50:35
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 23.04.2023 o 13:40, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > A może odpuścić i kupić mechaniczny adapter baterii R14 (C), aby
    > zmieściła się w ładowarce paluszków R6 (AA)?

    SkyRC MC3000

    P.P.

  • 4. Data: 2023-04-23 19:08:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przed przeczytaniem Twojego posta wrzuciłem do koszyka ;-)
    Pamiętałem lidlowe ładowarki ze sklepowych półek, co kilka lat nieco zmieniali
    modele.
    Tylko 4 sztuki R14 na raz, ale trzeba z tym żyć, a dawnego hobby z potrzebnym
    ładowaniem aż tylu baterii już nie uprawiam.
    Do tej pory miałem Energy 16 (bez Plus, nowy model chore pieniądze kosztuje):
    www.ansmann.de/en/battery-chargers/energy-16-plus
    pewnie jest do naprawy przez jakiegoś elektronika (na moje oko tor zasilania, może
    jakieś elektrolity).

    -----

  • 5. Data: 2023-04-23 19:45:30
    Od: pytający <r...@p...fm>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 19:08:32 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > www.ansmann.de/en/battery-chargers/energy-16-plus
    > pewnie jest do naprawy przez jakiegoś elektronika (na moje oko tor zasilania, może

    Ten Ansman trochę drogi.
    Ta ładowarka z Lidla jest prosta, bez bajerów.
    Kiedyś zrobiłem jej test i naładowałem tą ładowarką 4 akumulatorki Eneloop pro AA (te
    czarne).
    Następnie na następny dzień, włożyłem je do ładowarki z serii BC i włączyłem w niej
    rozładowywanie (nie pamiętam jakim prądem ale chyba 200mA).
    I w tych 4 akumulatorkach pokazało mi pojemność 2600mAh każdego, gdzie producent
    gwarantował pojemność 2400mAh.
    Więc ta ładowarka z Lidla ładuje pod korek.
    Może 2 razy zdarzyło się że pokazywał że akumulatorek jest uszkodzony i nie chciała
    go ładować.
    Ale zwarcie niby uszkodzonego akumulatorka na krótko, na kilka sekund, rozwiązywało
    problem i ładowarka zaczynała ładować.

  • 6. Data: 2023-04-23 22:03:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zamówiłem, bo cenowo 20 euro to śmieszne pieniądze, ale nie wiem co tam może być w
    środku za tę cenę.
    Napięcie pies drapał ważna jest temperatura, mi Energy 16 przeładowywała aku i sporo
    chyba poniszczył, częstokroć nie odłączał
    ładowania, ogniwa się gotowały. Po czasie wpadłem na pomysł, żeby po paru godzinach
    ładowania odłączać ładowarkę i po krótkiej
    przerwie na powrót włączać (lub robić to samo z pojedynczymi ogniwami, wyjmować
    ciepłe, ostudzić, znów włożyć), w ten sposób
    ładowania ich "na raty" się nie przeładowywały. W sumie można by było przez zegar
    sterujący podłączyć.
    Do eneloopów mam ładowarki Panasonic (które z kolei nie chcą obsługiwać
    nie-eneloopów).

    -----

  • 7. Data: 2023-04-24 08:02:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak dla posiadacza tylko NiMH to droga, a ma miejsce tylko na cztery ogniwa R14 (C).

    -----

  • 8. Data: 2023-05-03 23:30:48
    Od: pytający <r...@p...fm>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 22:03:08 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    sterujący podłączyć.
    > Do eneloopów mam ładowarki Panasonic (które z kolei nie chcą obsługiwać

    Czy możesz się już podzielić spostrzeżeniami na temat użytkowania tej ładowarki z
    Lidla?
    Jestem ciekaw czy w nowej wersji również trzyma poziom.

    pytajacy

  • 9. Data: 2023-05-04 07:13:14
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Jestem bardzo zadowolony.
    Ładuje mi sporo eneloopów (AA i AAA), których ładowania oryginalne ładowarki
    Panasonica odmawiały i nie grzeje ogniw jak poprzedni
    kombajn Ansmanna.
    Ładuje mi też stare ogniwa (AA Energizer), bardzo powoli ale jednak dochodzą do 100%
    i zielonej diody.
    Poprzednio na podobne okoliczności używałem prostego pochodzącego jeszcze z czasów
    NiCd Ansmanna z ustawianą pojemnością (czasem)
    ładowania.

    -----

  • 10. Data: 2023-05-05 13:21:05
    Od: pytający <r...@p...fm>

    piątek, 5 maja 2023 o 12:48:23 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > Poprzednio na podobne okoliczności używałem prostego pochodzącego jeszcze z czasów
    NiCd Ansmanna z ustawianą pojemnością (czasem)

    A jak sprawuje się przy ładowaniu aku C i D?