  • Data: 2021-03-28 03:31:09
    Temat: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-03-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Bo system news jakby z zalozenia byl do "news". Admin mogl kasowanie
    > staroci ustawic.
    > Potem zaczela to Altavista archiwizowac, potem Altaviste przejal
    > Google, i przy okazji juz sie cos utracilo.
    >
    > Przy czym IMO z samej tresci poczatku zapisu da sie ustalic, czy to
    > poczatek, czy juz rozbudowana dzialalnosc.
    > Chocby po "Witam, widze ze jestem pierwszy na grupie" ...

    Jak to był melanż z listserwerem to chyba niekoniecznie. Poza tym, to
    będzie nadal wskazanie na powstanie danej grupy, ale już niekoniecznie
    hierarchii. Nam zaś w sumie dynda pojedyncza grupa :)

    > 1994+25 albo 1992+25 - niestety oba sie kwalifikuja do "ze 2 lata temu
    > ... +/- skleroza" :-)

    No właśnie jakoś tak.

    > Cos mi chodzi po glowie, ze polip byl na listservie.
    > Ale czy tam zaczal, czy tylko tam byl bramkowany ...
    >
    > "Jest to kontynuacja grupy pl.listserv.polip, utworzonej w roku 1994."
    >
    > tylko czy listservowa grupa byla utworzna w 94, czy newsowa ...

    polip... to był zlepek skrótowców... o, coś ciekawego znalazłem:
    https://www.pcworld.pl/news/Polski-Internet-wymyslil
    i-fizycy-i-astronomowie,279202.html

    Nic o Usenecie, ale coś o polipie. Tylko czy to od tego nazawa?
    "Dzięki staraniom prof. Kreczmara NASK pozyskał grant z Komitetu Badań
    Naukowych na budowę nowej sieci pod nazwą POLIP (POLski Internet
    Protocol; do dziś funkcjonuje bardzo znana lista dyskusyjna o tej
    nazwie). Zakupiono za te środki m.in. pierwszy w Polsce router firmy
    Cisco. W marcu 1991 r. od amerykańskiego ośrodka wojskowego (Internet
    ciągle pozostawał pod kontrolą armii amerykańskiej) Rafał Pietrak
    otrzymał pierwszą przyznaną Polsce klasę adresową IP - używaną do dziś
    148.81.00.00. W czerwcu 1991 r. Krzysztof Heller i Rafał Pietrak
    uruchomili pierwszą międzymiastową łączność internetową - pomiędzy
    Warszawą a Krakowem."

    Swoją drogą, dlaczego Polski IP? To był jakiś inny IP od starndardowego?
    Chyba, że chodziło o samą pulę adresową.

    --
    Marcin