  • 1. Data: 2021-03-18 20:34:00
    Temat: Jaka stal na projekt DIY
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Naszło mnie aby sobie zmajstrować podobny gadżet:

    https://www.specshop.pl/product-pol-25258-Survival-K
    ettle-Kuchenka-survivalowa-Samotny-Wilk-Bushcraft-DU
    O.html

    I mam zagwozdkę z czego to zrobić. Powyżej piszą że zrobiona ze stali
    nierdzewnej. *Jakąś tam* nierdzewkę mam do dyspozycji, ale nie mam
    pojęcia czy temperatura spalanego drewna nie spowoduje odkształcenia
    konstrukcji. Jakieś sugestie ? W ogóle chętnie bym zobaczył podobny
    projekt DIY, najlepiej zwymiarowany. Oczywiście da się kupić gotowca,
    ale chciałbym mieć coś własnego pomysłu.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2021-03-19 00:51:52
    Temat: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-18 o 20:34, PeJot pisze:
> [...]
    > projekt DIY, najlepiej zwymiarowany. Oczywiście da się kupić gotowca,
    > ale chciałbym mieć coś własnego pomysłu.

    Metaloznawstwo tylko liznąłem, więc się nie będę wymądrzał ;)

    Ale poniewiera się u rodziców na podwórku kawałek blachy kajnerowskiej,
    do której ktoś przyspawał fragment pręta żebrowanego. Leży to już ponad
    40 lat, a blacha nadal świeci się jak lustro. Jest tylko lekko
    zaniebieszczona w miejscu spawu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2021-03-19 09:07:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >Czołem. Naszło mnie aby sobie zmajstrować podobny gadżet:
    >https://www.specshop.pl/product-pol-25258-Survival-
    Kettle-Kuchenka-survivalowa-Samotny-Wilk-Bushcraft-D
    UO.html

    Czy tak czesto uprawiasz surviwal, ze naprawde chcesz ?
    Bo po pierwszym uzyciu bedzie czarne od sadzy.

> [...]
    >nierdzewnej. *Jakąś tam* nierdzewkę mam do dyspozycji, ale nie mam
    >pojęcia czy temperatura spalanego drewna nie spowoduje odkształcenia

    A chcesz sam wycinac, czy zamowic wyciete laserem ?
    Oni tam blache beda mieli.

    Ale czy dobra ... imo - nawet jak sie troche pognie, to nadal bedzie
    dobre.

    No i moze na pierwszy raz dac zwykla tania blache - ruda czy czarna -
    niewielka roznica :-)

    J.

  • 4. Data: 2021-03-19 12:04:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 19 March 2021 at 04:34:20 UTC+9, PeJot wrote:
> [...]
    > projekt DIY, najlepiej zwymiarowany. Oczywiście da się kupić gotowca,
    > ale chciałbym mieć coś własnego pomysłu.

    Do kontaktu z płomieniem w warunkach niekontrolowanego stężenia tlenu to raczej tylko
    ferrytyczne gatunki, no chyba że zaszalejesz i pójdziesz w superaustenity, ale tam
    będzie drogo no i niełatwo w znalezieniu. Zadzwoń do dostawcy stali i zapytaj co
    ferrytycznego można kupić w ilości jednostkowej. Outokumpu kiedyś handlowało
    pojedynczymi arkuszami, teraz nie wiem. Zasadniczo potrzebujesz to z czego robi się
    tłumiki samochodowe. Nie proponuję konkretnych gatunków, bo stanowczo bardziej
    będziesz ograniczony dostępnością niż własnościami. Alternatywa to wycieczka na złom
    i wytarganie zlewu, denka z bębna pralki, albo tłumika od samochodu.

  • 5. Data: 2021-03-19 16:31:13
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-19 o 12:04, Konrad Anikiel pisze:
    > Alternatywa to wycieczka na złom i wytarganie zlewu, denka z bębna pralki, albo
    tłumika od samochodu.

    A to jest wskazanie na konkretny gatunek stali, nadający się na ten
    projekt ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 6. Data: 2021-03-19 16:37:51
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-19 o 09:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot"  napisał w wiadomości grup
    ettle-Kuchenka-survivalowa-Samotny-Wilk-Bushcraft-DU
    O.html

    > Czy tak czesto uprawiasz surviwal, ze naprawde chcesz ?

    Podoba mi się taki gadżet, który można samem zaprojektować. Na krótkie
    wyjazdy jak znalazł. A na dłuższe jako rezerwa.

    > Bo po pierwszym uzyciu bedzie czarne od sadzy.

    Się wyczyści.

    > A chcesz sam wycinac, czy zamowic wyciete laserem ?

    Raczej laser.

    > Oni tam blache beda mieli.

    Niekoniecznie taką cienką, tymczasem ja materiał mam pod ręką.

    > No i moze na pierwszy raz dac zwykla tania blache - ruda czy czarna -
    > niewielka roznica :-)

    No właśnie, na początek można dać łatwo dostępny ocynk, ale chyba
    zaryzykuję z tą nierdzewką co mam pod ręką. W kosmos to nie leci, jak
    się pognie od płomienia to się zezłomuje :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 7. Data: 2021-03-19 17:40:27
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-19 o 16:37, PeJot pisze:
> [...]
    >
    > Podoba mi się taki gadżet, który można samem zaprojektować. Na krótkie
    > wyjazdy jak znalazł. A na dłuższe jako rezerwa.

    Czym? W warunkach polowych zawija się w szmatę i czyści w domu.

    > Raczej laser.

    > Niekoniecznie taką cienką, tymczasem ja materiał mam pod ręką.

    Widziałem ofertę składanej kuchenki z blachy tytanowej.
    Ciekawe ile droższa od nierdzewki jest blacha tytanowa?

    WM

  • 8. Data: 2021-03-19 20:27:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 marca 2021 o 17:40:29 UTC+1 WM napisał(a):
> [...]
    > Widziałem ofertę składanej kuchenki z blachy tytanowej.
    > Ciekawe ile droższa od nierdzewki jest blacha tytanowa?

    Znowu ja widziałem taka kuchenkę na allegro 35 złotych z wysyłką. Samemu taniej nie
    da się zrobić. Pomijam to że człowiek kreatywny nie potrzebuje żadnej kuchenki i
    kubek wody w terenie zagotuje. Przy tym drugim to cała idea robienia i posiadania
    kuchenki idzie w pizdu.

  • 9. Data: 2021-03-19 21:16:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    kubek wody w terenie zagotuje. Przy tym drugim to cała idea robienia i posiadania

    Tu chodzi zapewne o zabawę.
    Ludzie robią różne rzeczy dla zabawy np. drewniane rowery.
    http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,168
    57872,SpeedWood___drewniany_rower.html

    WM

  • 10. Data: 2021-03-19 22:10:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 marca 2021 o 21:16:35 UTC+1 WM napisał(a):
> [...]
    kuchenki idzie w pizdu.

    > Tu chodzi zapewne o zabawę.
    > Ludzie robią różne rzeczy dla zabawy np. drewniane rowery.

    Robią dla zabawy i sprzedają po pięć tysięcy. Lubię takie zabawy albo hobby. Ogólnie
    to fajnie jest jak z hobby można wyżyć. Taka kuchenkę co wystarczy na kilka razy bez
    problemu robi się z puszki po zupie. Ale żeby na to wpaść trzeba być na innym
    poziomie świadomości. Co do tego roweru z drewna. Trzeba być ślepym żeby nie zobaczyć
    że z drewna jest tylko rama. To nie jest rower z drewna tylko rower z drewnianą ramą.
    Jak już dałeś linka do roweru z drewnianą ramą to nie zastanowiłeś się wcześniej
    dlaczego ci co go zrobili nie pytali tutaj jak go zrobić?