  • 11. Data: 2022-04-18 22:30:51
    Temat: Re: Jaki gwint na statyw w aparacie?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 18.04.2022 22:16, cef wrote:

    > OK
    > teraz dopiero widzę, że są różnice. A ile razy zaglądałem do tych
    > tabel przeliczając na mm średnicę wiertła pod gwint, to miałem wrażenie,
    > że te różnice w średnicach są właśnie takie minimalne również pomiędzy
    > UNF i G.
    >
    > Cóż, dzięki za tę lekcję, nie wiedziałem, że jestem taki niedouczony.

    OT: czy Panowie zauważyliście, kiedy został utworzony ten wątek? Mimo to
    dyskusja była bardzo pouczająca.

  • 12. Data: 2022-04-18 22:42:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-18 o 22:30, Uncle Pete pisze:

    > OT: czy Panowie zauważyliście, kiedy został utworzony ten wątek? Mimo to
    > dyskusja była bardzo pouczająca.

    Najciekawsze są takie odkopane.

    Teraz jak przeglądam dokładniej te strony o gwintach, to wszędzie
    widzę: "Częstym błędem podczas doboru gwintów jest np. mylenie gwintów
    Rurowych Whitwortha G (dla przykładu średnica zewnętrzna G 1" = 33,25
    mm) z gwintami Calowymi Whitwortha - BSW (średnica zewnętrzna BSW 1" =
    25,40 mm)"
    i to właśnie miało miejsce.
    I tak się zastanawiam jak to się stało, że robiąc od czasu do czasu te
    gwinty
    zawodowo jeszcze do tej pory nie miałem jakiegoś problemu?

  • 13. Data: 2022-04-19 11:02:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2022 22:42:56 +0200, cef napisał(a):

> [...]
    > gwinty
    > zawodowo jeszcze do tej pory nie miałem jakiegoś problemu?

    Ja jeszcze ze szkoły pamiętam, że róny był kąt. OIDP paiętam, dla jednych
    to 45 stopni, a dla drugich to 50 stopni. Tylko nie pamiętam już, czy 45 to
    metryczne, czy calowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2022-04-19 18:42:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-19 o 11:02, Adam pisze:

    > Ja jeszcze ze szkoły pamiętam, że róny był kąt. OIDP paiętam, dla jednych
    > to 45 stopni, a dla drugich to 50 stopni. Tylko nie pamiętam już, czy 45 to
    > metryczne, czy calowe.

    45 i 50 to chyba żaden nie ma.
    Metryczne kąt zarysu 60 stopni, calowe UNC-UNF i Briggsy też 60 stopni,
    Withworthy i calowe rurowe 55 stopni