eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)? › Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?
  • Data: 2021-03-02 10:37:02
    Temat: Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .
    On 26.02.2021 10:53, T. wrote:
> [...]
    [...]
    >Byłem kiedyś przy takiej rozmowie i byłem troszkę zaskoczony, że jest
    >to około 5% i to nie 5% taniej, a 5% to udział kosztów osobowych w
    >wyprodukowanym samochodzie więc w sumie wychodzi to 1-1,5% taniej niż
    >ta sama produkcja np. w Niemczech vs Polska.
    >Czasem może być nawet wręcz odwrotnie, bo dochodzą z kolei niemałe
    >koszty logistyczne. Gdyby nie to, że sporo dostawców mamy u siebie,
    >to pewnie Fiat, OPEL/PSA i VW już by uciekły.

    No wlasnie - jak pisalem - samochod spedza na tasmie kilkanascie
    godzin czyli to jest powiedzmy 50rh - juz niewielka roznica.
    A jak sie jeszcze zautomatyzuje pewne procesy, to jeszcze mniej tych
    robotnikow trzeba.

    Ale ... to ostatni montaz, a przeciez trzeba do niego tysiecy czesci
    ... i tu mozna zarobic, jak dostawca w tanim kraju.

    A nacisk na automatyzacje jest i w Polsce - robotnik za duzo kosztuje,
    robot tanszy ...

    J.