eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)? › Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?
  • Data: 2021-03-02 10:32:47
    Temat: Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-02-27 o 09:46, cef pisze:

    >Sądzę że nie ma, bo nie ma lokalnych i tanich marek, a globalne
    >koncerny na takich autach (produkowanych w tanich krajach) mają po
    >prostu większą marżę.

    Szczegolnie jak produkuja na Ukrainie a sprzedaja np Niemczech.

    >Ale gdyby Tata postawiła na dobrą sieć sprzedaży to na wschodzie
    >Europy mogłaby odnieść sukces - z uwagi właśnie na cenę wynikającą z
    >niższych kosztów produkcji, a te samochody są wytwarzane tylko w
    >Indiach.

    Tylko, ze jakby te samochody mialy spelniac europejskie normy
    czystosci spalin i zderzeniowe, tudziez miec typowe wyposazenie ...
    ciekawe ile by kosztowaly ...

    Ale ... wchodza elektryki i problem czystego silnika znika.

    >W latach 90. najtańszym autem u nas był Polonez, bo cała produkcja
    >była u nas. Niestety sprzedaż spadła, - ludzie woleli droższe, ale
    >lepiej wyposażone auta (była to też kwestia "zachłyśnięcia się"
    >Zachodem).

    Ogolnie chyba jakos tak, ale ... zachodni uzywany, czy nowy zachodni?
    Czy taki polonez byl gorszy niz np astra 60KM made in Poland ?

    Czy to moze jednak decyzja Daewoo, po zakupie Zerania ?

    Lanos ... fajny samochodzik.

    >Teraz trochę próbuje - nie bez sukcesów - Dacia ze swoimi autami
    >przebijać się ceną przy niezłym wyposażeniu i jakości. Daje to
    >wymierny skutek - firma jest wysoko w statystykach. Ale pewnie
    >Renault przykręci śrubę, bo np. nowe Sandero kanibalizuje Clio.

    No gdzie - zaloze sie, ze Dacia nic tu nie decyduje, tylko Renault.

    Tak jak Skoda/Seat.

    Co do Dacii ... wsiadlem kiedys do Logana ... jakis taki ciasny.
    Moze bym sie ulożył, a moze nie.

    A jak jeszcze chcialem miec mocniejszy silnik i klime ... cena rosla.

    Jakies takie mam wrazenie, ze te "tanie marki" to sluza:
    a) innym ksztaltom - nie spodoba sie komus golf, to moze spodoba sie
    skoda
    b) sciagniecie klienta cena - klient biedny, to niech kupi u nas,
    golasa,
    c) naciagniecia klienta na kase ... wie, ze tani pojazd, ale doplaci

    >Natomiast duże szanse ma Spring - będzie to chyba najtańsze auto
    >elektryczne o porównywalnych z innymi osiągach.

    Te elektryki kto wie, czy nie otworza rynku na nowo ...

    J.