  • Data: 2015-04-28 09:02:26
    Temat: Re: Jaki sprzęt na mikroserwer?
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 27.04.2015 Michal Lukasik <m...@t...pl> napisał/a:

    > Jakość i wygoda kosztuje, ale przykładowo używane G7 w najsłabszej

    Kosztuje, ale jak mam wydać powiedzmy 1000 zł na taki sprzęt,
    to mogę kupić coś za 200 a resztę wydam na prąd, wyjdzie na jedno
    (albo i lepiej, bo na raty) :-)

    > No sorry, ale to x86 (IMO i tak nie jest źle, porównywalnie z Atomem jak

    Poważnie porównywalnie z Atomem?

    > Regulacja obrotów działa bardzo sprawnie. Sam lubię ciszę i uważam, że
    > oryginalny wentylator jest ok. W razie potrzeby zawsze można wymienić na
    > coś lepszego, tylko po co? Skoro 4-5 dysków i tak zagłusza to co jest.

    Ale na cholerę mi 4-5 dysków? Obecnie jest (i pozostanie) 1 dysk
    2,5 cala na USB, ważne dane są na kilku komputerach i w chmurach.
    Mam teraz sprzęt bez żadnych wiatraczków i tak powinno pozostać.

    Ostatnia rzecz, której szukam to megawydajny, ryczący serwer
    w szafie. Wydajność jest na ostatnim miejscu priorytetów, po prostu
    szukam czegoś odrobinę lepszego niż biedna Via C7 Eden 600 MHz
    (x86, jak najbardziej), dobrze by było jakby było x64 ze względu
    na CentOSa.

    Ale jak nie ma nic porównywalnego (cisza, cena, zużycie prądu)
    do Raspberry Pi 2, to jestem gotów pogodzić się z jego
    mankamentami.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.