-
Data: 2013-01-08 14:59:06
Temat: Re: Jakie zalecenia dla urządzenia pracującego w Afryce?
Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 07.01.2013 20:03, Robbo pisze:
> Witam uprzejmie,
>
> Dowiedziałem się, że urządzenie, które od lat robimy na rynek krajowy
> pojedzie do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Nasz układ ma sterownik z
> wyświetlaczem LCD 2x24 i mikrokontrolerem ATmega32. Obwód siłowy to
> kilka modułów tyrystorowych 300A / 1400V na radiatorach. Wszystko
> zamknięte w szafce metalowej. W Polsce te szafki były instalowane u
> klienta bez założonej płyty podłogowej (były od spodu wprowadzane
> kable), zatem był dostęp powietrza.
> Próbuję ustalić, jaki zakres temperatur ma używany przez nas wyświetlacz
> - jeśli okaże się, że to jest standard, to damy wyświetlacz o zakresie
> rozszerzonym. Damy większe radiatory i prawdopodobnie mocniejsze moduły
> tyrystorowe. Może damy wentylatory (w Polsce nigdy nie stosowaliśmy
> wentylatorów) albo taką miniklimatyzację przeznaczoną do szaf
> elektrycznych.
> Będę wdzięczny za rady praktyków, na co zwrócić uwagę przygotowując
> urządzenie, które będzie pracować w Zjednoczonych Emiratach Arabskich?
JarekP już napisał, ale że to naprawdę ważne, to powtórzę PYŁ! mnóstwo
pyłu wszędzie, obudowy muszą być szczelne. Wentylatorów raczej unikaj,
no chyba że chcesz na serwis co chwile lecieć..:) Ja tam instalowałem
drobnice elektroniczną i głównie wewnątrz pomieszczeń w cieniu, pierwsze
lato wytrzymało. Bywało że na drugi dzień urządzenia były przysypane
pyłem że napisów nie można było przeczytać, z tym że ja trafiłem na
burze pisakową. Również idiotoodporność jest bardzo ważna. Szkolenie z
obsługi licz kilka razy dłuższe niż w europie. Co do wymogów formalnych,
to się chyba raczej nie ma czym przejmować, jak zrobisz według naszych
standardów to będzie OK.
Dość istotny jest dobór kolorów, to ze względu na nagrzewanie się jak i
wpływ piasków, generalnie tam wszystko jest w kolorze piaskowym, czy
tego chcesz czy nie:)
P.S. UAE to Azja:)
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.13 15:32 Jarek P.
- 08.01.13 15:56 Albercik
- 08.01.13 16:36 Lisciasty
- 08.01.13 16:38 Robbo
- 08.01.13 16:46 Jarek P.
- 08.01.13 17:17 Waldemar Krzok
- 08.01.13 17:34 Marek G
- 08.01.13 20:09 Paweł Sujkowski
- 09.01.13 01:29 Dariusz K. Ładziak
- 09.01.13 01:31 Dariusz K. Ładziak
- 09.01.13 01:37 Dariusz K. Ładziak
- 09.01.13 01:41 Dariusz K. Ładziak
- 09.01.13 12:16 Robbo
- 09.01.13 14:34 Jarek P.
- 09.01.13 15:29 Miroslaw Kwasniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie