    From: moonraker <m...@e...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jawa 175 '58
    Date: Fri, 02 Jan 2009 13:52:46 +0100

    Jacot pisze:

    > Mysle ze nadmiernie teoretyzujesz:)

    Wiesz niech Ci będzie że teoretyzuje ale przejeździłem tym motorkiem 2
    sezony (jeden na oryginalnej prądnicy 2gi na cz350) i tylko dziele się
    swoimi doświadczeniami.

    > Zaplon to jest kilka wat (niech mu bedzie 7-8W;)

    Wg moich POMIARÓW a nie obliczeń wyszło że ok 20W

    > Z tym
    > niedoladowywaniem wiekszego akumulatora to jest jakis mit nieszczesny,
    > wspolczesna nauka oraz praktyka tego nie potwierdza;) Wystarczy
    > pamietac, ze prad ladowania w pojezdzie ograniczony jest jedynie
    > wielkoscia maksymalnej wydajnosci chwilowej pradnicy, co bedzie w
    > Jawie jak mniemam na poziomie 8,5A.
    > Wieksza pojemnosc daje wieksza rezerwe.

    Rezerwę czego? Chodzi Ci o to że rzadziej będziesz musiał doładowywać
    akku prostownikiem? No to faktycznie masz racje, ale z założenia to ma
    być motocykl napędzany silnikiem spalinowym a nie jakaś wkrętarka którą
    się raz w tygodniu ładuje :)

    > Zaoszczedzic mozna zamieniajac wszystkie mozliwe zarowki na diodowe
    > zamienniki.

    No w Jawie niewiele powalczysz na tym polu, jedynie tylna lampa i stop.
    Wg mnie gra nie warta świeczki.

    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/