-
Data: 2012-10-23 15:53:47
Temat: Re: Jazda automatem
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-10-23 15:24, Ukaniu pisze:
>
> Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
> news:k664ti$emg$1@mx1.internetia.pl...
>> Powiedz jakimi jeździsz, powiem ci, jak są zbudowane.
>
> Ja wiem jak są zbudowane bo je jak musze naprawiam.
> Ostatnio wymieniałem zerwane taśmy hamulców w 722.5
> Aktualnie jak muszę Mercedesy ze skrzynią 722.6 czasem 722.9 ale nie
> znam jej konstrukcji.
>
>> A jak będziesz w Lublinie to zapraszam na jazdę Voyagerem, zobaczysz,
>> że żeby włączyć typowe hamowanie silnikiem trzeba wybierakiem zejść na
>> nizsze położenie niż D.
>
> I jest w tej skrzyni mechaniczne sprzęgło jednokierunkowe czy to zwykłe
> zachowanie konwertera który ma mniejszą sprawność przenoszenia napędu do
> silnika (nie występuje wtedy mnożenie momentu)?
> Jak puszczamy gaz skrzynia wchodzi na najwyższy dla danej prędkości bieg
> + niższa sprawność konwertera skutkuje spadkiem obrotów silnika poniżej
> tych jakie były by przy sprzęgle sztywnym zamiast konwertera.
> Na niższych biegach pewnie jest zapinany lockup konwertera aby poprawić
> hamowanie silnikiem (zmniejszyć straty na ciepło w oleju konwertera!) no
> i przełożenie jest większe.
>
To ja się od razu podepnę z pytaniem.
Jak już pisałem, jeden z moich pojazdów to Mitsubishi Pajero II (rocznik
1999/2000) z silnikiem 4M40 (2,8TD) i skrzynia automat.
Jak go kilka miesięcy temu zanabyłem, to dziwiła mnie jedna rzecz:
skrzynia zachowuje się jak CVT. Przy niewielkim dodaniu gazu silnik
zatrzymuje się na ok. 2200 obr/min a auto stale przyspiesza,
przełączanie biegów jest niewyczuwalne. Czuć dopiero zamknięcie sprzęgła
na IV biegu.
Przy szybszym przyśpieszaniu skrzynia zachowuje się bardziej normalnie,
aczkolwiek też przełącza biegi bardzo delikatnie - ale nie ociąga się,
zmienia szybko.
Pytałem mechaniorów (warsztat zajmujący się wyłącznie skrzyniami
automatycznymi) przy okazji wymiany oleju. Serwisant przejechał się i
stwierdził, że jest OK.
Na razie zrobiłem jakieś 20 tys. km.
Skrzynia chodzi tak samo - nie ma zmian w czasie.
Czy nie są zużyte jakieś zaworki czy cuś?
--
Pozdrawiam.
Adam.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Felgi
- otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- czy wiedziałeś że?
- Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- Produkcja energii w elektrowniach atomowych
- Nie widzieć gdzie się jedzie
- Złomnik się SPRZEDAŁ Kanałowi ZERO
- I lewacka ideologia poszła się JEBAĆ
- Dla UTRWALENIA: jak działają "EKO" ZBRODNIARZE
- Emisyjność BEV
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
Najnowsze wątki
- 2025-12-24 Felgi
- 2025-12-24 2,5 x więcej niż Li-Ion
- 2025-12-24 No i kolejny ograniczony
- 2025-12-24 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-12-24 New York Times zagrożeniem bezpieczeństwa narodowego USA - POTUS D. Trump
- 2025-12-24 Podżeganie?
- 2025-12-24 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-12-24 otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- 2025-12-24 Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- 2025-12-23 Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- 2025-12-23 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-12-23 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-12-22 czy wiedziałeś że?
- 2025-12-22 Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- 2025-12-22 Białystok => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=




7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem