  • 241. Data: 2018-05-07 08:34:35
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 May 2018 22:59:05 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Kierownik budowy łapał sie za
    > głowę będąc 2x na odbiorze.

    Kierownik odwiedził budowę dopiero przy odbiorze?
    Kolejny raz rysujesz obraz budowy bez żadnego nadzoru i narzekasz na
    partactwo....

    --
    Marek

  • 242. Data: 2018-05-07 08:38:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 May 2018 21:29:39 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Od ludzi wymaga się pewnego poziomu posługiwania się
    > cudzym doświadczeniem w celu ochrony przed tymi samymi błedami.

    Dobre, czy to ma też zastosowanie do tej historii o superpozycji w
    hydraulice? :)

    --
    Marek

  • 243. Data: 2018-05-07 09:18:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 May 2018 00:27:26 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > Ale rura gazowa w garażu może być miedziana. Wewnątrz budynków prawo
    > dopuszcza stosowanie rur miedzianych, lutowanych lutem twardym lub
    > łączonych złączkami zaprasowywanymi, które posiadają odpowiedni
    > certyfikat odporności ogniowej EI

    Hm, tylko jak ja polaczyc z rurami stalowymi ?
    lutem twardym ?

    > Niestety jeżeli chodzi o gaz to także czasami trafiają mi się takie
    > rodzynki jak choćby ostatnie przypadki montażu rur miedzianych na
    > zewnątrz budynków, choć prawo nie dopuszcza miedzi do stosowania na
    > zewnątrz budynków.

    Boja sie korozji ? Stal przeciez tez koroduje.

    J.

  • 244. Data: 2018-05-07 09:38:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-07 o 09:18, J.F. pisze:
    > Hm, tylko jak ja polaczyc z rurami stalowymi ?
    > lutem twardym ?

    Weź nie rób jaj.
    Jak połączyć? Normalnie. Połączeniem gwintowym. Kto Ci każe lutować?

    > Boja sie korozji ? Stal przeciez tez koroduje.
    >
    > J.

    Raczej boją się uszkodzeń, bo rura miedziana to zazwyczaj 1mm grubości i
    jest podatna na uszkodzenia, a stalowa kilka mm.

    Korozja? Przecież rura na zewnątrz musi być zabezpieczona przed korozją.
    Powinno się ją pomalować farbą antykorozyjną i/lub owinąć specjalną
    taśmą samowulkanizującą, która w 100% zabezpiecza przed korozją.

  • 245. Data: 2018-05-07 11:38:18
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 03.05.2018 o 12:02 HF5BS <h...@...pl> pisze:

    > Po prostu chcę, aby Pan Inżynier nie zapomniał rzeczywistej wartości.

    Ale pamiętasz, że 9,81 to nie jest rzeczywista wartość? Bliższa
    rzeczywistej niż 10 czy 9,8 ale dalsza niż 9,807.

    --
    SW3
    ----

  • 246. Data: 2018-05-07 11:47:30
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 maja 2018 01:31:56 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > Ropa sie skonczy i sie okaze, ze pradziadek mial racje z tym koniem
    > :-)

    A widzisz, ojciec mi opowiadal jak koniem wegiel wozili z kopalni.
    Ze wsi do kopalni bylo ze 25km. Ale ten kon wiedzial ze jak na skrzyzowaniu za wsia w
    prawo to na kopalnie jedziemy. I sam se prowadzil. Dziadek o 3 rano wstawal. Konia
    zaprzegal i prowadzil do skrzyzowania. Tam mu nadawal kierunek i kon juz do miechowic
    sam jechal. Na szosta byl pod kopalnia i do kolejki stawal. A dziadek sie wtedy
    budzil na furze.
    Spowrotem wogole mu nie trzeba bylo nic wskazywac. Po zjezdzie z wagi jak dziadek
    siadal to kon wiedzial gdzie do domu jechac.

    Dlugo trzeba bylo czekac aby tesla miala podobna ilosc rozumu :) A i tak chyba bym
    jej nie ufal tak jak temu koniowi :)

  • 247. Data: 2018-05-07 13:52:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-04-29 o 20:25, s...@g...com pisze:
    > Np. takie z matematyki:
    > wpisac kolejne 9 liczb tak aby po zsumowaniu uzyskac nastepujace wyniki:
    >
    > a b c =10
    > d e f =-1
    > g h j =0
    > = = =
    > -2 8 1
    >
    > I kombinuj...
    > Zadanie w odpowiedniku 7 klasy naszej szkoly.

    Suma wierszy jest 9 a suma kolumn 7. Chyba niemożliwe.
    P.G.

  • 248. Data: 2018-05-07 14:06:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 May 2018 02:47:30 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Dlugo trzeba bylo czekac aby tesla miala podobna ilosc rozumu :) A
    > i tak ch
    > yba bym jej nie ufal tak jak temu koniowi :)

    Wiesz, koń dreptał średnio 5km/h. Gdyby zasady ruchu drogowego
    dopuszczały max prędkość 5km/h ( i społecznie byłbho to
    akceptowane)) to autonomiczne pojazdy byłby już dawno.

    --
    Marek

  • 249. Data: 2018-05-07 14:50:51
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości

    > Ale pamiętasz, że 9,81 to nie jest rzeczywista wartość? Bliższa
    > rzeczywistej niż 10 czy 9,8 ale dalsza niż 9,807.

    Ależ oczywiście! Zawsze ostatecznie rozbije się o "przyjęto, że jest
    <wartość>", Wolałbym jednak, aby przyjęcie tej wartości było w miarę jej
    bliskie, a nie dowolnie oddalone, bo tak wygodniej. Cal też nie jest
    dokładnie 2.54, a za tym stopa (30.48 cm), jard (91.44 cm), co tam
    jeszcze... Ale już nie zapodaję, ze cal ma 2, czy 3 cm, bo tak łatwiej. Nie
    podaję 2.5, bo tak nieco mniej, ale też latwiej. 2.54 wydaje sie ca
    Pamiętam też, że zależy także od tego, z której strony są Księżyc i Słońce,
    do tego zależy od wysokości npm, oraz szerokości geograficznej, gdzieś nawet
    tabele widziałem, coś w tym stylu. Wektory kłują...

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 250. Data: 2018-05-07 14:52:38
    Temat: Proszę pominąć poprzednią wiadomość...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "HF5BS" <h...@...pl> napisał w wiadomości

    Proszę pominąć poprzzednią wiadomość, nagle się zestaw znaków przełączył i
    zamiast napisać "ś", wysłało...