  • 1. Data: 2009-02-09 10:44:11
    Temat: Kabel od monitora CRT, druga strona.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Witam
    Przydałby sie jakiś spec który by wiedział czy kable VGA od monitorów CRT
    mają po stronie monitora jakieś znormalizowane wtyki? Właśnie mam wymienić
    taki kabel z urwaną wtyczką VGA na pochodzący z innych zwłok. I nie bardzo
    mi się zgadzają i kolory i rozmieszczenie mas, a ponieważ brak wtyku w tym
    zniszczonym, trudno zidentyfikować druty w nim.
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2009-02-09 11:01:28
    Temat: Re: Kabel od monitora CRT, druga strona.
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > mi się zgadzają i kolory i rozmieszczenie mas, a ponieważ brak wtyku w tym
    > zniszczonym, trudno zidentyfikować druty w nim.

    Niestety, nie są znormalizowane.

    Zdarzyło mi się 2-3 razy wymieniać kabel w różnych monitorach i mimo
    umiejętności w posługiwaniu się lutownicą jest to dość mało przyjemne
    zajęcie - wcale się nie dziwię, że kosztuje to po kiladziesiąt zlotych
    w serwisach.
    Ja nie miałem innej metody, jak lutować żyłę po żyle (sprawdzając
    omomierzem gdzie jest obwód od pinu na wtyczce do kabla wlutowanego w
    płytkę).
    Miłej, upierdliwej roboty :]

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2009-02-09 11:18:51
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > wcale się nie dziwię, że kosztuje to po kiladziesiąt zlotych
    > w serwisach.

    Czyli tyle, co używany monitor.

  • 4. Data: 2009-02-09 11:21:15
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Michał wrote:
    > Czyli tyle, co używany monitor.

    W sumie zależy jeszcze jaki - są dobre monitory CRT,
    które potrafią jeszcze nieźle kosztować... Są też
    takie, jakich nikt za darmo nie chce ;-)

  • 5. Data: 2009-02-09 11:53:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 09 Feb 2009 11:01:28 +0000, DooMiniK napisał(a):

> [...]
    > Ja nie miałem innej metody, jak lutować żyłę po żyle (sprawdzając
    > omomierzem gdzie jest obwód od pinu na wtyczce do kabla wlutowanego w

    A dziękuję :) Ale skoro nie są znormalizowane to mam inne pytanie. Do czego
    służą cztery wyprowadzenia - piny we wtyku nr 4, 11,12 i 15? IMO mogły by
    służyć do zwrotnej identyfikacji monitora ale coś za mało stanów na 4
    bitach do tego celu. No i nie wszystkie są wykorzystane a jedynie dwa.
    Ciekawe czym by skutkowało niepodłączenie ich albo podłączenie niepoprawne?
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-02-09 12:22:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 12:53:52 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Do czego
    > służą cztery wyprowadzenia

    Na opisie jaki mam, piny 12 i 15 są oznaczone odpowiednio or SDA i or SCL.
    Co to znaczy? (poza "albo" :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2009-02-09 12:44:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 12:53:52 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Ale skoro nie są znormalizowane to mam inne pytanie.

    Kolejne pytanie jest takie: Udało mi się w tym kablu z urwaną (i nieobecną,
    w tym cały ból) wtyczką zidentyfikować 3 pary służące do RGB oraz dwa
    przewody Vsyn i Hsyn. Odczytałem to z napisów na płytce monitora. Pozostały
    jeszcze 3 przewody które na tej płytce przy gnieździe kabla (na szyjce
    kineskopu) nie są oznaczone ale ścieżki od gniazda kabla biegną do drugiego
    gniazda i na nim są oznaczone jako D-Sx, D-Sx i Stex, gdzie x oznacza
    nieczytelną literę. Do czego mogą być przeznaczone te połączenia?
    Sygnały oznaczone jako SDA i SCL nie są w tym typie monitora podłączone do
    kabla VGA, przynajmniej bezpośrednio, choć takie oznaczenia występują na
    płytce przy którymś złaczu.
    Monitor to CRT Philips 107T40.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2009-02-09 13:18:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 13:44:56 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > i na nim są oznaczone jako D-Sx, D-Sx i Stex, gdzie x oznacza

    No, rozszyfrowałem. To są kolejno D-SDA (data), D-SCL (clock) i Stest.
    Dwa pierwsze są oczywiste, ale z czym jeść to Stest?? Może chodzi o
    powrotne +5V jakim komp powiadamia monitor o swoim włączeniu? Wtedy
    należało by podłączyć tam przewód biegnący od pinu 9 wtyku VGA...
    Specyfikacja VESA http://pinouts.ru/Video/VGAVesaDdc_pinout.shtml

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2009-02-09 13:30:55
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Na opisie jaki mam, piny 12 i 15 są oznaczone odpowiednio or SDA i or
    > SCL.

    Są to linie interfejsu I2C, odpowiednio Serial Data Line i Serial Clock
    Line.
    I2C to interfejs do transmisji dwukierunkowej, a w przypadku monitorów, jak
    pamiętam, służą do identyfikacji trybów jakie monitor potrafi obsłużyć.

    --
    rb

  • 10. Data: 2009-02-10 19:47:36
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > mi się zgadzają i kolory i rozmieszczenie mas, a ponieważ brak wtyku w tym
    > zniszczonym, trudno zidentyfikować druty w nim.

    No nie kumam, jeśli monitor ma wtyk, to chyba znormalizowane 15 pin.
    Ale jeśli kabel wchodzi do obudowy monitora wewnątrz - to tylko po
    kolorach...

    Feromon