  • 1. Data: 2009-02-09 10:20:37
    Temat: Umiera zasilacz czy coś innego?
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Jest sobie komputer. Działający non-stop i nie wyłączany na noc. W niedzielę
    nastąpił dziwny objaw. Komputer wyłąćżł się tak, jakby nagle wyłączono prąd.
    Przy próbie kolejnego rozruchu sytuacja się powtarzała w kilka chwil po
    uruchomieniu (bez specjalnego obciążania systemu)
    Rozebrałem, odkurzyłem, także zasilacz w środku (wycinając przy okazji
    zatarty wiatraczek z wnętrza). Na pierwszy rzut oka pomogło. Po paru
    godzinach stwierdziłem dziwną przypadłość software'ową - wygaszacz ekranu w
    windozie się nie uruchamia, mimo że jest ustawiony. Uruchomiłem wygaszacz
    ręcznie i bach.. komputer się wyłączył.
    Włączyłem ponownie i pracuje już dobę bez zająknięcia.

    Co za licho?

    aha. Obudowa i zasilacz markowy, powiedzmy ze średniej półki.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 2. Data: 2009-02-09 10:35:51
    Temat: Re: Umiera zasilacz czy coś innego?
    Od: w...@g...com

> [...]

    > Rozebrałem, odkurzyłem, także zasilacz w środku (wycinając przy okazji
    > zatarty wiatraczek z wnętrza). Na pierwszy rzut oka pomogło.

    Jak wiatrak był zatarty i źle chłodził, to cos mogło się przegrzać i
    nawalić, albo zasilacz włącza zabezpieczenie termiczne.

    > Obudowa i zasilacz markowy, powiedzmy ze średniej półki.

    Co to znaczy wg Ciebie "średnia półka"? Możesz podać konkretnie model?
    Sprawdź kondensatory w zasilaczu i na płycie głównej. Możliwe, że
    nawalają.

    Ja miałem podobny problem. Przy wczytywaniu Catalyst Control Center
    komp się resetował. Wymieniłem grafikę, zainstalowałem sterowniki
    Omegi, przeinstalowałem system... i nic cały czas to samo. Rozebrałem
    zasilacz...a tam wszystkie kondensatory wylały. Wymieniłem zasiłkę i
    chodzi jak złoto.

    Objawy padającego zasilacza i płyty głównej są czasem bardzo
    irracjonalne i nietypowe :)

  • 3. Data: 2009-02-09 10:44:30
    Od: "MOST" <g...@w...pl>

    Ile lat ma ten zasilacz. Pytam, bo mój Modecom MC350 ma już 4 lata i nic się
    nie dzieje ale może by tak dla zasady wymienić zastanawiam się. Zresztą i
    resza sprzętu też ma ok 4 lat (Athlon 64 3800) w tym rownież HDD.

  • 4. Data: 2009-02-09 12:40:05
    Od: w...@g...com

    On 9 Lut, 11:44, "MOST" <g...@w...pl> wrote:
    > Ile lat ma ten zasilacz. Pytam, bo mój Modecom MC350 ma już 4 lata i nic się
    > nie dzieje ale może by tak dla zasady wymienić zastanawiam się. Zresztą i
    > resza sprzętu też ma ok 4 lat (Athlon 64 3800) w tym rownież HDD.

    Mój ModeCom Feel II 350W padł dokładnie po 4 latach użytkowania.
    Zasilał w swojej karierze 2 PC-ty.
    Jak chcesz wymieniać sprzęt, to napisz co chcesz wymienić a potem do
    tego dobierze się zasilacz.
    No chyba że chcesz kupić najpierw zasilacz na zapas, a potem reszta.
    To wtedy warto zainwestować w coś z przedziału 450-600W (jakiś
    CHieftec, Tagan, Antec, Zalman, SilverStone)

  • 5. Data: 2009-02-10 07:37:47
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "MOST" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się nie dzieje ale może by tak dla zasady wymienić zastanawiam się.
    > Zresztą i resza sprzętu też ma ok 4 lat (Athlon 64 3800) w tym rownież

    Buda z zasilaczem Enlight EN-7247. Ma już z pięć lat. Mięso było wymieniane
    około 2 lat temu.
    Najdziwniejsze jest to, że po kaprysach w niedzielę komputer pracuje już bez
    żadnych strajków. A nie był od tego czasu wyłączany.
    Ktoś zasugerował mi, że może to być przegrzewający się jakiś element płyty
    głównej. Ale komputer był katowany jakimiś grami wymagającymi nieco mocy i
    nawet się nie zająknął.