  • 1. Data: 2009-02-08 22:06:08
    Temat: laptop z bluray
    Od: "gril" <g...@...pl>

    Chce kupić laptopa, czy warto inwestować w sprzęt z Blurejem? Filmy i
    płyty są wciąż bardzo drogie, może poczekać jeszcze ze 2 lata aż to się
    upowszechni, a na razie wystarczy DVD?

  • 2. Data: 2009-02-08 22:21:16
    Temat: Re: laptop z bluray
    Od: "Pilu" <p...@p...pl>

    > Chce kupić laptopa, czy warto inwestować w sprzęt z Blurejem? Filmy i
    > płyty są wciąż bardzo drogie, może poczekać jeszcze ze 2 lata aż to się
    > upowszechni, a na razie wystarczy DVD?

    jak nie kupisz, to się nie upowszechni :)
    Pilu

  • 3. Data: 2009-02-08 22:22:56
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

    > Chce kupić laptopa, czy warto inwestować w sprzęt z Blurejem? Filmy i
    > płyty są wciąż bardzo drogie, może poczekać jeszcze ze 2 lata aż to się
    > upowszechni, a na razie wystarczy DVD?

    Jeżeli nie jest to duża roznica w cenie to owszem, jak tylko lap bedzie
    wystarczajaco mocny aby z tego odtwarzac HD i np ma HDMI to za jednym
    zamachem masz LAP+BR_palyer zawsze mozna to podpiac do kina domowego po HDMI
    i masz pelnowartosciowy Player.
    A patrzac ekonomicznie zawsze bedzie bardziej atrakcyjny przy odsprzedazy.

    Buniek

  • 4. Data: 2009-02-08 22:23:43
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** gril <g...@...pl> wrote:

    > Chce kupić laptopa, czy warto inwestować w sprzęt z Blurejem? Filmy i płyty
    > są wciąż bardzo drogie,

    A będziesz ich używał?

    > może poczekać jeszcze ze 2 lata aż to sięQ upowszechni, a na razie wystarczy
    > DVD?

    Jak nie będziesz używał to nie kupuj. Chyba logiczne.

    Zawsze możesz kupić laptopa, w którym napęd optyczny jest (łatwo) wymienialny -
    wtedy możesz BR dokupić jak w końcu się zdecydujesz czy chcesz go używać czy
    nie. Tylko sam napęd to jeszcze nie wszystko - jeżeli chodzi o filmy to musi
    mieć odpowiednią wydajność aby obsłużyć HD.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2009-02-09 14:48:15
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "gril" <g...@...pl> napisał w wiadomości
    > Chce kupić laptopa, czy warto inwestować w sprzęt z Blurejem? Filmy i
    > płyty są wciąż bardzo drogie, może poczekać jeszcze ze 2 lata aż to się
    > upowszechni, a na razie wystarczy DVD?

    Człowieku a skąd ma ktos wiedzieć czy tobie wystarczy dvd, pomyśl ?

  • 6. Data: 2009-02-09 20:59:25
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Sun, 8 Feb 2009, gril wrote:

    > Chce kupić laptopa, czy warto inwestować w sprzęt z Blurejem? Filmy i płyty
    > są wciąż bardzo drogie, może poczekać jeszcze ze 2 lata aż to się
    > upowszechni, a na razie wystarczy DVD?

    Zdecydowanie nie warto, warto dopłacić do różowej obudowy. Różnica między
    BlueRay a DVD to teraz chyba ok 500 PLN, a większość tej kwoty to nie
    sprzęt za który płacisz tylko opłata na mafię. Z cenami płyt BR jest
    podobnie. BluRaya warto będzie kupić jak będzie kosztował tyle co takowa
    płyta. Ja sobie zamówiłem laptopa nawet bez Bluetootha, bo Dell chciał za
    niego ponad 150 PLN. Ze zdzierstwem trzeba walczyć.

  • 7. Data: 2009-02-10 09:58:41
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-02-09 21:59, Użytkownik Rafal Jankowski napisał:

> [...]
    > płyta. Ja sobie zamówiłem laptopa nawet bez Bluetootha, bo Dell chciał
    > za niego ponad 150 PLN. Ze zdzierstwem trzeba walczyć.

    Z jednej strony masz trochę racji ale z drugiej powinieneś iść
    na całość i zamówić laptopa bez baterii, bez obudowy, bez płyty
    głównej i bez całej reszty która jest już zbędna.
    Czysty zysk, pod warunkiem że tego laptopa potrzebujesz w stopniu
    podobnym co tego bluetootha. :-)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-02-10 14:35:41
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Tue, 10 Feb 2009, RadoslawF wrote:

> [...]
    > głównej i bez całej reszty która jest już zbędna.
    > Czysty zysk, pod warunkiem że tego laptopa potrzebujesz w stopniu

    Mój znajomy miał przez wiele lat obudowę, do desktopa wprawdzie, z kartonu
    po bananach i był to gustowny design za umiarkowaną cenę.
    A tym co dopłacili do BlueRaya proponuję w tym wątku coroczne spotkania w
    których zeznają ile płyt BR włożyli do swojego napędu od momentu zakupu i
    czy koszt tego wydatku w przeliczeniu na płytę nie byłby bardziej
    uzasadniony gdyby go przeznaczyć np. na browara.

  • 9. Data: 2009-02-12 03:36:52
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces gril <g...@...pl> zwrócił błąd:
    > Chce kupić laptopa, czy warto inwestować w sprzęt z Blurejem? Filmy i
    > płyty są wciąż bardzo drogie, może poczekać jeszcze ze 2 lata aż to się
    > upowszechni, a na razie wystarczy DVD?

    Zależy jak mobilny ma być i jak często używany. Jeśli tylko do
    okazyjnego odtwarzania, to sam napęd kosztuje od 400 zł i można go sobie
    wsadzić do obudowy, którą się podłączy do notebooka. Przesył danych
    przez BD x2 to maks ~7 MiB/s, dużo wolniej niż dysk twardy, nawet USB
    powinien dać radę. Ale procek potrzebny do dekodowania jest dość silny,
    nie każdy notebook da radę.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 10. Data: 2009-02-15 18:05:44
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.02.2009 23:06, gril pisze:
    > Chce kupić laptopa, czy warto inwestować w sprzęt z Blurejem? Filmy i

    To zależy od Ciebie.

    > płyty są wciąż bardzo drogie, może poczekać jeszcze ze 2 lata aż to się
    > upowszechni, a na razie wystarczy DVD?

    Na razie to nawet DVD często nie trzeba. Instalować oprogra-
    mowanie można z napędu (niekoniecznie optycznego) USB lub
    przez sieć, a rolę nośnika danych tymczasowych całkowicie
    przejęły nośniki magnetyczne i elektryczne USB.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |