  • 1. Data: 2009-02-09 10:20:24
    Temat: podkręcanie...
    Od: "k...@p...onet.pl" <k...@g...com>

    Witam! Jestem posiadaczem procesora AMD Athlon XP 1700+ 1.46GHz. Po
    podkręceniu, za pomocą zworek do 1.54GHz, nazwa procesora zmieniła się
    na 1800+. Po dodatkowym podkręceniu w BIOSie osiągnąłem nawet
    1.58GHz, lecz w GTA San Anreas liczba FPS znacznie wzrosła. Nie dało
    się grać, bo wszystko zapieprzało. Przeładowanie shotguna trwa około
    0.1 sekundy. Mam pytanie. Cały komputer ma bardzo dobre chłodzenie, i
    czy można ten procesor podkręcić do 1.70GHz? Znalazłem program
    ClockGen, lecz nie mogę tam znaleźć mojego "generatora". W instrukcji
    do płyty Soltek 75Kav, pisze, że jest użyty jakiś VIA,lecz w tym
    programiku nie ma takich rzeczy. Proszę o sensowne odpowiedzi, gdyż
    bardzo potrzebuję dodatkowej mocy obliczeniowej.

  • 2. Data: 2009-02-10 22:41:41
    Temat: Re: podkręcanie...
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 9.2.2009, k...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > programiku nie ma takich rzeczy. Proszę o sensowne odpowiedzi, gdyż
    > bardzo potrzebuję dodatkowej mocy obliczeniowej.

    Przy tej płycie w żadnym wypadku nie podkręcaj FSB - w najlepszym wypadku
    ryzykujesz utratę danych na HDD, w najgorszym uszkodzenie sprzętu.
    Jeśli już musisz to zmieniaj mnożnik.

    BTW. Ten CPU (pod warunkiem, że to nie rdzeń Palomino) można podkręcić
    i dużo więcej, ale nie w tej MoBo.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/