    From: " Wmak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Kablówka + Tv naziemna DVB-T
    Date: Mon, 19 Apr 2010 09:51:08 +0000 (UTC)

    a...@p...pl napisał(a):

    > On Sat, 17 Apr 2010 18:53:30 +0000 (UTC), " Wmak"

    > nie rozwiazuje to problemu:
    > 1. w innym rejonach inny kanal mux I

    Dla warszawskiej Aster obecnie wystarczy, dla innych lokalizacji oczywiście
    inna zwrotnica.

    > 2. poza tym tylku jeden kanal (muxa) a planowane sa na chwile obecna 3
    > muxy.

    Będę się martwił za parę lat.

    > 3. po co ci naziemna, skoro w "pelnym" kablu masz wszystko to, co ew.
    > w naziemnej.

    Wyraźnie gorsza jakość z kablówki.

    > 4. jezeli masz "mini" kabel (a'la azart, pakiet antena), to te kanaly
    > chyba w wiekszosci leza w pasmie vhf,wiec latwiej zrobic zwrotnice
    >
    > na we1: kanaly vhf (kablowka)
    > na we2: kanaly uhf (naziemna)

    Czasem oglądamy programy z zakresu UHF w kablu.

    > 5. lepszy bylby jednak przelacznik na pilota lub z nowoczesnych tv
    > pobrac sygnal np. z rs-232 (jakby mial) albo z USB - tym wysterowac
    > przelacznik (taki diseqc ale do naziemnej)

    I nad każdym typem telewizora robić doktorat.
    Może w przypadku pewnego modelu Sharpa byłoby łatwo, bo chyba da się dla
    każdego programu oddzielnie włączać napięcie na gniazdo antenowe (chyba do
    zasilania wzzmacniacza antenowego to wymyślono) można by sterować
    przekaźnikowym przełącznikiem (najlepiej, gdyby można kupić gotowy -
    chwilowo są tylko ręczne).
    Nie testowałem, widziałem tylko w menu w telewizorze znajomych.
    Rozwiązań może być wiele, ja szukam P&P.

    > 6. a najlepiej, jakby tv mial 2 oddzielne wejscia antenowe.

    Bardzo dobry pomysł, tylko spróbuj wymusić na producentach telewizorów...

    Znam jeszcze prostszy: przekonwertować do kabla całe MUXy - ale kablówkom na
    tym nie zależy, wolą wciskać klientom swoje dekodery.
    Nawet radiowe programy Aster usunęła - chyba złośliwie, bo niemodulowane
    nośne dalej zajmują pasmo.
    Wmak