  • Data: 2021-04-09 08:29:06
    Temat: Re: Kamera. Mądry Polak...
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/04/2021 02:58, Marcin Debowski wrote:
    > Co to jest ta normalna chmura?

    Bliżej nieokreślony adres w sieci z którym łaczy sie kamera. Zdecydowana
    większosc usług mających w nazwie "chmura" redukuje się do komputera za
    foo.bar.net.

    > Nie twierdzę nic podobnego. Twierdzę, że abyś mógł odbierać obraz z kamery w
    > trybie niekumaty uzytkownik, musi być w to zamieszany serwer zewnętrzny,
    > którym zwykle jest właśnie ta tzw. chińska chmura.

    Cytując:

    "[...]Z takich, nawet tanich kamer onvif, cokolwiek (ale zdecydowanie nie
    obraz) idzie przez Chiny[...]"

    > A co chińskie kamery do ww chmury wysyłają to już pojęcia nie mam, ale stosuje
    > zasadę ograniczonego zaufania i staram się im nie pozwalać na żadną
    > komunikację z zewnątrz - u mnie są w osobnej fizycznie sieci, która jest
    > nierutowalna.

    No i dobrze, ale mimo to nie dotyczy to wszystkich chińskich kamer
    wyjętych wprost z pudełka, więc nieuprawinione jest twierdzenie że
    cośtam idzie przez chiny, nawet z tanich. Niemarkowe onvifowe kamery
    które mam/miałem nie zachowują się tak, chyba że uruchomie ficzynie
    połaczenie z tą "chmurą" czyli kompem w jakiejś serwerowni w Pekinie.