  • 1. Data: 2021-04-03 14:34:58
    Temat: Re: Kamera. Mądry Polak...
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.04.2021 11:42, Robert Wańkowski wrote:
    > Ktoś poleci sprawdzoną kamerę, którą przykręcę do elewacji i bez
    > problemu podłącze do domowej sieci przez WiFi?

    A jakie masz wymagania? Jakie ograniczenia? 200zł? 500zł? Możesz
    próbować dużo Mpx ze standardowym (szerokim obiektywem) ale też kamerę z
    obiektywem wąskim za to przybliżającym, ewentualnie z ruchomym
    obiektywem (zoom) - wtedy może być mniej Mpx (np. 2Mpx).

    https://allegro.pl/kategoria/telewizja-przemyslowa-k
    amery-14237?bmatch=cl-e2101-d3681-c3682-40-ele-1-3-0
    319&technologia=IP&rozdzielczosc-od=2&funkcje=automa
    tyczna%20regulacja%20wzmocnienia%20(AGC)&funkcje=aut
    omatyczny%20balans%20bieli%20(AWB)&funkcje=cyfrowa%2
    0redukcja%20szum%C3%B3w%20(DNR)&funkcje=kompensacja%
    20%C5%9Bwiat%C5%82a%20z%20ty%C5%82u%20(BLC)&funkcje=
    kompensacja%20silnego%20%C5%9Bwiat%C5%82a%20(HLC)&fu
    nkcje=szeroki%20zakres%20dynamiki%20(WDR)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-04-03 17:12:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A jakie masz wymagania? Jakie ograniczenia? 200zł? 500zł? Możesz

    1000 zł, i możliwość rejestracji 24h, dwie kamery,

    > próbować dużo Mpx ze standardowym (szerokim obiektywem) ale też kamerę z
    > obiektywem wąskim za to przybliżającym, ewentualnie z ruchomym
    > obiektywem (zoom) - wtedy może być mniej Mpx (np. 2Mpx).

    Nie mając większego pojęcia wybrałem taką:
    https://allegro.pl/oferta/kamera-monitoringu-ip-4k-8
    mpx-onvif-poe-3840x2160p-10475476104

    Ale do tego potrzeba rejestratora.

    https://allegro.pl/oferta/rejestrator-nagrywarka-dvs
    -thd0401-h5-tvi-cvi-ahd-10228382113

    Ale bez dysku. Za ile zł trzeba dysku?

    Robert

  • 3. Data: 2021-04-03 18:02:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.04.2021 17:12, Robert Wańkowski wrote:

    > Nie mając większego pojęcia wybrałem taką:
> [...]

    Wybrałeś kamerę 8Mpx, a ten rejestrator maksymalnie ma możliwość
    nagrywania 4Mpx. Dodatkowo ma jedno wejście dla skrętki, a napisałeś że
    kamery chcesz dwie (jeżeli zamierzaj je bezpośrednio podpiąć do
    rejestratora).

    > Ale bez dysku. Za ile zł trzeba dysku?

    Dwie takie kamery 4K nagrywające w 15FPS (przy średnich ustawieniach,
    H265) potrzebują ~1TB na 7 dni.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2021-04-03 20:14:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    mpx-onvif-poe-3840x2160p-10475476104

    -thd0401-h5-tvi-cvi-ahd-10228382113

    > Wybrałeś kamerę 8Mpx, a ten rejestrator maksymalnie ma możliwość

    https://allegro.pl/oferta/kamera-monitoringu-ip-4-mp
    x-2688x1520p-onvif-ir-30-10475378011

    > nagrywania 4Mpx. Dodatkowo ma jedno wejście dla skrętki, a napisałeś że
    > kamery chcesz dwie (jeżeli zamierzaj je bezpośrednio podpiąć do
    > rejestratora).

    A po WiFi to może być problem?

    > Dwie takie kamery 4K nagrywające w 15FPS (przy średnich ustawieniach,
    > H265) potrzebują ~1TB na 7 dni.

    To może taki zestaw?
    https://allegro.pl/oferta/zestaw-monitoringu-2-kamer
    y-4mpx-ir40-dysk-1tb-p2p-9816848624

    Robert

  • 5. Data: 2021-04-03 20:59:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    mpx-onvif-poe-3840x2160p-10475476104

    -thd0401-h5-tvi-cvi-ahd-10228382113

    > https://allegro.pl/oferta/kamera-monitoringu-ip-4-mp
    x-2688x1520p-onvif-ir-30-10475378011

    > A po WiFi to może być problem?

    Niezupełnie ale przy WiFi taka rozdzielczość zapcha Ci sieć. To
    technologia IP. Jeśli już, to wybrałbym bez rejestratora z kartą SD
    (linkowałem wyżej do tego "producenta" kamery z kartą SD).

    > To może taki zestaw?
    > https://allegro.pl/oferta/zestaw-monitoringu-2-kamer
    y-4mpx-ir40-dysk-1tb-p2p-9816848624

    Fajny sprzęt w sensie rejestratora. Pamiętaj tylko, że te kamery są CVI
    a nie IP i mają mały kąt (76) proponowałbym coś z kątem >90. W sumie
    proste połączenie będzie a co do rejestratora i aplikacji to całkiem
    dobre rozwiązanie. Dodatkowo rejestrator możesz podłączyć pod TV (HDMI)
    czyli to lepiej niż gdybyś stosował same kamery IP z kartą SD bez
    rejestratora, wtedy nie podepniesz ich do TV.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 6. Data: 2021-04-04 11:04:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    1. taki rejestrator, lub podobny na więcej kamer:
    https://pl.aliexpress.com/item/32810273317.html?spm=
    a2g0o.productlist.0.0.1ea16b420r2Vfy&algo_pvid=4a38d
    15f-a241-4a05-a9ee-07ae467c60cf&algo_expid=4a38d15f-
    a241-4a05-a9ee-07ae467c60cf-3&btsid=0b0a187b16175264
    634471449e94ff&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb2016
    02_,searchweb201603_
    2. dysk 0.5 giga ze starego kompa, jak nie masz to ze śmietnika
    3. najmniejszy możliwy zasilacz jaki da radę uciągnąć zestaw
    4. dowolne kamery onvif, przy czym bierz pod uwagę, że do tanich można
    się włamać, ale o ile podejrzenie obrazu jest raczej proste, to zmiana
    softu i przejęcie kontroli nad siecią, jest możliwe, ale mało
    prawdopodobne. W tanich kamerach, im bardzej obraz idzie przez chiny,
    tym trudniej sie włamać. ale jak chcesz mieć monitoring BEZ zdalnego
    dostępu - problem nie istnieje.
    5. teraz najgorsze. Wyobraź sobie że stało się coś złego. miałeś kamery,
    powiedzmy że to rodzaj ubezpieczenia. zakres tego ubezpieczenia może być
    różny. i w tym zakresie, moje postrzeganie świata (oparte na
    doświadczeniach) jest zdecydowanie różne od pozostałych grupowiczów. ja
    stawiam na wiele kamer (bo w takim specjalistycznym zastosowaniu nawet
    gówniana kamera bedzie dawała więcej informacji niż ogólna ale 10 razy
    lepsza) i na ukryte kamery, gdzie (tu złodziej) będzie się przyglądał
    jak pokonać zabezpieczenie i ładnie ustawi buzię do obiektywy.

    Reasumując: kupuj tanio, ale projektuj, montuj, z dużą rozwagą.
    ToMasz

  • 7. Data: 2021-04-04 12:35:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-04, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
> [...]
    > prawdopodobne. W tanich kamerach, im bardzej obraz idzie przez chiny,
    > tym trudniej sie włamać. ale jak chcesz mieć monitoring BEZ zdalnego

    Z takich, nawet tanich kamer onvif, cokolwiek (ale zdecydowanie nie
    obraz) idzie przez Chiny jak się używa softu dedykowanego do konkretnych
    kamer. Cała idei pójścia przez Chiny dotyczy wtedy wyłącznie ominięcia
    zabawy z portami na routerze. Natomiast jeśli zdefiniuje się odpowiednio
    port forwading to można łączyć się bezpośrednio i do Chin nic nie idzie.
    Owszem, większość systemów cctv jest cholernie dziurawa, ale mozna się
    zabezpieczyć łącząc się po vpn, albo jesli się jest paranoikiem postawić
    sobie odpowiednią bramkę i tunelować.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2021-04-04 15:43:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/04/2021 12:35, Marcin Debowski wrote:
    > Z takich, nawet tanich kamer onvif, cokolwiek (ale zdecydowanie nie
    > obraz) idzie przez Chiny

    Sprawdzałeś? Miałem 2 różne OVIF bezmarkowe, z chin, nie starsze niż
    kilka miesięcy. Aktywacja ich chmury wymagała kilku czynności. Z
    ciekowści sprawdzałem snifferem co robią po wyjęciu z pudełka. Nic nie
    robią, pytają DHCP i tyle.

  • 9. Data: 2021-04-05 02:34:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-04, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Sprawdzałeś? Miałem 2 różne OVIF bezmarkowe, z chin, nie starsze niż

    Jak miałoby zostać zestawione połączenie jak na zewnątrz routera nie
    wystaje standardowy komunikacyjny port?

    > kilka miesięcy. Aktywacja ich chmury wymagała kilku czynności. Z
    > ciekowści sprawdzałem snifferem co robią po wyjęciu z pudełka. Nic nie
    > robią, pytają DHCP i tyle.

    Po wyjęciu z pudełka to istotnie nic, ale jesli zechce się to to
    skonfigurować i używać z poziomu zwykle dołączanej androidowej czy
    iosowej aplikacji i nie grzebac samemu w ustawieniach to jakiś serwer
    zewnętrzny musi być w to zamieszany.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-04-05 11:24:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/04/2021 02:34, Marcin Debowski wrote:
    > Jak miałoby zostać zestawione połączenie jak na zewnątrz routera nie
    > wystaje standardowy komunikacyjny port?

    Tak samo jak do normalnej chmury. Nie wymaga żadnego "wystajacego
    portu". Twierdzisz że chińskie kamery wysyłają do chmury podejrzane
    dane. Nie wysyłają, przynajmniej nie bez pomęczeniach ich ustawieniami i
    podpięciem pod chmurę. Co wysyłają po podpięciu do chmury jest w sferze
    spekulacji.

> [...]
    > skonfigurować i używać z poziomu zwykle dołączanej androidowej czy
    > iosowej aplikacji i nie grzebac samemu w ustawieniach to jakiś serwer

    Na szczęscie to jest zbedny ficzer, można miec to samo pod kontrolą.