  • 201. Data: 2018-06-04 18:09:19
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:5b1426b6$0$690$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    -rowerem-przez-ulice-wpadla-na-niego-toyota/?ref=wys
    zukiwarka

    > Nie dyskutujemy o rowerzystach przejeżdżających przez przejścia na
    > rowerach, ale o prawach rowerzystów na przejeździe drogi rowerowej oraz
    > obowiązków jakie ciążą na kierowcach - praw, co do których ty się nie
    > stosujesz.
    > A głupoty to sam piszesz. Jak cię proszę abyś przedstawił konkretne zapisy
    > to piszesz ogólnikowo "PoRD", którego po prostu nie czytałeś i nie znasz.

    To sobie te zapisy poczytaj! Są dostępne dla każdego. PoRD. Nie będę bez
    powodu stukał w klawiaturę.

    neelix

  • 202. Data: 2018-06-04 18:10:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2018-06-04 o 14:53, J.F. pisze:

    >O widzisz.
    >Rowerzysta też mógłby pohamować swoje zapędy. Przecież to też
    >odpowiedzialny użytkownik. TAK czy NIE?

    Ale czemu mialby hamowac zapedy, jesli ma pierwszenstwo ?

    Ja tez dojezdzam do glownej i przestaje uwazac na inne :-)

    J.

  • 203. Data: 2018-06-04 18:12:18
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <a...@a...aa> napisał w wiadomości
    > Jeżeli na 1km odcinku masz 4-5 przejazdów przez jezdnię (a w miastach się
    > to zdarza), to jest na tyle trudne, że w ogóle stawia pod znakiem
    > zapytania
    > sens użycia roweru.
    > Ja się zgadzam, że pierwszeństwo rowerzysty na pzrejeździe jest głupie,
    > ale
    > obowiązek przeprowadzania jest przegięciem w drugą stronę. Wystarczyłoby,
    > gdyby ddr miała status drogi podporządkowanej, z obowiązkiem ustąpienia
    > pierwszeństwa, ewentualnie stopem.

    Wystarczyło nie spieprzyć tego co było, a było dobrze. Nie jeździło się na
    światłach w dzień i właśnie dla bezpieczeństwa wszystkich przed jezdniami
    stały znaki "koniec drogi dla rowerów". Komu to przeszkadzało? POpaprańcom!

    neelix

  • 204. Data: 2018-06-04 19:01:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-04 o 18:10, J.F. pisze:

    > Ale czemu mialby hamowac zapedy, jesli ma pierwszenstwo ?

    Bo wszyscy wiedzą jakie jest prawo. Ważniejszą rzeczą jest jakie powinno
    być.

    Jeden logiczny powód podaj na pierwszeństwo rowerzysty.

  • 205. Data: 2018-06-04 20:03:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.06.2018 o 09:01, Janusz pisze:

    > Emerytem jeszcze nie jestem,

    Więc gdzieś się mijasz z prawdą.

    > jeżdżę cały czas i obserwuję zmiany jakie się dzieją
    > na drogach, w kodeksie i mentalności ludzi, mam dłuższy ogląd na całość
    > od Ciebie i tylko tyle chciałem powiedzieć.

    To szkoda, że mimo tak długiej wnikliwej obserwacji nie odnotowałeś
    momentu, kiedy zaczęto odróżniać przejście dla pieszych od przejazdu
    rowerowego.

    Co do długość wglądu się nie wypowiadam. Może masz dłuższy, może nie:P

    > Poczekam jak Ty będziesz miał tyle lat co ja, co wtedy będziesz mówił.

    Długość stażu za kółkiem nie zmienia przejazdu w przejście. Więc jest w
    tej dyskusji bez znaczenia. Ale twoje podejście tylko potwierdza to, co
    napisałem powyżej.

    > Zauważyłem, chociaż film jest marny, ale także widać niepewne
    > zachowanie roweranta, kierowca się spodziewał takiego i zwolnił
    > co widać, a tamten się zastanawiał czy jechać i pojechał przed samym autem.

    Co nie zmienia przejazdu w przejście.

    > Ale nie musi z niego korzystać, nigdy nikogo nie przepuściłeś?

    Przepuściłem. Nie zmienia to faktu, że miał na przejeździe pierwszeństwo.

    > tutaj zachodziły podobne przesłanki.

    Przyznam, że też bym się podobnego manewru nie spodziewał.
    Ale o tym już pisałem wcześniej.

    Shrek

  • 206. Data: 2018-06-04 20:47:59
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 10:25, Janusz pisze:
> [...]

    Tu napisałeś z dupy, że mam jakieś problemy.

    > To Ty płaczesz że masz problemy.

    Naucz się czytać

  • 207. Data: 2018-06-04 20:54:04
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 15:12, neelix pisze:

> [...]
    > chodnikach i na nic tłumaczenie im, że jest to zabronione. Wielokrotnie
    > pada idiotyczna odpowiedź, że oni takiego prawa nie znają, że jak
    > chodnik jest  dostatecznie szeroki  to im wolno!!! Zjedzie na chwilę to
    > zaraz wraca. Gdzie jest szkoła? Dlaczego nieletni rowerzyści wyjeżdżają
    > na ulice (drogi) bez uprawnień (karta rowerowa)? Prawie wszystkie rowery
    > nie spełniają wymogów dopuszczenia do ruchu! I dlaczego osoba dorosła
    > może jeździć po drodze publicznej skoro też nie zna przepisów??? Samo
    > ukończenie 18 lat tojest NIC. Potem wszystkiemu winni kierowcy!

    Pierdoły. Przepisy nie są do znania tylko do rozstrzygania o ewentualnej
    winie, więc powinny być dokładnie takie, jak nakazuje rozsądek by nie
    było trzeba być prawnikiem.

  • 208. Data: 2018-06-04 21:46:05
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-03 22:26, Uzytkownik wrote:
> [...]
    zenstwo-dla-pieszych-Nareszcie.html

    > Ile to jest "tuz przed pojazd"?

    Tyle, żeby w razie wejścia na przejście pieszego i ewentualnego braku
    reakcji kierującego na ten fakt nie następowała kolizja.

    Wiąże się to z koniecznością oceny sytuacji przed wejściem na jezdnie.

    --
    mk4

  • 209. Data: 2018-06-04 21:52:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-04 o 21:46, mk4 pisze:

    zenstwo-dla-pieszych-Nareszcie.html

    > Tyle, żeby w razie wejścia na przejście pieszego i ewentualnego braku
    > reakcji kierującego na ten fakt nie następowała kolizja.

    W sensie, że "skoro kierowca potrącił pieszego, to znaczy że pieszy
    wszedł za wcześnie, to znaczy że winnym potrącenia jest zawsze pieszy"?
    Paradne.

    --
    Liwiusz

  • 210. Data: 2018-06-04 21:54:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-04 o 18:09, neelix pisze:

> [...]
    zukiwarka

    > To sobie te zapisy poczytaj! Są dostępne dla każdego. PoRD. Nie będę

    Nie chodzi żebym ja czytał, bo czytam i znam dobrze. Ty jak widać nie
    czytałeś, dlatego musisz poczytać, bo piszesz bzdury jakich mało.