    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 19 May 2022 03:55:14 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Klawiatura do Pi z miejscem na Pi
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 18 maja 2022 o 22:56:41 UTC+2 heby napisał(a):
    > Nie, dziurka Pi od zasilania była dostepna. Tak, wiem co to owak.

    > Zasilacz do Pi jest taki sam jak do czegokowlwiek z USB. Moze być
    > powerbank. Przy odrobinie zabawy można sobie wyobrazić Pi 400 z
    > wbudowanym płaskim akku od tabletu, jest tam troche miejsca.

    Tak jakoś mi się to wszystko ze spectrusiem skojarzyło.
    Z amigą nie, bo po speccy miałem już 386, amiga i atari st tylko u kolegów
    ("Grigorij," -choć
    chyba powinno być raczej "Gustlik" - "odłamkowym ładuj!" ;).
    Ale Ty na pewno chciałbyś mieć amigę ;>
    A tą nową sobie kupiłeś?

    konsoli linuxa - z samą klawiaturą, bez monitora...
    > Interesujące, ale niekoniecznie sensowne. Monitory wielkości paczki
    > papierosów są dostępne, mają normalne gniazdko HDMI i zasilają się z
    > powerbanku. Można podpiąc pod normalny komputer jeśli jest potrzeba
    > awaryjnego sprawdzenia konsoli.
    >
    > http://www.lcdwiki.com/3.5inch_HDMI_Display-B

    No, "normalne gniazdko HDMI" to trochę nadużycie, "normalna" to póki co jeszcze jest
    VGA.
    A że HDMI toczy bratobójczą walkę z displayport (jakiś czas temu trafiły mi się takie
    delle mini-desktopowe,
    co to miały jedynie displayport, nawet VGA nie było - i musiałem jeszcze monitor do
    kompletu prosić,
    do tego miały tak durny BIOS, że instalkę "BIOSową" slackware'a z pendrive bootowały
    - ale już
    z HDD zainstalowanego slacka bootować nie chciały - do bootowania z HDD wymagały
    UEFI)
    to jeszcze długo z VGA pożyjemy.

    Monitorek fajny, ale tylko 480*320, od biedy się da, ale trochę przymało na konsolę.
    Do tego na 3,5" - oj, bez lupy już nie dam rady chyba.

    > Potrzebujesz terminal zapewne. Pi da się tak przerobić składając rózne
    > zabawki, ale jeszcze nie widziałem rozwiązania kompleksowego. Taniej
    > wydzie stary latpop na Atomie, w rozmiarze 10". Mam eeepc oraz X230 i
    > bardzo sobie chwalę oba. Są też tablety na normalnym windowsie, jedyna
    > przeszkoda to kiepski wybór gniazd.

    Też mam eeePC 10", a serwisanci 9" (poręczniejsze, ale klawiatura już za mała do
    jakiejkolwiek sensownej
    pracy, w tym 10" jakoś daje radę, jedynie monitor 1024*600 czasem nie wyrabia na
    durnych stronach,
    szczególnie to 600 w pionie).
    Hmm, nie wiem, w czym tablet na windows w temacie terminala by pomógł - chyba że
    sądzisz,
    że o sterowniki do usb<->serial będzie łatwiej, no ale to nie tylko windows ale i x86
    by było
    potrzebne - a była chyba ostro niewypalona próba windows na arm.
    Chyba że masz na myśli teraterm (ostatnio byłem zmuszony do pracy na windows w
    microchip studio,
    hyperterminala już nie ma, więc trafił się ten teraterm).
    Ale w sumie racja, czas najwyższy chyba opanować obsługę portu szeregowego na USB OTG
    na tablecie z androidem - apki poinstalowane od lat.
    Bo wifi to jednak nie to - jak chciałem użyć to akurat miało chęć na narowienie
    się...
    A port szeregowy na przedniej ścianie serwera jest.
    Do tego te advantechy mają ciekawą opcję - potrafią na ten port szeregowy wyrzucać
    wszystko, co widać na ekranie w trybie tekstowym - więc np. również setup BIOSu.
    A nawet w graficzno-tekstowym - jak jest test pamięci i wyświetla się graficznie
    "energy star".
    Ale po zbootowaniu Linuxa już trzeba normalnie ten port obsługiwać przez getty.