  • Data: 2022-05-20 12:04:53
    Temat: Re: Klawiatura do Pi z miejscem na Pi
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/05/2022 11:44, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Nie wiem co to jest główny port, nie spotkałem się z tym pojęciem w
    > monitorach.

    To znaczy, ze całą elektronika zbudowana jest na około VGA.

    > Z nowego sprzętu pewnie nie ma co podpiąć, ale np. w pracy mam
    > 4-letniego Latitude 5591 i on ma VGA. Widocznie w monitorach jest nacisk
    > na uniwersalność i zgodność wstecz.

    Nie ma nacisku. Widzisz starocie, niektóre produkowane do dzisiaj. Nikt
    nie potrzebuje VGA do czegokolwiek praktycznegom klepią je jeszcze
    najzwyczajniej dlatego, że jakiś promil rynku może chcieć i mają gotowe
    scalaki kosztujace $0.5.

    > To, że są tanie lub mają starą elektronikę niewiele zmienia.

    Zmienia. VGA nie istnieje jako technologia. To ostatatnie chwile kiedy
    widzisz niebieskie gniazdo na monitorze w sklepie.

    > Są na
    > rynku. Pozostaje faktem, że w monitorach VGA umiera bardzo powoli. W
    > projektorach także.

    Nie umiera powoli. Umarło 5 lat temu, kiedy nowo projektowne monitory
    nie miały VGA *wcale*, jednoczesnie z jego usunieciem z nowych
    komputerów. Przegapiłes pogrzeb.

    > Jaki problem?

    Który zmusił do zrobienia poważnych statystyk.

    > Widzę, że znów cytujesz sformułowanie z "najczęściej" :) Ono nie znaczy
    > "zwykle".

    Nie, nie oznacza. Możemy proadzić jeszcze kilka godzin dysputę, czy
    "zwykle" oznacza >50% czy może nie. Jakos mi się nie chce.

    Najzwyczajniej: jak już powołujesz się na statystyki czegokowliek to
    zastanów się czy są one uzyteczne do oceny czegokolwiek. Z faktu że x%
    monitoów ma VGA nie da się wyciągnąc ani jednego wniosku mającego
    praktyczną uzyteczność.