  • 31. Data: 2017-04-30 09:05:06
    Temat: Re: Kłopot z metodą fotochemiczną
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu sobota, 29 kwietnia 2017 15:47:03 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
    > W dniu 2017-04-29 o 12:58, kilokitu pisze:
    >

    > ... Czy możesz podpowiedzieć jak wygląda konkretnie ten proces i
    > jakiego urządzenia używasz?

    Trudno tu mówić o "urządzeniu". Jest to folia zgięta w pół i sklejona na dwóch
    krawędziach za pomocą dwustronnego przylepca. Ostatnia krawędź zamykana jest przez
    zagięcie i ściśnięcie odpowiednio wyprofilowaną plastikową listwą. Vacumpompa to
    jakaś złomowa pompka membranowa zasilana z 12V.

  • 32. Data: 2017-04-30 09:09:36
    Temat: Re: [OT] Kłopot z metodą fotochemiczną
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu sobota, 29 kwietnia 2017 20:18:20 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

    > Tu już cię ponosi fantazja. "Normalne" naświetlarki UV mają możliwie
    > równomiernie rozłożone źródła światła...

    Ja używam "nienormalnej" naświetlarki kwarcowej o mocy 250W. Sądzę, że to jest
    produkcja sprzed ćwierć wieku. Sam żarnik ma wymiary średnica około 12 mm a długość
    około 4 cm. Naświetlam z odległości 60 cm przez około 3 minuty. Używam POSITIV20.

  • 33. Data: 2017-04-30 10:26:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I takie zrodlo swiatla w takiej odleglosci jak podales spelnia warunek punktowego
    zrodla swiatla. Gdzies po glowie kolacze mi sie wzor na obliczanie odleglosci i ze
    punktowe zrodlo swiatla powinno byc w odleglosci wiekszej niz poltorej przekatnej
    tego co sie naswietla. Inna sprawa ze dotyczy on kliszy fotograficznej o wzorcowym
    zaczernieniu. Przy kliszy o gorszym zaczernieniu uwazam ze odleglosc powinna byc
    wieksza. Poza tym im dalej tym lepiej.

  • 34. Data: 2017-05-01 01:21:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Stykowo to jak materialy sie stykaja. Plytki naswietla sie stykowo. Kladziesz
    klisze na laminacie z warstwa swiatloczula i przyciskasz zeby miejsca na powietrze
    nie bylo. Nie stykowo to np. z powiekszalnika.

    Ok, spodziewałem się czegoś bardziej wyuzdanego :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 35. Data: 2017-05-01 01:30:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-29 o 04:53, HF5BS pisze:

    > Pomyślałem sobie, że można by dać płyty rozpraszające światło, z jakiejś
    > stłuczonej matrycy (nie są sklejone z resztą), miało by chyba szansę być
    > równomierne?
    > I pozostaje mieć nadzieję, że nie tłumią naszego UV...?

    Przekombinowane pomysły :-)

    Zwykła folia aluminiowa bardzo dobrze rozprasza UV. Musi być z każdej
    strony w sensie nad płytka i z każdego boku (zakładając, że z góry
    świecisz).

    Przy równomiernym dociśnięciu maski do PCB płytki wychodzą idealnie -
    pod warunkiem, że folia zostanie polakierowana (czytaj wyżej dlaczego).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 36. Data: 2017-05-01 02:09:55
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Przekombinowane pomysły :-)

    No ja wiem, ale mi się przez nieuwagę stłukła matryca i wyłuskałem z niej
    takie ładne rozpraszacze... mają się zmarnować? :))

> [...]
    >
    > Przy równomiernym dociśnięciu maski do PCB płytki wychodzą idealnie - pod
    > warunkiem, że folia zostanie polakierowana (czytaj wyżej dlaczego).

    A ja już myślałem, że sobie pokombinuję... :D
    Jasne, zapoznam się ze sposobami, przed działaniem.

    --
    "Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
    że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.