eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny cios lobby paliwowegoRe: Kolejny cios lobby paliwowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabk164.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Date: Thu, 13 Apr 2023 13:12:27 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <d...@4...net>
    References: <u10lj1$24opn$1@dont-email.me> <u110a1$keu6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ue00riue12yi.1vkrozmk9khij$.dlg@40tude.net>
    <u1377n$n2bd$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <u1839b$9cq2$1@dont-email.me>
    <u188i6$sa4j$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <u189r3$a6g0$1@dont-email.me>
    <4541326921$20230413115403@squadack.com>
    <u18leq$sr18$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <u18m1i$srjj$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: aabk164.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aabk164.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.36.164";
    logging-data="16716";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712913
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 13 Apr 2023 12:36:52 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 13.04.2023 o 12:26, LordBluzg®🇵🇱 pisze:
    >>>  - silnik spalinowy
    >>> może osiągnąć zbliżoną sprawność jedynie w optymalnym zakresie obrotów
    >>> i obciążenia. W mieście, jak średnio osiągnie 1/3 z tego, to należy
    >>> się cieszyć.
    >>
    >> Następne kłamstwo:
    >> "Obecnie będzie możliwe skonstruowanie silnika o sprawności
    >> przekraczającej aktualny średni poziom sprawności cieplnej silników
    >> spalinowych wynoszący 40%, co w konsekwencji przyniesie także dalsze
    >> ograniczenie emisji CO2."
    >>
    >> https://blog.pgd.pl/silnik-spalinowy-nissana-ma-spra
    wnosc-50/
    >
    > Dodam tylko, że nawet stare lokomotywy spalinowe od dziesiątków lat
    > korzystają z tego pomysłu i silnik spalinowy, który ustawiony jest na
    > maksymalną sprawność, napędza generatory prądu.

    Nie wiem, czy to takie na maksymalną sprawnosc.
    Pewnie sie nie da w szerokim zakresie ... ale odpowiednio dobierając
    silniki do załozen projektowych, a potem wagony do osiągów lokomotywy
    możliwe, ze czesto jest to optimum ... na długich trasach :-)

    > Oczywiście nazywamy to
    > nadal lokomotywą spalinową a nie elektryczną.

    Bo to jest lokomotywa spalinowa z elektrycznym przeniesieniem napedu
    :-)

    Ale jakby jej dodac pantograf i umozliwic pracę podwójną ... jakos sie
    tego nie robi ... moze sie nie oplaca, bo lokomotywa lepsza niz
    weglowa elektrownia ? :-)

    Ale samochĂłd hybrydowy to jeszcze inna konstrukcja i tam mozliwosci
    inne.

    > Sumując. Wprowadzenie TEJ technologii zmniejszy wydzielanie CO2
    > najlepiej na obecne możliwości energetyczne Polski i bije na głowę
    > prątki, które karmią się węglem ale to ukrywają i mataczą.

    No chyba, ze jednak rozbudujemy OZE.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: