    Subject: Re: Kolejny wypadek według tego samego scenariusza
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5f65308e$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f666172$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f6726b3$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 20 Sep 2020 13:02:09 +0200

    W dniu 2020-09-20 o 11:48, RadoslawF pisze:

    > Sam pieprzysz, na filmie nie ma argumentów, tam sa fakty.

    Fakty, które są argumentami w tej dyskusji, że pierdzielisz głupoty.

    > Omijanie stojącego nie jest wyprzedzaniem.

    Niewiarygodne. Sam do tego doszedłeś, czy też ktoś Ci to powiedział?

    Tyle, że ja pisałem o wyprzedzaniu, a nie omijaniu.

    > Oczywiście że nie zmienia w cudowny, zmienia w naturalny pod warunkiem
    > że faktycznie kiedy sprawca rozpoczął manewr to poprzedzające
    > auto jeszcze jechało.
    >
    > Bo jeśli już nie jechało to pieprzysz podwójnie.

    No to przyjrzyj się dokładniej co jest na filmie. Powiększ ten film,
    zatrzymaj odtwarzanie i prześledź go klatka po klatce.

    Kierowca osobówki skręca w prawo, zajeżdżając drogę kierowcy busa.
    Kierowca busa zmienia pas na lewy i rozpoczyna manewr wyprzedzania
    osobówki, która się jeszcze porusza. Kierowca busa nie zwalnia ani nie
    zatrzymuje się przed pasami tylko wyprzedza na skrzyżowaniu (linia
    ciągła) oraz bezpośrednio przed przejściem i na przejściu.

    To, że samochód osobowy już stał w chwili uderzenia busa w pieszych nie
    ma tu żadnego znaczenia, ponieważ bezpośrednią przyczyną wypadku było
    wymuszenie pierwszeństwa na pieszych i niezachowanie należytej
    ostrożności (Art.26 pkt.1)

    Ponadto kierowca busa złamał:

    Art. 26

    Pkt.3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed
    nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
    2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał
    się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

    Masz jeszcze jakieś wątpliwości co do winy i kwalifikacji czynu kierowcy
    busa?

    Oczywiście kierowca osobówki wymusił pierwszeństwo na kierowcy busa, ale
    to wykroczenie nie było bezpośrednią przyczyną wypadku.