  • 1. Data: 2020-09-17 15:39:53
    Temat: Kolejny wypadek według tego samego scenariusza
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-09-17/wypad
    ek-w-raciborzu-kierowca-busa-potracil-trzy-nastolatk
    i-na-pasachwideo/
    Jeden baran zatrzymuje się przed przejściem żeby święte krówki (w tym przypadku)
    mogły wejść. Drugi baran jadący innym pasem na nie najezdza. Gdyby pierwszy baran
    użył zgodnie z przepisami sygnału dźwiękowego żeby je ostrzec żeby nie wchodziły
    tylko poczekaly nic by się nie stało.

  • 2. Data: 2020-09-17 15:56:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    użył zgodnie z przepisami sygnału dźwiękowego żeby je ostrzec żeby nie wchodziły

    Tragedia z tymi beztroskimi pieszymi.
    One wlazły nie patrząc na samochody.
    Osobówka tylko dlatego była w stanie się zatrzymać przed przejściem bo
    skręcała w prawo.
    Dostawczak aby się zatrzymać powinien zacząć hamować zanim one weszły na
    jezdnię zasłaniane przez osobówkę.

  • 3. Data: 2020-09-17 16:02:00
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-17 o 15:56 +0200, t-1 napisał:
    > Dostawczak aby się zatrzymać powinien zacząć hamować zanim one weszły
    > na jezdnię zasłaniane przez osobówkę.

    Po prawdzie to powinien był - bo na pasach się po prostu nie wyprzedza.

    Mateusz

  • 4. Data: 2020-09-17 16:25:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    użył zgodnie z przepisami sygnału dźwiękowego żeby je ostrzec żeby nie wchodziły

    Sam jesteś baran.

    Skręcający w drogę poprzeczną zgodnie z PoRD ma obowiązek ustąpienia
    pierwszeństwa pieszym przechodzącym poprzez jezdnię przy skrzyżowaniu,
    nawet gdyby tam w ogóle nie było przejścia dla pieszych. W tym przypadku
    kierowca osobówki zachował się dokładnie tak jak nakazuje prawo. Tak
    więc nie oczerniaj ludzi.

    Kierowca busa nie miał prawa wyprzedzać osobówki na przejściu dla
    pieszych. Kierowca busa po tym incydencie powinien mieć zatrzymane PJ i
    powinien zostać skierowany na badania lekarskie, bo może mieć problemy
    ze wzrokiem. Jeżeli wzrok ma dobry to powinien być skierowany na ponowny
    egzamin aby odzyskać PJ, bo prawdopodobnie nie zna PoRD.

  • 5. Data: 2020-09-17 17:52:22
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

[...]

    chyba robil cos innego bo powinien je zobaczyc z tej wysokosci, no a jesli nie
    widzial to tez spierdolil: nie widzisz = nie jedziesz

    temat klepany do znudzenia:
    https://www.youtube.com/watch?v=gCW-JL02gS8

  • 6. Data: 2020-09-17 18:04:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 17 września 2020 o 16:25:29 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > ze wzrokiem. Jeżeli wzrok ma dobry to powinien być skierowany na ponowny
    > egzamin aby odzyskać PJ, bo prawdopodobnie nie zna PoRD.
    Znowu pojadles chleba wodnego.

  • 7. Data: 2020-09-17 18:30:35
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > temat klepany do znudzenia:
    > https://www.youtube.com/watch?v=gCW-JL02gS8

    No dobra, zobaczcie 8:40.

    No to w jakiej odległości jeszcze można?
    Linia przerywana, stosunkowo daleko od przejścia.PoRD nie definiuje tej
    odległości, więc jak sobie radzić?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2020-09-17 18:49:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2020 o 18:30, Irek.N. pisze:

    > No dobra, zobaczcie 8:40.
    >
    > No to w jakiej odległości jeszcze można?
    > Linia przerywana, stosunkowo daleko od przejścia.PoRD nie definiuje tej
    > odległości, więc jak sobie radzić?

    Tak, żeby nie pierdolnąć potencjalnego pieszego. IMHO jak trafisz na
    służbistę to będzie w drodze hamowania (jeśli tamten ci zasłania, to
    zawsze może się okazać, że musisz zahamować do zera). W praktyce...
    mniej - tyle, żeby nie pierdolnąć pieszego;)

    Jak jest linia ciągła to od ciągłej nie wyprzedzam, jak nie ma to tak
    jakieś 10 metrów wcześniej (chyba że szybko jadę, to zwalniam do tego
    obok wcześniej). Generalnie nie mam z tym większych problemów - raz
    wyprzedziłem na przejściu, ale to na moto - początek sezonu był i
    zapomniałem jak to bydle chujowo hamuje - na szczęście nic się nie stało...

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-09-17 21:12:37
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    slaby przyklad bo czesiek zapetlil sie w zeznaniach:

    zjechalem na prawy gdyz pojazd poprzedzajacy mnie stanal przy przejsciu dla pieszych
    :-)

    on nic nie zrozumial i watpie aby tlumaczenie policjanta odnioslo skutek

  • 10. Data: 2020-09-17 21:17:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2020 o 18:49, Shrek pisze:

    > Jak jest linia ciągła to od ciągłej nie wyprzedzam,
    No dobra - chyba że moto. Nie przypominam sobie żebym wyprzedzał/omijal
    po liniach na przejściach o ruchu niekierowanym, ale jakbym trafił i
    bylby korek to raczej bym to zrobił. Tyle że baaaardzo ostrożenie. No i
    z moto jednak więcej widać.

    --
    Shrek