  • 31. Data: 2017-01-21 20:51:42
    Temat: Re: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 21 Jan 2017 13:27:51 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Hmm, tego nie wiedziałem.

    Mówi o tym art. 21 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych.
    Nawet jeśli Ty uznałeś swoją winę, napisałeś oświadczenie itp. itd. to nie
    znaczy że Twój ubezpieczyciel ma obowiązek tą szkodę naprawić.
    Oczywiście może się sugerować Twoim oświadczeniem, czy zdaniem policji, ale
    nie musi.
    Może zawsze odmówić wypłaty odszkodowania i ewentualnie czekać na pozew
    sądowy od poszkodowanego.

    > A teraz ciekawostka - okazało się, że ubezpieczyciel jest ten sam. Ja
    > jestem ubezpieczony w HDI, on w Warcie, ale to ta sama firma.
    > http://www.warta.pl/pl/polaczenie
    >
    > Czy to coś zmienia?

    Raczej nie, może nieco szybciej coś tam zadziała.
    Można by wymyślić spiskową teorię, że ubezpieczyciel uzna winę tego który
    ma drożej uszkodzony samochód, ale nie sądzę żeby tak było :)

    > Skontaktuję się z ubezpieczycielem, wyślę film, podam
    > dane człowieka (mam jego nr polisy ze strony UFG) - jaka jest wtedy
    > procedura? Czy ubezpieczyciel (jeżeli ubezpiecza obie strony) nawet mając
    > podpisane przeze mnie oświadczenie, może zdecydować o jego winie i
    > rozpocząć procedurę likwidacji mojej szkody z jego polisy?

    Zasadniczo to są dwie, w sumie osobne sprawy.
    Jedna to jego szkoda gdzie on z Twoim oświadczeniem pójdzie do Twojego
    ubezpieczyciela. Pewnie i tak zostaniesz poproszony o potwierdzenie tego co
    zaszło. Tam Twoje zadanie to przekonać ubezpieczyciela że nie była to Twoja
    wina. Wtedy Twój ubezpieczyciel odrzuci winę i albo ten drugi spuszcza
    głowę i smutny odchodzi, albo kieruje sprawę do sądu.

    Druga sprawa to Twoje roszczenie do niego (do jego ubezpieczyciela) o
    naprawę Twojego auta. Zgłaszasz się do jego ubezpieczyciela, mówisz jak
    było, pokazujesz film, życzysz sobie rzeczoznawcę i czekasz aż jego
    ubezpieczyciel uzna winę i wypłaci Ci pieniądze.
    No chyba że nie uzna to zostaje Tobie sąd.

    Historia zna przypadki gdzie obu wygrało ;)

  • 32. Data: 2017-01-21 23:02:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 21 Jan 2017 00:15:12 +0100, Kviat <null> wrote:

    >Było zielone światło. Koleś/koleżanka :) przed tobą z jakiegoś powodu
    >nie pojechał, mimo zielonego (nie ważne z jakiego powodu, pies, piłka,
    >dziecko na drodze, zgasł mu/jej samochód... cokolwiek).
    Powód akurat jest widoczny. Przed samochodem WN6536E widać kolejny
    samochód WB7221J który stoi na środku skrzyżowania.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 33. Data: 2017-01-21 23:15:42
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.samochody Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:

    > Poprawka, byłem z 5 min przed Tobą, inaczej bym zauważył :-)

    Jeszcze jedna poprawka - zegarek w rejestratorze mi się spieszy o godzinę,
    to było o 17 :) Jakoś o 17:30 się rozjechaliśmy.

    --
    [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]

  • 34. Data: 2017-01-21 23:18:48
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.samochody Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Ja bym się wstydził ten film pokazać publicznie.

    Tu sami swoi :)

    > IMO jak gość będzie zacięty i Cię zakabluje widząc to nagranie, to
    > jeszcze mandacik zarobisz, za takie zmiany pasów.
    > A i tak może wyjść, że jednak wina Twoja bo coś tam.

    Właśnie zastanawiam się, jak to rozegrać. Ubezpieczyciel jest ten sam (u
    mnie HDI, u niego Warta, ale to ta sama firma), więc może po prostu wyślę
    im ten film do oceny i niech oni zdecydują, czy wina była moja, czy
    rozpoczynamy likwidację mojej szkody z jego polisy?

    Jakie on może wykonać manewry, żeby się od tego wymigać? Policja, sąd?

  • 35. Data: 2017-01-21 23:24:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-01-17 o 23:18, Adam Wysocki pisze:

    > Jakie on może wykonać manewry, żeby się od tego wymigać? Policja, sąd?

    W mojej ocenie z filmiku nie wynika, byś popełnił jakiekolwiek
    wykroczenie. W miejscu, gdzie dokonujesz zmiany pasa nie jest to
    zabronione.

  • 36. Data: 2017-01-21 23:29:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-01-2017 o 23:18, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > rozpoczynamy likwidację mojej szkody z jego polisy?
    >
    > Jakie on może wykonać manewry, żeby się od tego wymigać? Policja, sąd?

    Jak ma Twoje oświadczenie, a ubezpieczyciel mu odmówi na podstawie
    Twojego filmu, to pójdzie pewnie i tu i tu.
    Nie będzie miał innego wyjścia licząc na odszkodowanie.
    No chyba, że celowo w Ciebie wjechał i położy uszy po sobie, żeby i on
    nie oberwał.

    Chcąc nie chcąc - ten filmik wypłynie i pewnie mandatu nie unikniesz.
    Nie jestem przekonany, czy gra jest warta świeczki.

    Ale pewnie też bym wysłał go do ubezpieczyciela, niech się ich biegli
    głowią czyja wina.
    Prawda powinna na wierzchu, nawet jeśli miałoby to kosztować.

  • 37. Data: 2017-01-21 23:30:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > W mojej ocenie z filmiku nie wynika, byś popełnił jakiekolwiek
    > wykroczenie. W miejscu, gdzie dokonujesz zmiany pasa nie jest to
    > zabronione.

    Ale wjeżdżanie na siłę, na zajęty przez inne samochody pas już tak.

  • 38. Data: 2017-01-22 00:01:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.01.2017 o 23:30, Cavallino pisze:

    > Ale wjeżdżanie na siłę, na zajęty przez inne samochody pas już tak.

    Za to może (mógłby gdyby komuś na tym zależało) dostać co najwyżej
    mandat. Sprawa kolizji jest jasna. To kto tu jest burakiem też. Bycie
    burakiem nie jest (nie)stety argumentem w sprawie kto jest winnym kolizji.

    Shrek

  • 39. Data: 2017-01-22 02:14:33
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.soc.prawo Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Ale wjeżdżanie na siłę, na zajęty przez inne samochody pas już tak.

    Też nie do końca, bo facet za mną celowo przyspieszył, żeby mnie nie
    wpuścić. Gdy wjeżdżałem na ten pas, był w mojej ocenie wolny.

    Ale przypuśćmy, że masz rację. Nie wiesz, który to artykuł i jak wygląda
    to w taryfikatorze?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 40. Data: 2017-01-22 02:28:01
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.soc.prawo Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Jak ma Twoje oświadczenie, a ubezpieczyciel mu odmówi na podstawie
    > Twojego filmu, to pójdzie pewnie i tu i tu.
    > Nie będzie miał innego wyjścia licząc na odszkodowanie.

    A jakie ja mam możliwości, jak on odmówi mi wzięcia winy na siebie? Czy
    ubezpieczyciel może go do tego zmusić i wypłacić mi z jego polisy mimo,
    że on się na to nie zgodzi? Kogo on wtedy pozywa - ubezpieczyciela czy
    mnie?

    Zastanawiam się też, czy zadzwonić do niego i powiedzieć mu, jaka jest
    sytuacja (że z filmu wynika, że nie było żadnej ciągłej i że od zmiany
    pasa do uderzenia minęło 8 sekund), czy nie. Dowiedzieć o mojej odmowie
    i tak się dowie, ale zastanawiam się czy go lojalnie uprzedzić, czy grać
    na zaskoczenie. Jak się dowie, że nie ma szans, to może spokornieje. Jak
    nie spokornieje i pójdzie na policję, to obaj ryzykujemy mandatami.

    Nie wiesz, czy gdyby doszło do procesu, to jest możliwe w takiej sprawie
    zastępstwo procesowe? Wolałbym wysłać na ewentualną rozprawę adwokata.
    Czytałem kiedyś trochę o prawie karnym, ale ta sprawa jest chyba cywilna?

    > No chyba, że celowo w Ciebie wjechał i położy uszy po sobie, żeby i on
    > nie oberwał.

    Nie wyglądał na kładącego uszy po sobie :)

    > Chcąc nie chcąc - ten filmik wypłynie i pewnie mandatu nie unikniesz.
    > Nie jestem przekonany, czy gra jest warta świeczki.

    Pytanie ile punktów, bo tak naprawdę to to jest najważniejsze. Jak mam
    dostać pięć punktów albo więcej, to już wolę zwyżki za kolizję, której
    nie spowodowałem.

    Jest jeszcze taka kwestia, że ten prawy pas na tym odcinku jest buspasem.
    Na filmiku to widać w pierwszej sekundzie. Czy korzystając z braku
    obowiązku dostarczania dowodów świadczących na moją niekorzyść mogę ten
    film przyciąć o tę sekundę, zanim go wyślę do ubezpieczyciela, czy i tak
    będą chcieli (oni lub ew. policja lub sąd) oryginał z rejestratora (tam
    jest całość od wyjechania z garażu, ale oprócz tego, co jest na tym filmie
    na youtube, nie ma wykroczeń)?

    > Ale pewnie też bym wysłał go do ubezpieczyciela, niech się ich biegli
    > głowią czyja wina. Prawda powinna na wierzchu, nawet jeśli miałoby to
    > kosztować.

    Przy takiej wadze sprawy chyba tak... najważniejsze pytanie, to ile
    punktów grozi mi w najgorszej sytuacji. Buspas to 1 pkt, a to, o czym
    mówisz z tą zmianą pasa, gdy był zajęty (zakładając, że ewentualna
    policja podzieli Twoje zdanie) wygląda, że 5, czyli sporo...

    Teraz pytanie, czy mam jakąś możliwość dowiedzieć się, w jaki sposób moja
    jazda byłaby zakwalifikowana przez policję. Iść na Waliców z laptopem i
    poprosić kogoś, żeby na to zerknął? Czy jak zerknie, to od razu wlepi
    mandat, bo będzie musiał?

    --
    http://www.chmurka.net/