  • 1. Data: 2017-01-19 21:11:39
    Temat: Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).

    W tym roku chciałbym kupić bagażnik montowany na haku i wozić na nim 4
    rowery. Każdy z nich waży w przedziale 13-15 kg. Sam bagażnik to też
    ok. 15-20 kg. Razem wyjdzie z pewnością 60-63 kg
    1. Jak to w praktyce wygląda? Nie zacznie opadać, nie zgubię bagażnika z
    rowerami na trasie? Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?
    2. Jaki bagażnik warto kupić? Rozpiętość cenowa to od mniej więcej 600
    do 3000 PLN, a wiem, że co tanie, to drogie. Może ktoś polecić jakiś
    rozsądny model? Używany będzie 3-4 razy w roku, ale na długich trasach,
    więc nie ma znaczenia np. możliwość odchylania, ale "solidność" i
    bezpieczeństwo w czasie transportu.
    3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w
    Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
    trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
    takiej dorabianej?

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2017-01-19 21:35:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:
    > Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).
    >
    > W tym roku chciałbym kupić bagażnik montowany na haku i wozić na nim 4
    > rowery.
    cztery? Ciężko będzie. Znaczy nie tanio.

    > Każdy z nich waży w przedziale 13-15 kg. Sam bagażnik to też
    > ok. 15-20 kg. Razem wyjdzie z pewnością 60-63 kg
    > 1. Jak to w praktyce wygląda?
    nieładnie, trudniej jest zawracać, cofać, (szczegółnie jak inni mają to
    w dupie) i nie otworzysz klapy
    > Nie zacznie opadać,
    nie
    > nie zgubię bagażnika z
    > rowerami na trasie?
    nigdy się z takim przypadkiem nie spotkałem. szybciej spadały z
    bagażnika dachowego, albo ktoś wjeżdżał do garażu z rowerami na dachu
    > Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?
    Trudno wyczuć. jak auto ma dużą bryłę, to niema ograniczeń.
> [...]
    > rozsądny model? Używany będzie 3-4 razy w roku, ale na długich trasach,
    > więc nie ma znaczenia np. możliwość odchylania, ale "solidność" i
    aluminiowy. więcej nie podpowiem. ja dostałem swój w prezencie, a
    podejrzewam że kosztował worek złota. z funkcji odchylania, zapakowanego
    bagażnika czteroma rowerami nie skorzystałem, i obym nie musiał. :)
> [...]
    > Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
    > trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
    już teraz można dorobić. mimo to jeżdżę na wydrukowanej tablicy i nikt
    sie nie doczepił. ale w razie zaczepki, napewno płazem nie puszczą.
    mozę w tym roku zrobię tablice.

    Co jeszcze.... łańcuchy sie syfią. przynajmniej jak się przejedzie ze
    śląska nad bałtyk - masakra, łańcuchy są uperdzielone w piachu.
    PAkowanie rowerów jest czasochłonne. zawsze pedał pierwszego wejdzie w
    zębatkędrugiego, pedał drugiego... i tak dalej. trzeba sobie wypacować
    pozycje, bo za chiny ludowe to nie pasuje. oczywiście naprawić sytuacje
    można jedynie w taki sposób, w którym musisz obrócić pedałami w przód,
    ale w tym juz zapiętym rowerze. no i oryginalne paski to raczej słabe
    zabezpieczenie. ja rowery zawijam dodatkowo ekspandrami. chyba nie tylko
    ja, stąd nie słyszałem aby jakieś spadły :)

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-01-19 21:42:15
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > już teraz można dorobić. mimo to jeżdżę na wydrukowanej tablicy i nikt sie
    > nie doczepił. ale w razie zaczepki, napewno płazem nie puszczą. mozę w

    jest font tablice rejestracyjne, wtedy przynajmniej z daleka nie rzuca się w
    oczy
    bo pod kątem prawa czy to drukowana czy zrobiona kopia- bez naklejki na
    środku tak samo nie są legalne....

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2017-01-19 21:45:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > jest font tablice rejestracyjne, wtedy przynajmniej z daleka nie rzuca
    > się w oczy
    > bo pod kątem prawa czy to drukowana czy zrobiona kopia- bez naklejki na
    > środku tak samo nie są legalne....
    tak zrobiłem, PL mam niebieskie, tablica oklejona folią, żeby była
    trwalsza i błyszczała się. dodatkowo jest zawsze umiarkowanie brudna :)

    ToMasz

  • 5. Data: 2017-01-19 21:52:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, January 19, 2017 at 9:12:10 PM UTC+1, Yogi(n) wrote:

> [...]
    > Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
    > trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do

    od kilku lat juz mozna
    https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura
    &proc=KM-4

    WS

  • 6. Data: 2017-01-19 22:18:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-19 o 21:35, ToMasz pisze:
> [...]
    > PAkowanie rowerów jest czasochłonne. zawsze pedał pierwszego wejdzie w
    > zębatkędrugiego, pedał drugiego... i tak dalej. trzeba sobie wypacować

    Ja akurat mam podobny uchwyt, tyle, że na koło zapasowe: klasyczna
    terenówka.
    Rowery zapinam naprzemiennie: kierownica z prawej / z lewej / z prawej.

> [...]
    > zabezpieczenie. ja rowery zawijam dodatkowo ekspandrami. chyba nie tylko
    > ja, stąd nie słyszałem aby jakieś spadły :)

    Mam jeszcze ciekawe sztywne łapy ze szczęką, do chwytania ramy roweru -
    pomiędzy ramą uchwytu i rowerem, i łapy rower-rower. Każdy więc rower
    jest zamykany na dole (za koło) i stabilizowany u góry (łapy).

    A drzwi jak potrzebuję, to otwieram razem z rowerami - ale to już wynika
    z konstrukcji całej klapy - na zawiasach pionowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2017-01-19 22:35:05
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:

    OK, dzieki, rozjaśniłeś temat.
    O tablicach doczytałem, powinno sie udać dorobić oryginał.

    Jeszcze kwestia wyboru bagażnika. Wypatrzyłem takie:
    http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-atera-spo
    rt-m4-4-rowery-i6124390578.html
    https://www.youtube.com/watch?v=mzv0Kh1kupM

    http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-na-hak-inter-pack-
    quattro-4-rowery-i5964730615.html
    https://www.youtube.com/watch?v=QvwCCLoWrj8

    http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-platforma-na-hak
    -rower-tytan-4-i6144753747.html
    https://www.youtube.com/watch?v=o2A6X2ptmUs

    Ten ostatni wymaga dwóch osób do zamontowania (wg innego filmu na
    youtube) - coś za coś, ale raczej dlatego właśnie odpada.

    No i thule - chyba najdroższy:
    http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-thule-velocompac
    t-927-4-rowery-i5850889092.html

    Warto? Z pewnością wygląda najlepiej.

    Ale różnica pomiędzy pierwszym a drugim to 1000 PLN, a czwarty to 1500
    PLN więcej. Czego nie ma ten drugi, co ma pierwszy, bo próbuję wypatrzyć
    i nie widzę.

    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2017-01-19 22:59:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ale różnica pomiędzy pierwszym a drugim to 1000 PLN, a czwarty to 1500
    > PLN więcej. Czego nie ma ten drugi, co ma pierwszy, bo próbuję wypatrzyć
    > i nie widzę.

    ja mam podobny do tego tytana za 650. te pałąki mnie się nie podobają.
    oczywiście rowery są zakładane prawo-lewo, wiec pałąki trafiają.... a ni
    tu ani tu. tmbardziej że mam 4 totalnie inne rowery, w tym 1 dziecięcy.
    ale da sie, tylko ze z ekspanderami.
    do kuli mam przykręconą płytkę, na 2 śruby fi 10. tak więc nie odpadnie.
    do płytki zamocowana jest rama haka. i to mocowanie jest w miarę szybko
    rozmontowywalne. z lenistwa wożę tą płytkę cały rok. a hak - myku myku
    przy kazdej wycieczce. o samodzielnym zakładaniu rowerów zapomnij. nie
    zeby sie nie dało. wyszystko sie da. ale ubrudzisz się nalatasz do okoła
    nie potrzebnie. a we 2 osoby - jedna z prawej druga z lewej. jenda
    trzyma druga zapina. szybko nie tak łatwo a przyjemnie to juz wcale.
    najważniejsze obczaić jak te cholerne pedały i kierownice ustawić. żeby
    kierownica nie właziła w siodło a pedał w przednią zębatkę. TAk czy
    siak, ja bym kupił najtańszy ( chyba ze np waga jest dużow wyższa, albo
    ma inne wady). ale ja sknera jestem, wiec biorę to co spełnia wymagania
    i najmniej kosztuje. Z drugiej strony, ja go uzywam kilka razy w roku.
    może kilkanaście.
    ToMasz

  • 9. Data: 2017-01-19 23:24:27
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > albo ma inne wady). ale ja sknera jestem, wiec biorę to co spełnia
    > wymagania i najmniej kosztuje. Z drugiej strony, ja go uzywam kilka

    Ponieważ mieszkamy w górach, to najczęściej jeździmy po okolicy i nie ma
    potrzeby wożeniarowerów. Zresztą, do tej pory, jak chcieliśy pojeździć
    gdzieś dalej, to pakowałem trzy rowery do środka+1 pasażer (trochę
    zajmowało wyjmowanie kół a potem ich montowanie, ale da się), zawoziłem
    na miejsce, wracałem, zabierałem jeszcze jeden, ostatni rower +2
    pasażerki. Potem powrót w ten sam sposób.Ale ma to sens powiedzmy, do
    30-40 km w jedną stronę, w przeciwnym razie wychodzi więcej jazdy
    samochodem niż rowerami. Korzystamy też regularnie z pociągów, ale te
    trasy mamy już objeżdżone do znudzenia. Raz wybraliśmy się nawet z
    rowerami do Austrii, ale wtedy rowery zapakowaliśmy znajomemu do busa
    ;-)
    Teraz chcę zabrać panny na Podlasie i w Bory Tucholskie, a to dla nas
    700-800 km w jedną stronę i stąd potrzeba jakiegoś solidnego
    rozwiązania.

    Zważyłem przed chwilą wszystkie maszyny i suma wychodzi ok. 55,5, więc
    jest 19,5 kg zapasu. Platforma Atera waży 22, więc odpada, a wyglądała
    najsensowniej. Ale znalazłem coś takiego:
    http://allegro.pl/uchwyt-platforma-do-rowerow-np4-w-
    wa-sklep-i6679874228.html

    przy czym nie chodzi o cenę, ale o wagę głównie.

    Ewentualnie:
    http://allegro.pl/como-4-pure-instinct-bagaznik-na-4
    -rowery-skladany-i5978678381.html

    też 16 kg.
    --
    Yogi(n)

  • 10. Data: 2017-01-19 23:44:20
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości

    Jeszcze jedno, to rozwiązanie wydaje się być pozbawione wad
    polegających na wystających pedałach, spasowaniu siodełka i kierownicy
    itp.
    Trochę jednak odstrasza brak jakiegokolwiek zabezpieczenia w górnej
    części:
    https://www.youtube.com/watch?v=CUu1tajojvA
    http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-rowerowy-na-4-rowe
    ry-twinny-nowy-i6684291332.html#thumb/8