  • 71. Data: 2013-11-13 16:03:08
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Milinkiewicz" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:20131113141627.3a966df9@ThinkPad-X200...
    Dnia 2013-11-13, o godz. 01:58:20
    "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał(a):

    > W takim razie niska orbita, coś na kształt Iridium, Thuraya,
    > Inmarsat, GlobalStar... Ale Inmarsat jest geostacjonarny... kurde...
    > tu jest za dużo niedopowiedzeń...

    http://public.blu.livefilestore.com/y1pxkQeMa-2IRMCW
    0XIIBca7kgJl0ZrukKqvhgtd8cBrImHt5ldsXYmW9sjOUAHdBK2c
    7oW6kUDW5a7pd_YhGVHFA/sirius-xm-orbital-animations.g
    if

    ===

    Aha, czyli +- jak u Ruskich i ich telewizją... To już rozumiem w czym rzecz,
    że to nie zwykła orbita.
    TNX za info.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 72. Data: 2013-11-13 16:07:30
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Milinkiewicz" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 2013-11-13, o godz. 14:16:27
    Maciej Milinkiewicz <n...@e...pl> napisał(a):

    > http://public.blu.livefilestore.com/y1pxkQeMa-2IRMCW
    0XIIBca7kgJl0ZrukKqvhgtd8cBrImHt5ldsXYmW9sjOUAHdBK2c
    7oW6kUDW5a7pd_YhGVHFA/sirius-xm-orbital-animations.g
    if

    a tu źródło też ciekawe:
    http://www3.sympatico.ca/n.rieck/docs/sirius.html

    ========

    Czyli można by domniemywać, że teoretycznie dało by się w obu Amerykach
    odbierać sygnał, tyle, że nie przez cały czas...?
    Tu wydłużona orbita, tu normalna i jadziem. To już prawie wszystko rozumiem.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 73. Data: 2013-11-13 16:11:37
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 13 Nov 2013 16:03:08 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >===
    >
    >Aha, czyli +- jak u Ruskich i ich telewizją... To już rozumiem w czym rzecz,

    Qrde, przeciwz ci napisalem ze "nie jak u ruskich" tylko ze orbita XM
    jest geostacjonarna

    Sirius i XM to dwie rozne firmy ktore polaczyly sie i sa sprzetowo
    niekomaptybilne. Nadaja na roznych czestotliwosciach, maja inne
    kodowanie i wymagaja innych odbiornikow,. Programy nei sa identyczne.

    JA uzywam wylasnei XM - wszystkie moje odbiorniki sa XM. A XM - OD
    ZAWSZE - mailo satelity geostacjonarne

    A.L.

    A.L.

  • 74. Data: 2013-11-13 16:31:51
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 13 Nov 2013 16:07:30 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >odbierać sygnał, tyle, że nie przez cały czas...?
    >Tu wydłużona orbita, tu normalna i jadziem. To już prawie wszystko rozumiem.

    Jak napisalem, nie wszystko rozumiesz. Satelity XM sa inne niz
    satelity Sirius, i satelity XM sa geostacjonarne.

    Poza tym, aby odbierac, nie wystarczy miec odbiornik. Tzreba odbiornik
    zarejestrwoac, i jest to dosyc skomplikwoany proces. NA dodatek, nawet
    jezeli sygnal jest w jakims kraju, to nie znaczy ze mozan odbiornik
    zarejestrowac. Talk zwany "content" czyli to co nadaja, objete jest
    licencjami ktore dzialaja tylko w okreslonych krajach, konkretnie w
    USA i Kanadzie. Ja mimo ze mam dostep do programu internetowego XM, w
    Polsce nie moge go odbierac. Dostaje message ze "program nie ma
    licencji na kraj w ktorym sie znajdujesz"

    A.L.

  • 75. Data: 2013-11-13 18:32:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup

> [...]

    >odbiornik
    >zarejestrwoac, i jest to dosyc skomplikwoany proces. NA dodatek,

    A wysylaja jakas karte, jak do telefonu ? Bo jesli nie ... to raczej
    slabe zabezpieczenia maja :-)

> [...]
    >Polsce nie moge go odbierac. Dostaje message ze "program nie ma
    >licencji na kraj w ktorym sie znajdujesz"

    Internetowego. Bo jak rozumiem to satelity XM sa geostacjonarne i nad
    USA - w Polsce sie tego nie zlapie.
    Satelity Sirus maja eliptyczna orbite i duzo czasu wisza nad USA.
    A jak nie wisza, to pewnie nie nadaja, bo sygnalu nie odbieraja.
    Zreszta Polske tez omijaja.

    VPN musisz zalozyc, to bedziesz sluchal. Albo whois oszukac :-)

    Swoja droga - 5 mln klientow po 6$ - 360 mln $ rocznie. Zwroca sie te
    satelity.
    A wiki podaje nawet 14$.

    J.

  • 76. Data: 2013-11-13 18:42:46
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 13 Nov 2013 18:32:34 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A wysylaja jakas karte, jak do telefonu ? Bo jesli nie ... to raczej
    >slabe zabezpieczenia maja :-)

    Jak sie nacisnie na odbiorniku okreslony guzik, to na ekranie
    wyswietla sie ID odbiornika. Cos 24 znaki. Tzreba to zapisac na kartce
    i podac telefonicznie panience z centrali. Za kilka godzin odbiornik
    sie sam aktywuje

> [...]
    >Satelity Sirus maja eliptyczna orbite i duzo czasu wisza nad USA.
    >A jak nie wisza, to pewnie nie nadaja, bo sygnalu nie odbieraja.

    No wlasnie

    >VPN musisz zalozyc, to bedziesz sluchal. Albo whois oszukac :-)

    Mozna.

    >Swoja droga - 5 mln klientow po 6$ - 360 mln $ rocznie. Zwroca sie te
    >satelity.
    >A wiki podaje nawet 14$.

    Zwroca sie satelity. A oplata zalezy od tego czy sie chce XM. Sirius
    czy Sirius oraz XM

    A.L.

  • 77. Data: 2013-11-13 18:47:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A wysylaja jakas karte, jak do telefonu ? Bo jesli nie ... to
    raczej
    > slabe zabezpieczenia maja :-)

    Nie zdziwiłbym się, jeśli to u nich działa na wzajemnym poszanowaniu
    praw: nie udzielono Ci licencji, to nie korzystasz. Są jeszcze nas
    świecie takie kraje, gdzie taki model funkcjonuje.

    --
    Marek

  • 78. Data: 2013-11-13 18:53:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Zwroca sie satelity. A oplata zalezy od tego czy sie chce XM.
    > Sirius czy Sirius oraz XM

    Taka ciekawostka numerologiczna. Aktualny kurs dolara -- 3,11 PLN.
    Wysokość abonamentu RTV -- 18,65 PLN. 6 * 3,11 PLN = 18,66 PLN.

    --
    Jarek

  • 79. Data: 2013-11-13 19:17:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >praw: nie udzielono Ci licencji, to nie korzystasz. Są jeszcze nas
    >świecie takie kraje, gdzie taki model funkcjonuje.

    Nie ma, bo wszedzie ci wszawi imigranci :-)
    Zreszta czytasz - trzeba zarejestrowac, zaplacic, nie ma nic za darmo.

    Tylko zabezpieczenia stosowne do ruchu w jedna strone musza byc ... no
    chyba ze jedyne radia to te od XM ... ale wtedy crackowalne :-)

    J.

  • 80. Data: 2013-11-13 19:24:23
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 13 Nov 2013 19:17:22 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tylko zabezpieczenia stosowne do ruchu w jedna strone musza byc ... no
    >chyba ze jedyne radia to te od XM ... ale wtedy crackowalne :-)

    Crackowalne? Niby jak?

    A.L.