    From: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Komputer do zdjęć
    Date: Sat, 18 Mar 2023 12:58:43 +0000

    On 18/03/2023 09:51, m4rkiz wrote:

    > sporo wzajemnie wykluczających się założeń

    jak by nie bły sprzeczne to pewnie poradziłbym sobie na podstawie
    wyników wyszukiwania w Google.

    > najmniejsze nie będą najtańsze, najtańsze i najmniejsze nie będą
    > najwydajniejsze

    Wydajność zdecydowanie ma priorytet.

    > najpierw musiałbyś określić co to znaczy najmniejsze (im bliżej typowych
    > rozwiązań celujesz tym będzie taniej dla tej samej wydajności) i co to
    > znaczy najtańsze

    mam na oku używanego HP Elitedesk 800 G5 - I7-9700 CPU 16Gb Ram 512GB
    NVMe M.2 SSD, Intel UHD Graphics 630 w cenie ok 500zł ale jeszcze
    tydzień do końca aukcji więc to się pewnie zmieni.
    Ze specyfikacji wynika że można włożyć max 128GB RAM, Karta graficzna
    zintegrowana więc pewnie będzie można ustawić odpowiednią iość pamięci
    dla grafiki.
    Pytanie tylko czy ta wbudowana grafika zaakceptuje 8GB VRAM i czy jest
    zgodne z wymogami producenta oprogramowania:
    "DirectX 12, DirectML, Vulkan 1.1, and OpenGL 4.2 compatible video card
    with 8GB VRAM"
    i drugie pytanie - czy w tę płytę będzie można włożyć nowszy procesor?

    > np. do małej obudowy zmieści się tylko mały radiator - co może powodować
    > throttling, albo trzeba zastosować chłodzenie aio co nie jest tanie,
    > podobnie z kartą graficzną
    >
    > są różne gotowe, sprawdzone rozwiązania i jeżeli chodzi o najtańszy
    > sprzęt to szanse na złożenie z nowych podzespołów czegoś istotnie
    > lepszego niż kilkuletni poleasingowy komputer są niewielkie
    >
    > https://allegro.pl/kategoria/komputery-stacjonarne-4
    86?string=mini+dell+32gb

    > https://allegro.pl/kategoria/komputery-stacjonarne-4
    86?string=mini+lenovo+32gb