-
Data: 2010-11-26 20:16:02
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
> Nie, ta śrubka pod klapą, przy lampie, ma służyć właśnie do korekcji
> nachylenia lampy przy znacznej zmianie obciążenia samochodu...
> Ale zapewniam Cię - nikt tego nie robi. 99% kierowców nawet nie wie
> że coś takiego jest i że może to stanowić jakiś problem.
To już wiem, dlaczego w tylu autach "jedno oko na Maroko drugie na Kaukaz"
Śrubki przy lampach NIE SŁUŻĄ do samodzielnej regulacji strumienia światła w
zależności od obciążenia !
To jest regulacja fabryczna/serwisowa.
Konstruktorzy auta określają na podstawie wysokości montażu lamp mijania i
badań zawieszenia przy różnym obciążeniu, jakie ma być pochylenie w dół wiązki
światła a dokładnie granicy światło/cień.
Na tabliczce znamionowej albo nalepce na pasie przednim ta wartość jest
podawana w procentach i taką liczbę powinien diagnosta wprowadzić do swojego
testera świateł w czasie regulacji a potem do tego dokładnie doregulować
wysokość granicy światło/cień.
Regulacji dokonuje się przy określonym obciążeniu pojazdu - bez bez pasażerów
i przy połowie zbiornika paliwa - szczegółów dokładnie nie pamiętam, są w
przepisach.
Wartość tego pochylenia wiązki jest rzędu 1.0 - 1.5%, co zapewnia,że przy
średnim obciążeniu światła mijania osiągną na jezdni wymagany przepisami
zasięg ok 40m a przy dociążeniu nie podniosą się ponad horyzont.
Tymi śrubkami nie powinien kręcić kierowca!
Dla niego wymyślono najpierw mechaniczne "przerzutki" przy reflektorach, z
opisem słownym lub obrazkowym - zależnie od obciążenia kierowca powinien
otworzyć maskę i przestawić "wajchy" przy obu lampach.
Prawdę mówiąc mało kto o tym wiedział i używał więc kolejne rozwiązanie to
hydrauliczne siłowniki, potem potencjometr w kabinie i motorki w lampach a
teraz dodano czujniki ugięcia zawieszenia - jest "full automat" dla kierowcy a
śrubki przy lampach dalej istnieją (albo są zastępowane cyfrowym
programowaniem) dla wstępnego ustawienia w serwisie.
Jeszcze ciekawostka: w amerykańskich autach regulacja wysokości świateł jest
prawie niespotykana - widać oni tam są jednak odporniejsi na olśnienie !
Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć
ostrej górnej granicy światło / cień dla świateł mijania.
Istnieją tam dwuwłóknowe żarówki o innym układzie żarników - zamiast, jak w H4
- włókno mijania (z miseczką od dołu) z przodu a włókno drogowych za nim na
tej samej wysokości, to te amerykańskie żarówki mają oba włókna umieszczone w
tej samej odległości od cokołu - jedno nad drugim!
Takie lampy dają na ekranie prawie identyczną dla długich i dla krótkich z
grubsza jajowatą, nieco rozciągniętą przez "ryflowane" szkło plamę, raz wyżej,
raz niżej, zależy które włókno świeci.
Osłonka przed żarówką ma wycięcia, by bezpośrednim światłem z żarnika
doświetlać krawężnik.
Aha - na tamtejszych przeglądach (o ile są wymagane) nie trzeba nawet było
włączać takich świateł.
Ze szkła lampy wystawały trzy "pipki" i wystarczyło na nich oprzeć odpowiednią
poziomicę, by skontrolować ustawienie lamp!
Ten wynalazek też potwierdza ich odporność na światła z przeciwka.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 26.11.10 22:32 Arbiter
- 27.11.10 00:46 Wmak
- 29.11.10 12:01 Artur\(m\)
- 29.11.10 12:03 Artur\(m\)
- 29.11.10 13:18 Artur\(m\)
- 29.11.10 16:59 Adam Adamaszek
- 29.11.10 17:01 Lewis
- 29.11.10 18:23 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
- kumulacja
- Mokry sen grupowego osiołka I/O :)
- Nowe przepisy dotyczące pieszych
- piękne wzruszyłem się
- zaściankowe bydło
- Serwis Kii w Warszawie
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
Najnowsze wątki
- 2025-11-25 Dwie umowy dożywocia
- 2025-11-24 Domowy switch 1GBit/8 portów, ale lepszy niż najtańsze
- 2025-11-24 Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-11-24 Warszawa => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-11-24 Białystok => Solution Architect (Workday) - Legal Systems <=
- 2025-11-24 Białystok => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-11-24 Rzeszów => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-11-24 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-24 Gdańsk => Dynamics 365 Commerce/POS Developer <=
- 2025-11-24 Białystok => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-11-24 Białystok => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultan
- 2025-11-24 I kolejne mleko się rozlało
- 2025-11-24 kolorowy e-paper
- 2025-11-24 Białystok => Konsultant Microsoft Dynamics 365 Finance <=
- 2025-11-24 Białystok => Programista Delphi <=




Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?