  • 11. Data: 2009-02-13 18:29:32
    Temat: Re: Kopiowanie dysku - która metoda?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > a tak nie wystarczy?
    > dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=512 count=1

    Z mojego kilkunastoletniego doświadczenia wynika, że dyski najczęściej
    uszkodzone są na początku. Więc najpierw test.

    > mógłbyś napisać dlaczego "count=10240" przy bs=512

    A tak sobie, chodzi o kilka MB.

    zyga

  • 12. Data: 2009-02-16 16:50:44
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Osadnik pisze:
> [...]
    > partycji, typowa kopia 1:1.
    > Jednak jest małe ale. Dysk źródłowy ma uszkodzone sektory.
    >
    > teraz pytanie która metoda lepsza:
    >
    > 1. Użyć wbudowanego w płytę RAID niech zrobi kopie.
    > 2. Użyć oprogramowania które robi kopie dysku 1:1.
    > 3. użyć programu typu ghost i kopiować partycje po partycji
    > (oprogramowanie musi być uruchamiane z płyty bo mam tylko dwa wejścia SATA)
    > 4. Inne metody przeze mnie nie wymienione.
    >
    > Co sie liczy? skuteczność / czas. czyli osiągniecie jak najszybszego
    > kopiowania przy zachowaniu jak największej ilości danych nie przenosząc

    A jest jakieś rozwiązanie pod Windows czy nie bardzo?

  • 13. Data: 2009-02-16 19:29:39
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > A jest jakieś rozwiązanie pod Windows czy nie bardzo?

    Kurde, ładujesz linuksowe distro na pendrive albo na płytkę cd,
    startujesz i sruuu.

    zyga

  • 14. Data: 2009-02-16 23:07:55
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    >>> 2. Użyć oprogramowania które robi kopie dysku 1:1.

    > Kurde, ładujesz linuksowe distro na pendrive albo na płytkę cd,
    > startujesz i sruuu.

    Windowsowy sie poddał. dokładniej CopyWipe.
    W jaki sposób się poddał? jak trafił na badsectory to sie zapętlił wraz
    z dyskiem.
    Na noc teraz puszczę wersję z DD.
    Pytanie czy DD kopiuje tylko dane czy też struktury fizyczne tzn żeby
    nie skopiowało i badsectorów ;)
    Tak sie dopytuję bo im bardziej będę dysk męczył tym prędzej mogę tracić
    na nim dane.

  • 15. Data: 2009-02-16 23:35:28
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 00:07:55 +0100, Osadnik napisał(a):

> [...]
    > nie skopiowało i badsectorów ;)
    > Tak sie dopytuję bo im bardziej będę dysk męczył tym prędzej mogę tracić

    BootIt się nie zapętli. No ale on nie działa spod Windows i być może to
    tu leży sedno problemu. Inny znany mi dobry program do takiego celu to
    DFSee.
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 16. Data: 2009-02-17 06:08:55
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Michal Kawecki pisze:

    > BootIt się nie zapętli. No ale on nie działa spod Windows i być może to
    > tu leży sedno problemu. Inny znany mi dobry program do takiego celu to
    > DFSee.

    Potraktowałem teraz problem sprzętowo - RAID.
    Stworzyłem RAID1 odbudowałem wolumin na drugim dysku, rozpiąłem RAID,
    podłączam tylko skopiowany dysk i... 0000007A.
    Jak podłącze pierwszy dysk to wszystko cacy...

    No i mam zagwozdkę.
    Ponadto nowy dysk dziwnie startuje (takie nie wiem jak to określić
    bzyknięcie jak mucha przelatująca obok ucha), ale dalej pracuje
    normalnie. Tak czy inaczej jest to dziwny objaw i żeby mnie nie
    zaskoczyło czyś niefajnym.

    Zaczynam się naprawdę zastanawiać nad utopieniem 300zł w RAID1.
    Przynajmniej cyrków z kopiowaniem nie będzie.

    Ino tylko Portów SATA mi brakło...

  • 17. Data: 2009-02-17 08:45:36
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 07:08:55 +0100, Osadnik napisał(a):

    > Potraktowałem teraz problem sprzętowo - RAID.
    > Stworzyłem RAID1 odbudowałem wolumin na drugim dysku, rozpiąłem RAID,
    > podłączam tylko skopiowany dysk i... 0000007A.
    > Jak podłącze pierwszy dysk to wszystko cacy...

    Ale jaki to był RAID - software'owy czy sprzętowy?

    Zmień spod BootIt podpis (ntsignature) drugiego dysku na taki, jak
    pierwszego, oczywiście po rozpięciu RAID1 i po odpięciu starego napędu.

  • 18. Data: 2009-02-17 11:11:54
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Michal Kawecki pisze:

    > Ale jaki to był RAID - software'owy czy sprzętowy?
    >
    > Zmień spod BootIt podpis (ntsignature) drugiego dysku na taki, jak
    > pierwszego, oczywiście po rozpięciu RAID1 i po odpięciu starego napędu.

    RAID z mostka na płycie wykonany SIL3112.

  • 19. Data: 2009-02-17 13:22:00
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam do skopiowania dysk twardy. Kompleksowo wszystkie dane i tabele
    > partycji, typowa kopia 1:1.
    > Jednak jest małe ale. Dysk źródłowy ma uszkodzone sektory.

    Chcesz to przekopiować razem z tą uszkodzoną częścią? Będziesz próbował ją
    odzyskiwać?

  • 20. Data: 2009-02-17 14:15:25
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    MC pisze:
    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chcesz to przekopiować razem z tą uszkodzoną częścią? Będziesz próbował
    > ją odzyskiwać?

    Nie chce je odzyskiwać che by tylko przeniósł to co dobre reszta, trudno
    niech przepadnie.