  • 31. Data: 2016-08-14 09:13:40
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Aug 2016 02:07:32 +0200, Akarm <a...@w...pl> wrote:
    > Przypuszczam, że to może wyjaśnić ktoś, kto podpisał taka umowę.

    A podpisał to Orange. I ten Orange nie potrafi właśnie.

    Przeciętny Janusz biznesu nie musi wiedzieć jak te internety
    działają. Jednak ten co mu te internety sprzedaje, firma
    telekomunikacyjna taka jak Orange, ma - AFAIK - obowiązek wiedzieć. A
    tymczasem jest trochę FUD i faktury 200 PLN miesięcznie za transmisję
    rwącą się co kilka minut. W dużym mieście.

  • 32. Data: 2016-08-14 09:34:59
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Aug 2016 02:14:19 +0200, Akarm <a...@w...pl> wrote:
    > Chociaż nie. Chyba się mylę.
    > Jeśli ktoś podpisał taka umowę, to niezbyt dobrze świadczy o jego
    > rozumie. Czyli może nie dać rady z wytłumaczeniem. ;)

    Jeżeli ktoś podpisał taką umowę to może być np. świetnym chirurgiem,
    muzykiem czy kwiaciarką. I po prostu nie musi wiedzieć tego co ja
    wiem. Ty umiesz założyć baypassy czy wszczepić zastawkę?

    Moim zdaniem Orange wykorzystał naiwność klienta. I moim zdaniem jest
    to głupota, ale po stronie Orange: stracili klienta, a to że przez
    parę miesięcy umowa jeszcze będzie trwała to nie ma większego
    znaczenia.

    > Skontaktuj się z jakimś doradcą Orange, oni powinni znać różne
    umowy.

    Ależ oczywiście że się skontaktowałem! Poczułem nostalgię: poziom
    olewania jak za komuny, nikt nic nie wie. Jak już pisałem - niemoc.

  • 33. Data: 2016-08-14 11:39:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Aug 2016 23:29:55 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Wiem, że tak kiedyś było w "Makro". Ale myślałem, że skończyli z tym
    > idiotyzmem.

    Idiotyzmem?? Czyżby kolega podstawy ekonomii uczył się z
    marksizmu-leninizmu?

    --
    Marek

  • 34. Data: 2016-08-14 11:49:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Cos w tym jest ... ale czy sie skonczylo ?
    > Nadal sa luksusowe hotele, biznes klasa w salotach itp.
    >
    > Na Discowery byl kiedy program o drogich samochodach.
    > No i mowi jeden z wlascicieli ... a z tego co mowi, to wynika, ze
    > zaleta drogiego samochodu jest to, ze on jest drogi.

    Też tak uważam.

    > Podjezdzasz gdzies, i od razu cie lepiej traktuja ...

    Znajomy w latach dziewięćdziesiątych kupił sobie lancię. Jedynie
    słuszny model w jedynie słusznym kolorze. Twierdził, że to idealny
    samochód do jeżdżenia po Warszawie -- bo najłatwiej go zaparkować.
    Można byle gdzie, nie zważając na znaki zakazu. Żaden policjant nie
    miał odwagi się czepić, najwyżej dyskretnie pilnował.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2016-08-14 11:53:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

> [...]
    > wiem. Ty umiesz założyć baypassy czy wszczepić zastawkę?
    >
    > Moim zdaniem Orange wykorzystał naiwność klienta.

    Raczej ogólną "świadomość społeczną" dotyczącą nowych technologii.
    Zakłady energetyczne nie proponują podłączenia domu do "biznesowej
    sieci 230V" na przykład tłumaczom, którzy boją się by wieczorem
    nie musieli siedzieć przy świaczce. Wodociągi nie proponują innych
    warunków na przykład fryzjerom, którzy obawiają się, że w razie
    awarii nie będą mieli czym spłukać klientce namydlonej głowy.
    Jednak w narodzie wciąż istnieje wiara, że jeśli się więcej zapłaci,
    to z tej samej sieci można uzyskać lepszy internet.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2016-08-14 11:54:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Idiotyzmem?? Czyżby kolega podstawy ekonomii uczył
    > się z marksizmu-leninizmu?

    Na studiach miałem jakieś marksizmy obowiązkowo do
    zaliczenia, takie to były czasy. Ale to nieważne.
    Na temat Makro mam swoją prywatną opinię, wyrażoną
    wyżej. Idiotyzm.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2016-08-14 11:59:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 sierpnia 2016 00:39:29 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    .
    > No i mowi jeden z wlascicieli ... a z tego co mowi, to wynika, ze
    > zaleta drogiego samochodu jest to, ze on jest drogi.
    > Podjezdzasz gdzies, i od razu cie lepiej traktuja ...
    Na McDrive;)
    A ja z kolei mam inny kłopot z moim autem:
    http://fabrykamemow.pl/memy/294470

  • 38. Data: 2016-08-14 13:02:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Aug 2016 11:54:37 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Idiotyzm.

    To nie jest idiotyzm ale ochrona rynku zbytu w celu utrzymania cen
    atrakcyjnych dla kolejnych pośredników w zbycie. Praktyka stosowana
    na całym świecie nie tylko przez markety hurtowe ale również np.
    giełdy towarowe.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2016-08-14 13:40:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > To nie jest idiotyzm ale ochrona rynku zbytu w celu utrzymania cen
    > atrakcyjnych dla kolejnych pośredników w zbycie.

    Terefere! Aby otrzymać kartę uprawniającą do zakupów należy "prowadzić
    działalność gospodarczą, reprezentować instytucję np. szkołę, szpital,
    kościół itp. lub być przedstawicielem urzędu państwowego". Oznacza to
    między innymi "samozatrudnionych" wykopanych z etatu pracownika biurowego
    czy robotnika. Ze trzy razy byłem w Makro -- takich, co to ich zakupy
    mogły wskazywać na to, że chcą towar gdzieś dalej opchnąć, widziałem
    tam garstkę. Reszta robiła normalne duże zakupy do domu.

    > Praktyka stosowana na całym świecie nie tylko przez markety hurtowe
    > ale również np. giełdy towarowe.

    O tak, Selgros i Makro, to jest prawie to samo, co U.S. Future Exchange
    albo Deutsche Börse.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2016-08-14 13:46:37
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2016-08-14 o 09:13, slawek pisze:
    > A podpisał to Orange. I ten Orange nie potrafi właśnie.

    Nie chce mi się wierzyć, że Orange od kogoś kupił taka usługę.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl