  • Data: 2021-03-17 06:10:39
    Temat: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ULX3I.19279$T...@f...ams1...
    On 2021-03-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To ja mam pytanie poboczne - w technice radiowej stosuje sie tzw
    > licę

    >A musiało? Linka to jest, ktoś to kiedyś tak nazwał nawet i zakręcone
    >zostało.

    Zakrecilo sie chyba o tyle, ze ktos, moze i Niemcy, wynalazl przewod z
    drucikow ... a moze jeszcze wczesniej stalową line, czy nawet konopna,
    nazwali to "Litze".
    Potem ktos musial wpasc na pomysl aby zaizolowac te druciki ...
    ciekawe Niemiec, czy nie, nazwa HF-Litze musiala chyba w niemieckim
    utrwalic, i wyemigrowac w formie skroconej do Polski, Anglii, USA ...
    A kto wpadl na pomysl zaizolowania drucikow ... nie wiadomo.

    J.