  • 1. Data: 2021-03-09 14:53:48
    Temat: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Od: Marek <f...@f...com>

    Padły łożyska w bębenie i mój wewnętrzny Janusz postanowił, że 5
    letnia pralka to za młoda by ją wymienić na nową i wymieni łożyska
    dając jej tym drugą młodość. Podczas demontażu natknąłem się na taką
    ciekawostkę. Przyłącze odpływu z bębna posiada kulkę (to białe wew.
    elastycznej rury podłączonej do pompy odpływu):

    http://83.220.108.211/bins/kulkawpralce.jpg

    Po co to? Jeśli chodzi o blokadę zapachów z kanalizacji to bez sensu,
    bo odpływ ma "automatyczne" zasyfonowanie wynikające z konieczności
    podłączenia rury odpływowej do upływu w określonej wysokości, pompa
    nie jest w stanie wyrzucić całej wody z układu i pozostała woda robi
    za syfon. A jeśli woda odparuje to i tak kulka opadnie i odsłoni
    odpływ. Więc jaką rolę pełni ta kulka?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2021-03-09 15:48:34
    Temat: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > nie jest w stanie wyrzucić całej wody z układu i pozostała woda robi
    > za syfon. A jeśli woda odparuje to i tak kulka opadnie i odsłoni

    Może ktoś uznał za ważne, by po zakończeniu prania bęben pozostał
    całkowicie suchy? Pompa pompuje do momentu, kiedy jeszcze ma co
    zasysać. Tego co na wylocie, nie pozbędzie się nigdy. Gdy pojemność
    węża wylotowego jest większa od pojemności rury łączącej bęben
    z pralką, to po wyłączeniu pompy woda z węża cofnie się do bębna.
    Kulka to blokuje. Tak mógł sobie kombinować inżynier od pralek.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2021-03-09 15:51:48
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-09 o 14:53, Marek pisze:
> [...]
    > tym drugą młodość.  Podczas demontażu natknąłem się na taką ciekawostkę.
    > Przyłącze odpływu z bębna posiada kulkę (to białe wew. elastycznej rury

    Lżejsza od wody ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 4. Data: 2021-03-09 16:28:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    Pan Marek napisał:

> [...]
    >z pralką, to po wyłączeniu pompy woda z węża cofnie się do bębna.
    >Kulka to blokuje. Tak mógł sobie kombinować inżynier od pralek.

    I to ma sens, bo polepsza skutecznosc plukania ...

    J.

  • 5. Data: 2021-03-09 16:36:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Padły łożyska w bębenie i mój wewnętrzny Janusz postanowił, że 5
    >letnia pralka to za młoda by ją wymienić na nową i wymieni łożyska
    >dając jej tym drugą młodość.

    Udalo sie wymienic ?
    Bo ponoc producenci utrudniaja.

    Choc unia zaczyna wymuszac naprawialne sprzety ...

    J.

  • 6. Data: 2021-03-09 17:01:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Mar 2021 15:48:34 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Kulka to blokuje. Tak mógł sobie kombinować inżynier od pralek.

    Masz rację, to pralko-suszarka i to ma sens.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2021-03-09 17:37:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Mar 2021 16:36:57 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Udalo sie wymienic ?
    > Bo ponoc producenci utrudniaja

    Ja tylko wyjąłem bęben by go wysłać do serwisu robiącego taką usługę.
    To jest bęben z tworzywa nierozbieralny. Te firmy by wymienić łożysko
    go rozcinają i kleją/spawają dając gwarancję na kolejne 5 lat.
    Fajnie mają to logistycznie opanowane, pakujesz bęben, wypełniasz
    formularz na ich stronie i sami przysyłają kuriera. Po 48h płacisz
    200zl przy odbiorze.
    Poprzednią pralkę gdy po 10 latach padły łożyska oddałem i wymieniłem
    na nową bo nie wiedziałem, że jest taka usługa i trochę żałuję, że
    oddałem bo resztę podzespołów miała w dobrym stanie. Przy tej
    przetestuję taką wymianę łożysk.

    > Choc unia zaczyna wymuszac naprawialne sprzety ...

    J.w. bęben z założenia jest jednorazowy i nierozbieralny w większości
    popularnych modeli. Przygotowanie do demontażu bębna dla technicznej
    osoby nie jest jakiś skomplikowane (jedynie trzeba sobie zrobić
    specjalny klucz z rurki do wykręcenia sprężyn mocujących bloczki
    odciążające) natomiast do jego wyjęcia musiałem użyć wyciągarki bo
    akurat trafił mi się model z nie zdejmowalnym frontem. Bez wyciągarki
    w takim przypadku wyjęcie samemu jest raczej niemożliwe bez jakiś
    szkód....

    --
    Marek

  • 8. Data: 2021-03-10 09:09:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >Fajnie mają to logistycznie opanowane, pakujesz bęben, wypełniasz
    >formularz na ich stronie i sami przysyłają kuriera. Po 48h płacisz

    Troche drogo jak na stara pralke, gdy nowa warta niecaly 1000 zl,
    chyba, ze miales "lepsza".
    Szczegolnie, jak sie zaczna psuc kolejne elementy ...

    Ciekawe ile z tego bierze kurier ... jakby byli w moim miescie,
    moglbym sam zawiesc ...

    >J.w. bęben z założenia jest jednorazowy i nierozbieralny w większości
    >popularnych modeli.

    Niech producent sprzedaje kompletne bebny, po 200 zl :-)

    >Przygotowanie do demontażu bębna dla technicznej osoby nie jest
    >jakiś skomplikowane (jedynie trzeba sobie zrobić specjalny klucz z
    >rurki do wykręcenia sprężyn mocujących bloczki odciążające)

    czyli zadanie dla wiekszego majsterkowicza ... ale jak Unii wyjdzie,
    to producent da zwykle sruby :-)

    >natomiast do jego wyjęcia musiałem użyć wyciągarki bo akurat trafił
    >mi się model z nie zdejmowalnym frontem. Bez wyciągarki w takim
    >przypadku wyjęcie samemu jest raczej niemożliwe bez jakiś szkód....

    No to kolejni odpadna, bo wyciagarka ... fajna rzecz i niedroga nawet,
    ale haczyka w suficie nie mam ...

    J.

  • 9. Data: 2021-03-10 10:16:16
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-10 o 09:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

> [...]
    > producent da zwykle sruby :-)

    > No to kolejni odpadna, bo wyciagarka ... fajna rzecz i niedroga nawet,

    Kiedyś producent dostosowywał się do potrzeb klienta.
    Taka była etyka zapisana w statucie rzemieślniczego cechu.
    Teraz potrzeby klienta są sprawą drugorzędną.
    Czasem utrudnia się klientowi możliwość wyboru, by kupił to co chce
    producent, a nie to co by było optymalne dla niego.

    WM

  • 10. Data: 2021-03-10 10:45:10
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Wed, 10 Mar 2021 10:16:16 +0100, WM pisze:
> [...]
    trada.pl...
> [...]
    > Czasem utrudnia się klientowi możliwość wyboru, by kupił to co chce
    > producent, a nie to co by było optymalne dla niego.

    Jeśli chodzi o pralki, to nie wiem czy jest to jakieś celowe
    utrudnianie. Po prostu trzeba dotrzeć do odpowiedniej informacji.
    Kupowałem pralkę 4 lata temu i dla mnie najważniejsza było to, żeby
    bęben i łożyska były serwisowalne. Zaopatrzyłem się w listę modeli z tą
    niszową cechą i do sklepu. Tak się złożyło, że akurat wybranego modelu
    nie było i polecono mi nowszy. Świetnie, ale proszę o informację na
    temat konstrukcji bębna. Sklep zadzwonił do producenta, gdzie uzyskał
    zadowalające wyjaśnienie. Co ciekawe, producent zastrzegł, że serwis
    firmowy nie wykonuje takich wybiórczych napraw - i tak wymieniają
    całość, więc polecają skorzystać z innych zakładów naprawczych. :)

    k.