  • Data: 2024-02-29 17:38:02
    Temat: Re: [Kupię] Układ PHY STE100P
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29.02.2024 12:33, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Widzę też ten układ na Aliexpress, jest dużo ofert. Ale jak z
    > oryginalnością tych układów to nie wiem.

    Tak, wiem o tym. Jednak zakupy starych części na Aliexpress wolę
    traktować jako ostateczność. Kupowałem w ten sposób scalaki do projektów
    retro, których w innych miejscach kupić się nie dało. To była loteria.
    Czasami przychodziła paczka pełna sprawnych części, czasami nie zgadzał
    się opis (np. wersja NMOS zamiast CMOS), czasami część egzemplarzy nie
    działała (albo była zupełnie innymi elementami, z fałszywymi oznaczeniami).
    Chociaż faktycznie sytuacje, żeby wszystkie części były
    uszkodzone/fałszywe zdarzały się bardzo rzadko.

    > Możesz też pomyśleć o innym PHY z interfejsem MII. Rejestry w PHY są
    > zwykle podobne, więc może coś Ci podpasuje ze współczesnych układów.

    Wtedy musiałbym przeprojektowywać i zamawiać płytkę, a na to trochę
    szkoda czasu. Mam po prostu częściowo złożony projekt sprzed kilkunastu
    lat, który z sentymentu chciałbym dokończyć i uruchomić.