  • 11. Data: 2015-10-12 11:30:03
    Temat: Re: LEDy i tycia neonowka
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Oct 2015 23:07:52 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Jakieś 230mW, 2kWh rocznie.

    To zależy czy licznik to widzi taki mały pobór. Jaki jest minimalny
    pobór taryfikowany przez typowy licznik?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2015-10-12 11:31:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    >Ok. 1mA.
    >Jakieś 230mW, 2kWh rocznie.

    O ile w ogole.

    Bo licznik na takiej jednej neonowce to chyba nie ruszy.
    W obecnosci innych odbiornikow (telewizor, dekoder, lodowka) ... no,
    powinien sie nieco szybciej krecic, ale czy to to bedzie mierzalne ?

    >Dawno nie kupowałem ale jak kupowałem, to w takich miejscach, gdzie
    >były. Mam w domu 6 takich włączników i to na dokładkę schodowych.

    W Castoramie czy Praktikerze nie ma problemow.
    Tylko to co sprzedaja, to tak niekoniecznie dobre jest ...

    J.

  • 13. Data: 2015-10-12 12:12:54
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik (c)RaSz napisał:
> [...]
    > minimum, przy którym żar-żarówka jest ciemna -- na LED-ówce nie robi *niemal*
    > żadnego wrażenia. Ale przecież na regulatorze występuje spadek napięcia, bo
    > gdyby go *nie* było, to przełącznik by nie zaświecił. A jednak w miarę kręcenia
    > potencjometrem rozjaśnia się wyraźnie. A LED-ówka nieco tylko zmniejsza swą
    > jasność, niemal niedostrzegalnie. Miejscami pracuje nieco niestabilnie, ale może
    > być winny wytarty potencjometr, bo regulator jest już dość wiekowy...
    >
    > Jak mnie jutro najdzie, to jeszcze podłączę amperomierz, bo to jednak ciekawe!

    Cześć,

    Regulator masz raczej na triaku a nie tyrystorze, chyba że jest
    poprzedzony diodowym mostkiem Graetza.
    Roman już Ci podpowiedział, że jeżeli już, to powinieneś kupować
    LED-ówki bądź świetlówki "dimmable", czyli przeznaczone do regulacji. Ma
    być wyraźne oznaczenie na opakowaniu, bo sprzedawcy mogą nie wiedzieć o
    co chodzi i każdą potwierdzą "tak, można do ściemniacza".
    Dodam jeszcze od siebie, że regulatory mocy, ściemniacze, czy jak je tam
    inaczej nazywać, mają określony zakres obciążenia, jakie można do nich
    podłączyć. Np. żarówki od 60W do 600W. Dlaczego nie podłączać zbyt
    dużego obciążenia, to chyba jasne. Jeżeli podłączysz zbyt małą żarówkę
    (taką prawdziwą żar-żarówkę) to nie będzie prawidłowo działał - albo nie
    ściemni do końca, albo prawie cały zakres obrotu nie będzie dawał efektu
    a regulacja będzie się zawierała praktycznie na milimetrowym ruchu.
    O, tu pierwszy z googla:
    http://www.lampy.pl/Praktyczny-sciemniacz-do-gniazde
    k-LDV.html?partner_pl=froogle&gclid=CPn5nfLWvMgCFcIC
    cwodRUcCPw

    Dane techniczne:
    - Zasilanie sieciowe: 230 V ~, 50 Hz
    - Moc załączania: ok. 40 W -300 W dla tradycyjnych żarówek,
    ok. 40 W - 300 W dla lamp halogenowych
    ok. 40 W-100 W dla halogenowych żarówek niskonapięciowych

    LED zdecydowanie nie osiągają tych minimalnych 40W. Musisz sprawdzić
    instrukcję obsługi swojego regulatora.

    Swoją drogą bardzo mi się podoba określenie "żar-żarówka" w odróżnieniu
    od żarówek LED, czy żarówek energoszczędnych, będących świetlówkami.

  • 14. Data: 2015-10-12 13:26:30
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 12.10.2015 o 11:31, J.F. pisze:

    > Bo licznik na takiej jednej neonowce to chyba nie ruszy.
    > W obecnosci innych odbiornikow (telewizor, dekoder, lodowka) ... no,
    > powinien sie nieco szybciej krecic, ale czy to to bedzie mierzalne ?

    Taki starego typu z tarczą na pewno nie ruszy. Jak za młodu na wieś
    jeździłem, to był tam obrazek podświetlony neonówką. Licznik stał.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 15. Data: 2015-10-12 20:46:43
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > ... tycia neonóweczka ... świeci jednak nieco intensywniej, niż
    > ta ze śrubsztaka.

    Długo żyję (jak na starego grzyba przystało), ale śrubsztaka z neonówka
    jeszcze nie widziałem - wszak ŚRUBSZTAK, to przecież IMADŁO !!!

    ---
    stary grzyb
    (tnijto z adresu email)

  • 16. Data: 2015-10-13 22:04:32
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Taki starego typu z tarczą na pewno nie ruszy. Jak za młodu na wieś
    > jeździłem, to był tam obrazek podświetlony neonówką. Licznik stał.

    Każdego nie ruszy - liczniki mają wopisane w specyfikacji od 5W.

    --
    Desoft

  • 17. Data: 2015-10-13 22:40:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Czarek Grądys napisał:

    > Taki starego typu z tarczą na pewno nie ruszy. Jak za młodu na wieś
    > jeździłem, to był tam obrazek podświetlony neonówką. Licznik stał.

    Na neonówki, te większe do podświetlania "numerów policyjnych" domów,
    mówiono kiedyś "żarówka bezwatowa". A podobne miliampery płyną również
    na skutek pojemności kabli. Zresztą zauważono już tutaj, że miliampery
    te (nawet mikroampery chyba) mają zdolność rozświetlania lamp LED-owych.

    Jarek

    --
    Jak stara matka i dwóch synów żylim;
    My z Potęgową tak się polubilim!

  • 18. Data: 2015-10-13 22:43:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, October 13, 2015, 10:40:56 PM, you wrote:

    > Na neonówki, te większe do podświetlania "numerów policyjnych" domów,
    > mówiono kiedyś "żarówka bezwatowa". A podobne miliampery płyną również
    > na skutek pojemności kabli.

    Miliampery z pojemności nie ruszają licznika mocy czynnej z samej
    zasady...

    > Zresztą zauważono już tutaj, że miliampery te (nawet mikroampery
    > chyba) mają zdolność rozświetlania lamp LED-owych.

    Nie wszystkich. Niektóre robią dyskotekę, podobnie jak świetlówki :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2015-10-14 09:28:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Jarosław,

    >Miliampery z pojemności nie ruszają licznika mocy czynnej z samej
    >zasady...

    Ale na przyszlosc to radze uwazac - coraz wiecej nowych licznikow,
    elektronicznych, kto wie co licza.
    A potem w umowie pojawia sie zapisy i bedzie oplata - za bierna
    indukcyjna, za pojemnosciowa, za Power Factor ...

    J.

  • 20. Data: 2015-10-14 10:29:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, October 14, 2015, 9:28:29 AM, you wrote:

    > Ale na przyszlosc to radze uwazac - coraz wiecej nowych licznikow,
    > elektronicznych, kto wie co licza.
    > A potem w umowie pojawia sie zapisy i bedzie oplata - za bierna
    > indukcyjna, za pojemnosciowa, za Power Factor ...

    Od liczników domowych? Myślę, że wątpię. Od czasu, gdy 61000-3-2
    ograniczyła płaszczenie sinusoidy przez sprzęt domowy, nikomu się nie
    będzie opłacało walczyć z uświadamianiem masy użytkowników, co znaczą
    wymienione zaklęcia i jakiego voodoo trzeba użyć przeciw nim.

    --
    Best regards,
    RoMan