  • Date: Sat, 13 Feb 2010 23:16:58 +0100
    From: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: LPG w garażu pod domem

    mariuszmo pisze:
    > Zastanawia mnie sprawa bezpieczeństwa LPG, wiele artykułów i "zafcuf" w
    > google mówi, że instalacje LPG są bardzo bezpieczne nawet bardziej niż
    > benzyna i nic nie ma prawa się stać z drugiej strony np obowiazuje
    > (przynajmniej w teoriii) zakaz wjazdu na parkingi podziemne z
    > instalacjami LPG.

    Jak wentylacja parkingu jest z lat 60 to i owszem, nie można.

    > Jak to więc jest? Ile w tym przepisie faktycznego zagrożenia? Czy mogę
    > czuć się bezpiecznie zakładając, że kupie samochód z gazem i będę go
    > trzymał w przydomowym garażu obok kotłowni CO.
    > Niestety to budownictwo sprzed jakichś 30 lat więc jak to wówczas bywało
    > garaż jest częścią domu a nad nim pomieszczenia mieszkalne.

    Kolego, w/g przepisów pożarowych nie wolno żadnego środka łatwopalnego
    przechowywać w piwnicy/garażu

    > Bezpieczeństwo jest dla mnie najważniejsze więc jeśli to by było
    > niebezpieczne oczywiscie zrezygnuje z LPG.

    Musisz zrezygnować z benzyny również, bo jej w garażu przechowywać nie
    wolno - musisz przed wjazdem do takiego garażu w/g przepisów opróżnić
    zbiornik paliwa.

    > pytanie kolejne jak narazie teoretyczne - co małego i oszczędnego z
    > gazem? ma być 5 dzwi możliwie najtańszy i bezawaryjny z możliwie tanim
    > serwisem, wygląd, kolor i image pomijam, dla mnie samochód ma być
    > wyłacznie narzedziem do przemieszczania.

    Ja mam obecnie felicię 1.3 1999, paliła w mieście jakieś 7,5 (przy
    bardzo oszczędnej jeździe) do 9,0 przy ciśnięciu. Obecnie mam w niej
    sekwencję i pali od 9,5 do 11,0. W trasie nic nie oszczędzając często
    jadąc z prędkością 140 km/h paliła maksymalnie 7,8 gazu.

    Tylko pamiętaj, że przy sekwencji auto musi się najpierw rozgrzać, zanim
    przełączy się na gaz, przy tej zimie czasami było to nawet 5 km.

    > Obecny matiz pali mi 8 litrów na setkę więc jazda nim jest niestety
    > relatywnie droga ale podobno one kiepsko znoszą zagazowanie

    To byś musiał założyć sekwencję.