  • Data: 2022-06-07 17:40:44
    Temat: Re: Łączenie z aluminium
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Był niedawno temat jak lutować aluminium cyną.

    Od tego zacząłem. Wypełniłem otwór stopem SnPb, zalałem dobrym topnikiem
    żelowym i próbowałem lutować, skrobiąc przy tym grotem brzegi otworu.
    Nic z tego, cyna wyskakiwała, jakby otwór był hydofobowy, a topnik
    zaczął się robić szary. Tylko metalicznie szary, a nie jak od sadzy. Za
    mocny jest i zżera Al?

    W każdym razie, o nie jest tak proste, jak tam opisano. Potrzebny jest
    albo jakiś magiczny topnik do Al, albo coś innego niż Sn40Pb60. Mam
    trochę czystych metali i dokładną wagę, mogę sobie zrobić odpowieni
    stop. Tylko z czego? Gal mi zamieni aluminium w papier, co z indem nie
    wiem -- świetnie lutuje się jego stopami do szkła.

    Pozdrawiam, Piotr