    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Ladowanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <rhjtnk$doa$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rhk4sp$hu9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rhlaoo$7tg$1$horizn@news.chmurka.net> <68xhv355bxrv$.dlg@myjk.org>
    <rhlkls$d0q$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <rhlnjc$ejo$1$horizn@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 20 Aug 2020 15:23:50 +0200

    Thu, 20 Aug 2020 12:42:35 +0100, K

    > Nazwij kogos buszmenem bo jezdzi spalinowym - to jest argument za kupnem
    > elektryka.

    To jest stwierdzenie faktu przez pryzmat tego co piszesz. Szkoda ci
    marnować czas na ładowanie, choć nie marnuje to więcej czasu niż inne
    rzeczy do których jesteś jako cywilizowany człowiek już przyzwyczajony. Nie
    wiem jak Ci to inaczej wyjaśnić że ewidentnie szukasz dziury w całym aby
    tylko wykazać że EV jest do dupy.

    > Nie wspomnij o tym ile procentowo energii elektrycznej nadal
    > nie jest pozyskiwana z OZE.

    Kwa, a ile OZE jest pozyskiwane na rzecz spaliniaków? ZERO było, ZERO jest
    i ZERO będzie! Po co mam zatem o tym wspominać?

    > Przemilcz generatory diesla bez dpf-a,

    Generatory nie generują syfu tak jak silniki w samochodach, bo pracują po
    pierwsze na stałym obciążeniu ciągle w optymalnych warunkach, po drugie nie
    służą one zazwyczaj do zasilania samochodów, więc po co mam o nich
    wspominać?

    > ad-blue zasilajace ladowarki. Ja nie jestem przeciwko elektrycznym jako
    > takim tylko dzisiejszej technologii, ktora akurat mnie drazni przez ilos
    > c kompromisow na ktore bym musial isc. Nie widze siebie planujacego
    > 1000km trase w stylu: tu sie zatrzymamy na siku(ladowanie) bo znam
    > dyrektora karitasu, tu naladujemy bo mam punkty z karty skarbonki do
    > wykorzystania, tam znowu na siku(ladowanie) ale tylko na 10 minut bo
    > drogo, tu cos zjemy(naladujemy), itp.

    I znowu szukanie dziury w całym. Z janosika korzystasz? Z innych gógle
    maps? Aplikacje są do planowania, wyznaczasz trasę a aplikacja pokazuje
    gdzie musisz się zatrzymać. Jak zaczynasz cisnąć jak wariat, to nawet
    dopasują szybsze zużycie energii i przerobią odpowiednio trasę. Z karitasu
    korzystać nie muszisz i tak płącąc w punktach do tego przeznaczonych jest
    taniej niż spaliniakiem. Jak widać to jest tylko i wyłącznie kwestia
    betonowego podejścia do tematu.

    > No wlasnie 5minut sie laduje aby przejechac 100km, ale nie ten akurat.
    > Wiekszy potrzebuje wiecej czasu, ale i maly i duzy nie moze jechac ze
    > stala predkoscia pow. 100kmh bo mu sie drastycznie zasieg zmniejszy i
    > moze zajsc potrzeba, ze trzeba bedzie popierdalac z przedluzaczem po
    > kempingach, PGR-ach czy karitasach. Poza tym, nie mow, ze co 100km
    > robisz przerwe na siku bo to juz jest sprawa dla urologa ;)

    No nie ten, bo ten nie jest przeznaczony do jazdy w trasach tylko w
    mieście. Ty byś takiego nie kupił przecież, bo za mały jest. Ale większych
    też nie kupisz, bo Ci się wygląd nie podoba, a jak się podoba to za drogo.

    > Tesla mi sie akurat podoba. Powstrzymuje mnie jej cena

    Znowu to samo, cena jest odpowiednia do oferowanych parametrów i komfortu
    jazdy. Zestaw z nimi spaliniaka o podobnych parametrach i napisz ile taki
    spaliniak kosztuje.

    > i dzisijesza technologia w kombinacji z infrastruktura.

    Infrastrutura w zaściankowej Polsce nie zapominaj dodać -- bo u nas takie
    Pany w stosunku do zachodu, że na bezsensowne kompromisy nie idą.

    > Owszem nadejdzie taki czas,
    > ze bede jezdzil elektrykiem ale bedzie to zapewne elektryczny Arteon,
    > Insignia, 508SW na ogniwa paliwowe tudziez na baterie o zasiegu 2000km z
    > czasem ladowania 25min do 80%.

    Heh, no to już w ogóle parodia. Spaliniak ma przeciętnie 600km a EV musi
    mieć 2000 inaczej jest bezużyteczny.

    --
    Pozdor
    Myjk