  • Data: 2022-05-11 15:40:08
    Temat: Re: Ładowanie akumulatorów o co chodzi
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 11 maja 2022 o 15:03:01 UTC+2 alojzy nieborak napisał(a):

    > Niedostatecznie opisane.
    > Nie napisałeś czy w nocy odłączyłeś panel od baterii.
    > Z ciekawości podłączyłem ogniwo foto pod zasilacz, takie małe 1x4cm.
    > Zasilacz ustawiony na 4.1V, ogniwo zaciemnione tj. niedające prądu.
    > Z zasilacza do ogniwa płynie 200uA. U ciebie panel pewnie większy, więc
    > i rozładowanie akumulatora przez ogniwo* być może większe.
    >

    > *
    > Drzewa proszę Pana w dzień wytwarzają tlen, a w nocy go pobierają:)
    Odłączalem i nie odłączalem. W pewnym momencie podejrzewałem możliwość rozładowania
    przez ogniwo i wstawilem diodę. Robiłem i takie doświadczenie że ustawiałem
    ograniczenie napięcia na 5V i próbowałem naładować power bank. Też nie chciało
    ładować. A kadmowo niklowe ładuje. Sprawdziłem ladowanie na maszynce do golenia. W
    środku akumulatorki kadmowo niklowe. Naładowalo. Próbowałem naładować litowe
    akumulatorki w pompce do materacy, piłek plażowych. Nie naładowalo. Wygląda że cud.