eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatorów żelowych, trakcyjnychRe: Ładowanie akumulatorów żelowych, trakcyjnych
  • Data: 2010-07-18 13:17:40
    Temat: Re: Ładowanie akumulatorów żelowych, trakcyjnych
    Od: "Adam Zielinski" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i1t9ds$q60$1@news.onet.pl...

    >
    > Wybrać dobrą ładowarkę, a może nawet dwie.
    > Akumulator powinien być cały czas podłączony do ładowarki. Podobnie jak to
    > jest w centralkach alarmowych - ładowarka daje napięcie 13,6-13,8V i pod
    > tym napięciem akumulator może stać wiecznie.
    > Aby naładować akumulator na 100% należy ładować go do napięcia 14,4V ale
    > potem należy wyłączyć ładowanie - zmniejszyć napięcie do 13,8V i tak
    > zostawić aż będzie używany. Po powrocie od razu do ładowarki.
    > Teoretycznie można trzymać akumulator pod napięciem 14,4V (14,2V) ale
    > wtedy należy okresowo sprawdzać/uzupełniać stan wody. Nie zawsze to jest
    > łatwe, a nawet możliwe. (napięcia podaję średnie - idealnie byłoby gdyby
    > ładowarka uwzględniała temperaturę otoczenia i korygowała sama napięcie)
    > Nie polecam prostych ładowarek do akumulatorów samochodowych. One służą do
    > podładowania, często nie mają konntroli naładowania/wyłączenia się.
    > Prądem ładowania nie ma się co za bardzo przejmować. Wszycy zalecają 0.1C,
    > ale ładowanie prądem 0.2-0.3C szczególnie jak "gwałtownie potrzeba" - jest
    > bez znaczenia. Akumulator samochodowy dobrze znosi chwilowe ładowanie
    > prądem 2-3C.
    >
    DZIEKUJE za te informacje! - sa bardzo cenne - nie wszystko wiedzialem...
    Tylulem uzupelnienia - rozumiem, ze ladowarka jest bardzo wazna, sposob
    ladowania - sam juz sie o tym przekonalem doswiadczalnie... Zreszta podobnie
    jest tez wlasnie w tych bateriach NiMh - sposob ladowania, dlugosc jest
    bardzo wazna, potem do zachowywania energii i ich wytrzymalosci!

    A jeszcze zapytam - a co to jest ten prad 0.1C, 02-0,3C? - rozumiem, ze
    chodzi o szybkosc ladowania... Mam 2 ladowarki na razie - 24V/8A (- starsza)
    i 24V/12A - rozumiem, ze obydwie wystarcza w zupelnosci do akumulatorow
    100Ah - az tak na szybkosci mi nie zalezy..., a bardziej na trwalosci!
    Chcialem teraz kupic ladowarke 21A - ale jak widac, zupelnie
    niepotrzebnie..., najodpowiedniejsza bedzie ladowarka 10A!

    Pozdrawiam.
    Adamos32

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: