    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie z radia samochodowego
    Date: Tue, 04 Aug 2009 21:13:38 +0200
    Sender: a...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    TomaszB pisze:

    > W radiu samochodowym mam możliwość podłączania pamięci Flash potocznie
    > zwanych PenDrive poprzez wejście USB. To działa znakomicie.
    > Wejście w radiu bardzo dobrze pasuje do kabelka USB łączącego moją
    > nawigację z komputerem.
    > Urządzenie jest ładowane przez gniazdo USB.
    > Pytanie:
    > Czy producent radia (JVC) zachował standard USB na tyle dokładnie, że
    > obciążenie radiowego wejście USB ładowaniem urządzenia GPS nic nie
    > uszkodzi?

    Jeżeli w dokumentacji pokazuje oficjalne logo USB to ma też psi
    obowiązek być w pełni zgodnym ze standardem. Ale uwaga: aby pociągnąć
    legalnie z USB powyżej 100mA urządzenie (pendrive/nawigacja) musi
    wynegocjować taki prąd z hostem (max. 500mA).

    Jeżeli nawigacja również jest zgodna ze standardem USB, nie pociągnie
    powyżej 100mA przez USB gdy nie pozwoli jej na to host. Ew. gdy nie
    wykryje swojej specjalnej ładowarki (najczęściej trywialnie odróżnianej
    od zwykłego hosta USB jednym dodanym rezystorem).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/