  • 1. Data: 2009-08-04 09:32:54
    Temat: Ładowanie z radia samochodowego
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    Witam szanowne grono :)
    W radiu samochodowym mam możliwość podłączania pamięci Flash potocznie
    zwanych PenDrive poprzez wejście USB. To działa znakomicie.
    Wejście w radiu bardzo dobrze pasuje do kabelka USB łączącego moją
    nawigację z komputerem.
    Urządzenie jest ładowane przez gniazdo USB.
    Pytanie:
    Czy producent radia (JVC) zachował standard USB na tyle dokładnie, że
    obciążenie radiowego wejście USB ładowaniem urządzenia GPS nic nie uszkodzi?
    Dzięki
    Pozdrawiam
    TomaszB

  • 2. Data: 2009-08-04 15:39:03
    Temat: Re: Ładowanie z radia samochodowego
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik TomaszB napisał:
> [...]
    > Czy producent radia (JVC) zachował standard USB na tyle dokładnie, że
    > obciążenie radiowego wejście USB ładowaniem urządzenia GPS nic nie

    Niekoniecznie. Jeśli złącze jest dedykowane do pamięci flash a nie do
    uniwersalnego zastosowania jako USB to może mieć mocno ograniczony prąd
    na stykach zasilających. W efekcie coś tam będzie płynęło do nawigacji,
    nic oczywiście sie nie uszkodzi bo nawigacja dostanie napięcie nie
    przekraczające 5.25V a radio samo prąd ograniczy tyle że nawigacja w
    czasie pracy może zjadać więcej prądu jak radio daje - czyli z ładowania
    nici, akumulator w końcu może siąść.
    Czy nie prościej za kilkanaście złotych kupić samochodową ładowarkę USB
    dającą tak około ampera prądu?

    --
    Darek

  • 3. Data: 2009-08-04 19:13:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    TomaszB pisze:

> [...]
    > Czy producent radia (JVC) zachował standard USB na tyle dokładnie, że
    > obciążenie radiowego wejście USB ładowaniem urządzenia GPS nic nie

    Jeżeli w dokumentacji pokazuje oficjalne logo USB to ma też psi
    obowiązek być w pełni zgodnym ze standardem. Ale uwaga: aby pociągnąć
    legalnie z USB powyżej 100mA urządzenie (pendrive/nawigacja) musi
    wynegocjować taki prąd z hostem (max. 500mA).

    Jeżeli nawigacja również jest zgodna ze standardem USB, nie pociągnie
    powyżej 100mA przez USB gdy nie pozwoli jej na to host. Ew. gdy nie
    wykryje swojej specjalnej ładowarki (najczęściej trywialnie odróżnianej
    od zwykłego hosta USB jednym dodanym rezystorem).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-08-05 08:42:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w
    wiadomości news:h5a18s$g33$1@news.wp.pl...
    > Jeżeli w dokumentacji pokazuje oficjalne logo USB to ma też psi
    > obowiązek być w pełni zgodnym ze standardem.

    Sam wiesz ze to czysta teoria.

    J.

  • 5. Data: 2009-08-05 13:14:15
    Od: Marcin <m...@o...pl>

> [...]
    > wykryje swojej specjalnej ładowarki (najczęściej trywialnie odróżnianej
    > od zwykłego hosta USB jednym dodanym rezystorem).

    Witam,
    zaciekawilo mnie jak raki rezystor jest polaczony - mam telefon
    motoroli, ktory ladowany jest przez USB, a gdzies zapodziala sie
    oryginalna ladowarka. Moze 5V plus ten rezystor ja zastoąpic?
    Marcin

  • 6. Data: 2009-08-05 22:46:08
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > Sam wiesz ze to czysta teoria.

    Gdy masz podejrzenia, że urządzenie oznaczone logiem USB nie spełnia
    wymagań standardu - naślij na producenta kontrolę. Szybko wycofają ze
    sprzedaży albo poprawią błędy.

    To tak samo jak z CE. Tyle że w tym przypadku nie jest regulowane ustawą
    ale poprzez widzimisie "grupy trzymającej władzę" (tzn. USB Implementers
    Forum). Popatrz np. tutaj:

    http://www.usb.org/developers
    "The license agreement must be signed to access Logo artwork and obtain
    the right to use the Logo with products that pass USB-IF compliance
    testing."

    A tu o samych testach zgodności sprzętu ze standardem:
    http://www.usb.org/developers/compliance/
    "Products that pass this level of acceptability are added to the
    Integrators List and have the right to license the USB-IF Logo."

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-08-06 20:31:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 06 Aug 2009 00:46:08 +0200, Adam Dybkowski wrote:

    >Gdy masz podejrzenia, że urządzenie oznaczone logiem USB nie spełnia
    >wymagań standardu - naślij na producenta kontrolę. Szybko wycofają ze
    >sprzedaży albo poprawią błędy.

    Ale ja im nie mam tego za zle.
    Wrecz ich popieram ze wymagania sa niepotrzebnie skomplikowane :-)

    J.