  • 1. Data: 2009-01-02 19:42:22
    Temat: Re: Ladowarka Philips NICD Charger PNC 300 i ladowanie akumulatorkow innuch niz NiCd
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    fReLuZ wrote:
    > A wiec mam leciwa ladowarke Philips NICD Charger PNC 300 do
    > akumulatorkow typu AA i AAA.
    >
    > Parametry: 4x1,5V /50mA/18mA 0.3VA
    > 1x1,5V /57mA/18mA 0.09VA
    >
    > do konca nie wiem co to znaczy, ale pytanie czy moge tym ladowac takie
    > akumulatorki:
    >

    > http://allegro.pl/item508820064_akumulatorki_aa_r6_2
    700_mah.html (NiMh)
    > mimo, ze na sprzecie jest napisane "Do not charge zinc-carbon and
    > alkaline batteries"

    Miałem te 'akumulatorki'. Nawet za darmo ich bym nie wziął, bo tylko
    kłopot z utylizacją. Tak jak pisał Roman, mają w szczycie 600-700mAh i
    taką rezystancję wewnętrzną, że np. aparat cyfrowy się na nich nawet nie
    włącza.
    Kup Eneloopy, niby mają mniej, ale mają tyle co napisane, same się nie
    rozładowaują, mają małą rezystancę wewnętrzną (czyli można je doić do
    samego końca) i działają na mrozie.

    > czy moze dac sobie spokoj i kupic cos takiego (jakis noname):
    >
    > http://allegro.pl/item509083915_ladowarka_nimh_nicd_
    4_akumulatorki_r6_aa_2600mah.html

    dać sobie spokój z taką tandetą.

    pozdrawiam